Gå til innhold

Friendzoned eller hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtte en mann i høst. Vi tilbrakte nesten hver dag sammen den første måneden. Hadde det kjempehyggelig sammen, men han var nettopp kommet ut av et forhold, og sa kjapt ifra at han ikke var klar for et forhold.

Etter en stund sa han at han ville avslutte det vi hadde. Jeg sa at det var greit nok, og syns det var fair at han sa ifra. Kort tid etter begynte han å sende meldinger igjen, og alt ble som før rent kontaktmessig.

Vi snakker fremdeles sammen daglig, og møtes en gang eller to i uka. Da er alt som før, og vi har det kjempehyggelig. Jeg har sagt at det er litt vanskelig for meg å ha en så nær relasjon når jeg har følelser for han, og forsøkt å finne ut hvor han står. Han sier han trenger tid og at han er veldig forvirret over seg selv.

Jeg skjønner bare så lite av dette. Har brent meg på å bli holdt på gress før, så er litt usikker, men det virker likevel annerledes denne gangen. Det jeg lurer på er om jeg har blitt friendzoned eller hva? Hvorfor vil han fremdeles ha så mye kontakt med ei som har følelser for han?

Og nei, jeg er ganske sikker på at han ikke er ute etter å bruke eller utnytte meg, for vi har god kommunikasjon rundt dette, og han virker oppriktig forvirret. Skal jeg gi det tid, eller gi opp?

K25

Anonym poster: ea1b60d73876e51a0c8a08900a2288a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gi han det han vil ha. Vær utilgjengelig! Kutt han ut så lenge han er i en fase der han "ikke er klar for et forhold". Si at han heller får komme tilbake den dagen han føler seg ferdig med eksen og er på et sted der han kan innlede noe seriøst med noen.

• Liker 3
Skrevet

Ikke gi han det han vil ha. Vær utilgjengelig! Kutt han ut så lenge han er i en fase der han "ikke er klar for et forhold". Si at han heller får komme tilbake den dagen han føler seg ferdig med eksen og er på et sted der han kan innlede noe seriøst med noen.

Dear Madam, I completely concur.

Skrevet

Men hva mener dere med utilgjengelig da? Skal jeg la være å svare når han kontakter meg? ikke lage avtaler?

Jeg er tilhenger av å være meg selv og ikke spille spill. Som sagt har vi veldig god kommunikasjon, så dette vet han veldig godt. Hvis jeg bare fader ut, tar han vel det som mangel på interesse, og da vil vel det han evt. måtte ha av interesse også forsvinne?

Skrevet

Skriv på sms til han:

Jeg synes ikke dette fungerer for meg, jeg ønsker heller å finne meg noen som kan se en fremtid sammen med meg. No hard feelings, jeg ønsker deg alt godt. Takk for tiden vår sammen."

Så kort må du være. Gjør det, og post her hvis du får noen svar (ikke svaar han tilbake med en gang uansett hva han svarer... Her må du tenke deg godt om.

Anonym poster: 064c4d4b701c224a12ab3c25f695214f

• Liker 1
Skrevet

Jeg har forsøkt meg på den varianten, fordi jeg ønsket avstand. Han respekterte det, men i og med at vi uansett møtes en del gjennom felles interesser blir det så vi faller tilbake. Men nå er det egentlig ikke slik at jeg har noe ønske om å ikke ha han i livet mitt heller. Han er en fin fyr, og jeg tror ikke han vil meg noe vondt.

Jeg lurer bare kort og greit på om jeg er i vennesonen? Det har ikke gått så mange månedene heller, og jeg vil heller ikke at vi skal kaste oss inn i noe, han er fornuftig sånn. Men lurer altså på om det er noe poeng i at jeg venter? Jeg får meg ikke helt til å date andre heller, selv om jeg har muligheten.

Skrevet

Det skal ikke være vanskelig når man møter den rette. Dette vet du godt, innerst inne.

Du stiller derfor feil spørsmål. :) Ingen her kan vite om han fortsatt ser på deg som en mulig kjæreste om tre år, eller bare en venn. Jeg tror du gjør lurest i gå gå videre. Så får han stoppe deg hvis du møter noen du liker, som du forteller han om.

Anonym poster: 064c4d4b701c224a12ab3c25f695214f

• Liker 1
Skrevet

Da får jeg gå litt mot strømmen jeg da.

Hvorfor kutte ham ut, hvis du trives med å ha ham i livet ditt? La ham få litt tid, samtidig som du viser at livet ditt ikke avhenger av ham. Likevel bør du ikke gi ham altfor lang tid da, vis ham at du er villig til å la ham finne ut av hva han vil, men at du ikke sitter og venter i all framtid.

Jeg tror du vil finne ut i løpet av ganske kort tid hvorvidt du vil dette eller ikke. Men ikke avslutt noe når du er såpass usikker på hva dette kan bli eller ikke. Gi det litt tid. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...