Gå til innhold

Hei du som blogger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser litt her og der om hets og sånt. Troll som kommenterer på blogger.

Opplever du det? Og hva gjør du med det?

Dere som troller og skriver stygge ting på blogger: Hvorfor skriver dere sånt?

Tør dere svare?

(skriv for all del anonymt om dere vil det)

Hilsen grublende bloggleser.

Anonym poster: 43dd9ff64a73371322e89b71cd140e07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leser litt her og der om hets og sånt. Troll som kommenterer på blogger.

Opplever du det? Og hva gjør du med det?

Dere som troller og skriver stygge ting på blogger: Hvorfor skriver dere sånt?

Tør dere svare?

(skriv for all del anonymt om dere vil det)

Hilsen grublende bloggleser.

Jeg blogger om alt og ingenting. Vel, bortsett fra mote. For øyeblikket er den nye bloggen min veldig liten, så jeg opplever ikke så mye trolling. Men jeg hadde en ganske stor (antirosablogg) som lå på topplista på blogg.no i en liten periode, og der opplevde jeg en god del troll, ja.

Noen er kanskje i mot det jeg har skrevet om, og andre blir kanskje provosert, da jeg hadde en veldig satirisk blogg, og det kan resultere i noen sure kommentarer. Men jeg skiller mellom folk som skriver i mot meg (i den form at de skriver hva de mener om mitt innlegg) og trolling. Trolling går i mine øyne ut på å skrive noe usaklig, som ikke har noen sammenheng med det jeg skriver om, bare for å være frekke.

Plan A i kampen mot trollene var å ignorere de. Det ble litt kjedelig etterhvert, så jeg gikk over til plan B. Plan B gikk ut på å svare trollene med samme type usaklig, teit respons. Det funket ganske greit - helt til enkelte troll ble sinte, og trollingen eskalerte. Da gikk jeg til plan C, som var å svare trollene, men på en saklig, konstruktiv måte. Det hjalp bedre enn de to første planene mine, men troll er troll. De vil alltid snike inn en eller annen teit kommentar uansett, så plan A er kanskje den aller beste om du ikke ønsker å sløse bort tiden din på teite folk.

Anonym poster: 69b79acee8711633639d1bca3f931845

Skrevet

Jeg blogger om alt og ingenting. Vel, bortsett fra mote. For øyeblikket er den nye bloggen min veldig liten, så jeg opplever ikke så mye trolling. Men jeg hadde en ganske stor (antirosablogg) som lå på topplista på blogg.no i en liten periode, og der opplevde jeg en god del troll, ja.

Noen er kanskje i mot det jeg har skrevet om, og andre blir kanskje provosert, da jeg hadde en veldig satirisk blogg, og det kan resultere i noen sure kommentarer. Men jeg skiller mellom folk som skriver i mot meg (i den form at de skriver hva de mener om mitt innlegg) og trolling. Trolling går i mine øyne ut på å skrive noe usaklig, som ikke har noen sammenheng med det jeg skriver om, bare for å være frekke.

Plan A i kampen mot trollene var å ignorere de. Det ble litt kjedelig etterhvert, så jeg gikk over til plan B. Plan B gikk ut på å svare trollene med samme type usaklig, teit respons. Det funket ganske greit - helt til enkelte troll ble sinte, og trollingen eskalerte. Da gikk jeg til plan C, som var å svare trollene, men på en saklig, konstruktiv måte. Det hjalp bedre enn de to første planene mine, men troll er troll. De vil alltid snike inn en eller annen teit kommentar uansett, så plan A er kanskje den aller beste om du ikke ønsker å sløse bort tiden din på teite folk.

Hva gjorde du for å ignorere? Blokke?

Skrevet

Hva gjorde du for å ignorere? Blokke?

Neeh, bare dreit i det. Tok meg en skive med leverpostei, eller en kaffe, og så gikk irritasjonen over av seg selv.

• Liker 2
Skrevet

Andre som har erfaringer å dele?

Skrevet

Etter at jeg flyttet bloggen min til et eget domene så har jeg ikke opplevd så mye stygge kommentarer. På blogg.no var det både trolling og spamming!

Men de gangene noen har skrevet stygge kommentarer så har jeg svart dem.

Skrevet

Etter at jeg flyttet bloggen min til et eget domene så har jeg ikke opplevd så mye stygge kommentarer. På blogg.no var det både trolling og spamming!

Men de gangene noen har skrevet stygge kommentarer så har jeg svart dem.

Bare kommentarer på blogg da eller? Hvordan svarer du?

Skrevet

Bare kommentarer på blogg da eller? Hvordan svarer du?

Ja, bare kommentarer på bloggen ja. Svarer bare i kommentarfeltet. Men husker ikke sist jeg fikk stygge kommentarer på bloggen, så det skjer jo nesten aldri. =)

Gjest Moffeliten
Skrevet

Hehe. Jeg bare ler av det og skriver noen ganske sarkastiske nedlatende meldinger tilbake :ler:

Skrevet

Jeg har blogget i snart... syv år, og har vel opplevd heller lite trolling tror jeg. Var en del "spam" på blogg.no "les bloggen min, kommenter så kommenterer jeg tilbake", men på Wordpress har jeg ikke vært borti noe :)

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

:popcorn:

Anonym poster: f5e56f2fe1e9bfa6bfd2a18b8087b7da

Skrevet (endret)

Jeg har opplevd lite spamming selv om jeg har bloggen min på blogg.no, men jeg har opplevd noen ekle kommentarer. Enkelte var jeg nødt til å fjerne da de var ganske stygge, og jeg har vært nødt til å sperre flere ip-adresser grunnet dette. Etter har det ikke vært et stort problem, men det er ikke spesielt artig å bli kalt hore eller fitte fordi jeg legger ut en uskyldig oppskrift om hvordan man lager jordbærsorbét.

Blogger ikke så veldig mye, og den blir mindre og mindre personlig, mest fordi jeg ikke orker de stygge kommentarene enkelte kan lire av seg. Det blir mer og mer til at jeg blogger mest om matoppskrifter, reiser og dikt. Det er kun så mye dritt man gidder å ta i mot, rett og slett.

Edit: Har opplevd dette på blogg.no og blogspot.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest uAnonymbruker
Skrevet

Har bloggen min på blogspot, aldri opplevd trolling og stygge kommentarer. Har inntrykket av at det for det meste er en blogg.no greie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...