AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #1 Skrevet 19. februar 2013 Jeg har lenge villet jobbe med terapi, men kommer nok ikke inn på noe psykologistudie. Ettersom jeg at forstått må man ikke være utdannet psykolog for å få jobb som terapeut, men jeg syns det er veldig vanskelig å finne ut hvilke helsefag man kan ta med videreutdanning innenfor forskjellige terapimetoder. Er det noen her inne som vet noe om dette? Anonym poster: 93032752a83891036f4ac30e169a5527
Gjest O___o Skrevet 19. februar 2013 #2 Skrevet 19. februar 2013 Sosionom-, Barnevern-, Vernepleie-, og Sykepleierutdanningen pleier å kvalifisere til videreutdanning i div. terapiformer.
Gjest O___o Skrevet 20. februar 2013 #3 Skrevet 20. februar 2013 Bør vel legge til : Disse utdanningene er treårige bachelorgrader. De aller-aller fleste videre- og etterutdanninger innen disse krever minimum 2 år eller 5 år praksis etter endt utdanning. Det finnes selvsagt unntak fra dette, men det er da som regel studier som endten er betalingsstudier eller ved høgskoler som er nedleggingstruet. Noen av disse studiene krever også at du er tilknyttet en arbeidsplass hvor du kan ha praksis. Videreutdanningene er somregel alt fra ett år til fire år. Varierer i mellom heltid og deltid. Med og uten praksis. Det varierer om arbeidsplassene/kommunene en jobber ved vil finansiere utdanningen, evt tilby lønnsøkning ved endt utdanning. Noen tilbyr lønn og permisjon under utdanning. Noen tilbyr det ikke. Noen tilbyr lønnsøkning. Noen tilbyr ingen lønnsøkning. Det kan med andre ord fort ta deg en god del år for å kunne bli terapeut.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #4 Skrevet 20. februar 2013 http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/psykiatrisk_sykepleier men terapaut er ingen beskyttet tittel håer det ordner seg. Anonym poster: 6da2a2a6d9f9dd308b42073ff6ed7dd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå