Gå til innhold

Alternativ til taco lefse?

Fremhevede innlegg

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Made4u: Gå på kjøkkenet nå, lag tacolefser, putt de i aliminiumsfolie, putt de i kjøleskapet, og ta dem med på biltur. Så lett kan det faktisk gjøres. Du trenger ikke skylde på bensinsstasjonenens dårlige utvalg eller at hamburgeren er lett tilgjengelig. Det tar null tid å smøre noen tacolefser, og de holder seg superbra i en matboks, evt bare i aliminiumsfolien. Med mindre du egentlig har mest lyst på cheeseburgeren da;)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rispapir :)

Du dynker de i vann, fyller og ruller sammen, lett som en plett

Hvordan holder dette seg i matpakken? Og har du forslag til fyll? :)

Anonym poster: 47f1a4e433bfd35a8c69a5bd8f49c46d

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Holder seg toppers, men bruk mellomleggspapir mellom dem, ellers kan de klistre seg litt sammen. Fyll dem med akkurat det samme du hadde fylt en wrap med, mulighetene er uendelige!

Eller lag vårruller

Skrevet

Holder seg toppers, men bruk mellomleggspapir mellom dem, ellers kan de klistre seg litt sammen. Fyll dem med akkurat det samme du hadde fylt en wrap med, mulighetene er uendelige!

Eller lag vårruller

Ok, takk skal du ha :) Da kanskje jeg utvider mathorisonten min denne uken.

Gjest vilma2000
Skrevet

Bland 1 egg med 2 ss fløte og 1 ss fiberhusk (kjøpes på helsekost. Visp alt lett sammen med en gaffel og stek som en pannekake. Ingen karbs. Drit godt. Lite kcal. Sunn. Kan brukes som om den er en hvilken som helst annen lefse!

• Liker 1
Skrevet

Made4u: Gå på kjøkkenet nå, lag tacolefser, putt de i aliminiumsfolie, putt de i kjøleskapet, og ta dem med på biltur. Så lett kan det faktisk gjøres. Du trenger ikke skylde på bensinsstasjonenens dårlige utvalg eller at hamburgeren er lett tilgjengelig. Det tar null tid å smøre noen tacolefser, og de holder seg superbra i en matboks, evt bare i aliminiumsfolien. Med mindre du egentlig har mest lyst på cheeseburgeren da;)

Jeg vet det utmerket godt, du har så rett så rett, jeg har anbefalt mang en person å tilbrede sine egne måltider slik i stedet for å ty til gatekjøkkenmat og bensinstasjoner. Jeg var også bevisst på å gjøre det selv tidligere, var flink med det for flere år siden men har nå latt det hele glidd bort og er ikke så flink med akurat det.

Har ingen grunn til å være stolt av meg selv for det, det er ren og skjær latskap som både er mer usunt og ikke minst koster det meg mer. Jeg tenker at det ikke betyr så mye, og at det kan jeg unne meg selv etc... Jeg burde nok tenkt som tidligere og tatt meg sammen med det - er ikke så vanskelig det når det er mange greie alternativ jeg kan velge.

Må tenke over det for fremtiden, med bedre planlegging og om jeg velger å ikke gjøre det mest lettvinte så skal ikke det bli noe problem. Dog tør jeg ikke å si at slik skal det bli, for noen usunne og dumme valg vil jeg alltid ta, kan leve greit med noen av dem også. Dog spurte jeg meg selv om hvorfor jeg ikke lenger er dette bevisst når du svarte her...

Du traff spikeren så på hodet at jeg ble litt flau over egen latskap... Uff!!

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Du traff spikeren så på hodet at jeg ble litt flau over egen latskap... Uff!!

Ingen grunn til å være flau! Jeg tror alle på kvinneguiden sender ut råd i hytt og gevær som de ikke følger selv. Jeg råder stadig folk til å ta det rolig når de begynner å trene etter en lang pause. Selv begynner jeg megahardt og går på samme smell hver gang. Ingen er perfekte!

• Liker 1
Skrevet

Ingen grunn til å være flau! Jeg tror alle på kvinneguiden sender ut råd i hytt og gevær som de ikke følger selv. Jeg råder stadig folk til å ta det rolig når de begynner å trene etter en lang pause. Selv begynner jeg megahardt og går på samme smell hver gang. Ingen er perfekte!

Hehe, kjenner meg igjen i den. :ler:

Anonym poster: 53c58c4905c4d50e9dfb847230e14878

Skrevet

Bare fantasien setter grenser :) Det kan være lurt å legge et salatblat i bunnen, sånn at du får litt ekstra hold, rispapiret er ganske tynt :) Holder seg lenge ja :)

Skrevet

Rispapir :)

Hvor får man tak i disse? Smaker det ris? Hvor mye kcal inneholder disse?

Og speltlomper. Skal disse ligge ved de andre lompene i butikken? Har lett uten å finne de... Smaker disse som vanlig lomper, bare grovere? Hvordan er kcal innholdet her?

Skrevet

Jeg har totalt sett ikke så ille kosthold nå, og de uvanene jeg kunne ha skjerpet meg med er ikke så ille. Har nok mrr utfordring hva gjelder fysisk aktivitet - har jobbet over 70 timer i uken i nesten hele fjor. Følrr ikke jeg har tid til så mye aktivitet med så mye jobbing. Dog jobber jeg ikke så mye nå, så jeg får ta meg sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...