AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #1 Skrevet 19. februar 2013 Hei! Nå er jeg så møkk lei av at mine naboer tar seg til rette at jeg tenkte å gjøre noe med det. Vi har felles vaskekjeller, og de stjeler både strøm, ved, vaskemiddel og tøymykner. Blant annet. Dette er jeg helt sikker på, og det er ikke mulig at de tror det er deres ting. Har konfrontert dem tidligere om det. Det første svaret var nølende at "nei, men altså.. vi bruker bare den stikkontakten vi ser først vi." og "jeg tenker ikke over at vaskemiddelet er mitt, jeg bare tok det som sto nærmest". Lite troverdige svar, og de påsto aldri at de ikke visste hva de gjorde. De ble i alle fall advart og fikk beskjed om å holde seg til egen strøm og eget vaskemiddel. Har sagt fra et par ganger etter dette også, men nå virker de bare sure. De bruker minst like mye av min tøymykner som jeg gjør selv... En løsning er å ta ut sikringen hver gang jeg skal vaske klær, låse veden inn på soverommet og bære ned vaskemiddelet hver gang jeg skal vaske. Men det gidder jeg ikke. Dette er mitt hus også, og det er de som skal skjerpe seg og ikke meg. Så nå har jeg bestemt meg for å finne noe jeg kan helle på tøymyknerflaska som kan ødelegge klesvasken deres. Gjerne også hele maskinen. Er det noen som har tips til hva jeg kan ha på flaska? Vil minne om at det jeg gjør ikke på noen som helst måte er ulovlig, da det er min egen tøymykner jeg skal "forgifte" Anonym poster: a130bc425afc309e34f4368cc0ee62a9 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #2 Skrevet 19. februar 2013 Et par pakker med tøyfarge, http://farvehandel.no/no/forsiden/nyheter/dylon-toeyfarger Husk å ha det i skyllemiddel som har etikett som matcher fargen. Klærne blir farget, og maskinen vil ha farge i seg et par vasker. Anonym poster: ef82d7ae2ebb508daebc839663dca753 13
Tussilago_2 Skrevet 19. februar 2013 #3 Skrevet 19. februar 2013 ville vel gått for blekemiddel som høyst sannsynlig ødelegge klærne - men ikke maskinen... Men jeg ville dødd av dårlig samvittighet og dermed heller tatt med vaskemiddelet frem og tilbake... 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #4 Skrevet 19. februar 2013 Hva med klorin? Eller klesfarge. For øvrig kan du jo lage en svær plakat med ikke bruk mine ting på. Så kan du henge den opp der ved kontakten/tøymykneren. Eller hvis de mener de tar den første kontakten de ser. Kjøp en sånn barnesikkring til kontakten og stapp den i når duikke bruker den. Hvis de da piller den ut for å bruke kontakten, ja da vet du at de lyver om dette. Da tar de ikke bare den første de ser. Anonym poster: 1b7da779c525dc5ff3008103c167fe94 5
Kapteinen Skrevet 19. februar 2013 #5 Skrevet 19. februar 2013 Ha sementpulver i vaskepulveret ditt. 5 1
dobri123 Skrevet 19. februar 2013 #6 Skrevet 19. februar 2013 Klorin som nevnt over. Bleker og ødelegger klærne:) prøvd før og det fungerer:) 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #7 Skrevet 19. februar 2013 Klorin som nevnt over. Bleker og ødelegger klærne:) prøvd før og det fungerer:) Haha, liker at du har prøvd det før. Tror jeg har sement i vaskepulveret og klorin i tøymykneren, så er det dobbelt så stor sjanse for at skaden skjer raskest mulig. Tusen hjertelig takk for hjelp :D plakat og barnesikring kommer ikke til å funke. De vet at jeg vet at de stjeler, og når det ikke hjelper å ta det opp flere ganger, så må man drastisk til verks. Anonym poster: a130bc425afc309e34f4368cc0ee62a9 8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #8 Skrevet 19. februar 2013 Kult om du gjør det. Gi en lyd på hvordan det gikk! Men sånn til noe annet, du kan jo kjøpe en boks med lokk, borre et hull der som lokket og boksen møtes og sette på hengelås. Du får kjøpt sånn hengelås med wire slik at den blir litt lenger. Det går også an å sette lås på vaskemaskinen, og du kan henge opp en metallboks med hengelås utenpå strømkontakten. Pass bare på at det er nok plass til kontakten og hull til ledningen nederst. Anonym poster: 3a9fa7a9c166cd3b037221c9a242135d 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #9 Skrevet 19. februar 2013 Haha, liker at du har prøvd det før. Tror jeg har sement i vaskepulveret og klorin i tøymykneren, så er det dobbelt så stor sjanse for at skaden skjer raskest mulig. Tusen hjertelig takk for hjelp :D plakat og barnesikring kommer ikke til å funke. De vet at jeg vet at de stjeler, og når det ikke hjelper å ta det opp flere ganger, så må man drastisk til verks. Anonym poster: a130bc425afc309e34f4368cc0ee62a9 Dritbra!! Pleasepleaseplease la oss høre hvordan det gikk!! Anonym poster: 8444167a829a9591b1135e3bf3aafb2d
dobri123 Skrevet 19. februar 2013 #10 Skrevet 19. februar 2013 Haha, liker at du har prøvd det før. Tror jeg har sement i vaskepulveret og klorin i tøymykneren, så er det dobbelt så stor sjanse for at skaden skjer raskest mulig. Tusen hjertelig takk for hjelp :D plakat og barnesikring kommer ikke til å funke. De vet at jeg vet at de stjeler, og når det ikke hjelper å ta det opp flere ganger, så må man drastisk til verks. Anonym poster: a130bc425afc309e34f4368cc0ee62a9 Du får si ifra når du har fått resultatet da ) Kan bli morsomt 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #11 Skrevet 19. februar 2013 Ja, VÆRSÅSNILL! Fortell hvordan det gikk! Haha, jeg godter meg over at de frekke naboene får som fortjent Anonym poster: 3ff44aca68c923b5c000331ab0f33e58 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #14 Skrevet 20. februar 2013 Klorin kommer i allefall til å ødelegge ALLE klærne om du har i godt med det. Jeg mistet litt klorin på en jakke en gang, DIGER flekk. Anonym poster: 3ec94584ae076fc340d2f83f042d4600
Gjest navnelapp Skrevet 20. februar 2013 #15 Skrevet 20. februar 2013 Eg ville ganske enkelt fått sett opp eit låsbart skap til mine ting, og hatt veden i låst bod. Livet er for kort til slikt. 7
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #16 Skrevet 20. februar 2013 Vi har ikke låsbare boder. Vi har et stort rom i kjelleren der vi alle har hvert vårt hjørne. Så om jeg vil låse inn veden må jeg ha den på gjestesoverommet, og det har jeg ingen planer om å gjøre siden det er snakk om et par hengerlass med ved. Sette opp låsbare skap og lignende. Tja. Ekstra utgift, ekstra tidsforbruk, og noe jeg rett og slett ikke skulle måtte gjøre i mitt eget hus. Da er det bedre å faktisk ha vaskemiddel og slikt her oppe og ta med ned hver gang jeg skal vaske. Noe jeg har tenkt til å gjøre en tid fremover, siden det som står nede er blandet med sement og klorin Anonym poster: a130bc425afc309e34f4368cc0ee62a9 12
Dricka Skrevet 20. februar 2013 #17 Skrevet 20. februar 2013 Haha, liker at du har prøvd det før. Tror jeg har sement i vaskepulveret og klorin i tøymykneren, så er det dobbelt så stor sjanse for at skaden skjer raskest mulig. Tusen hjertelig takk for hjelp :D plakat og barnesikring kommer ikke til å funke. De vet at jeg vet at de stjeler, og når det ikke hjelper å ta det opp flere ganger, så må man drastisk til verks. Anonym poster: a130bc425afc309e34f4368cc0ee62a9 Klorin lukter veldig sterkt, så der kan du lett bli gjennomskuet altså. 2
Zzyzx Skrevet 20. februar 2013 #18 Skrevet 20. februar 2013 (endret) Vi har ikke låsbare boder. Vi har et stort rom i kjelleren der vi alle har hvert vårt hjørne. Så om jeg vil låse inn veden må jeg ha den på gjestesoverommet, og det har jeg ingen planer om å gjøre siden det er snakk om et par hengerlass med ved. Anonym poster: a130bc425afc309e34f4368cc0ee62a9 Sett opp "boder" med gjerdenetting på et rammeverk, med en dør som har hengelåsbeslag. Men hvis alt som innebærer ekstra utgift og ekstra tid for deg er så stress, så skjønner jeg jo at det er enklere å heller bare forårsake skadeverk på andres eiendom. Blir så koselig bomiljø av sånt. Du sier ingenting om hva slags boform dette er, men det skal mye til for at dette her ikke skulle være en sak for styre i borettslag eller sameie (i så tilfelle deles ekstra kostnader på alle), eventuelt for utleier/eier av bygget dersom alle enhetene er utleieenheter. Edit: har ikke du hatt en tråd om dette her før? Iallfall om strømmen? Endret 20. februar 2013 av Zzyzx 5
Gjest celine Skrevet 20. februar 2013 #19 Skrevet 20. februar 2013 Klorin lukter veldig sterkt, så der kan du lett bli gjennomskuet altså. Var det jeg tenkte også.... Kanskje greiere med tøyfarge da? Håper du holder oss oppdatert, ts :-) 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #20 Skrevet 20. februar 2013 Sett opp "boder" med gjerdenetting på et rammeverk, med en dør som har hengelåsbeslag. Men hvis alt som innebærer ekstra utgift og ekstra tid for deg er så stress, så skjønner jeg jo at det er enklere å heller bare forårsake skadeverk på andres eiendom. Blir så koselig bomiljø av sånt. Du sier ingenting om hva slags boform dette er, men det skal mye til for at dette her ikke skulle være en sak for styre i borettslag eller sameie (i så tilfelle deles ekstra kostnader på alle), eventuelt for utleier/eier av bygget dersom alle enhetene er utleieenheter. Edit: har ikke du hatt en tråd om dette her før? Iallfall om strømmen? Mulig du ikke har fått det med deg, men bomiljøet som det er i dag er absolutt ikke trivelig, og det er ikke min skyld. Jeg forårsaker ikke skadeverk på andres eiendom ved å ha sement og klorin i mitt eget vaskepulver og tøymykner. Jeg vil kalle det en fin lærepenge for naboene mine Jeg tenkte også at klorinen kom til å lukte en del, så jeg blandet veldig forsiktig. Slik jeg har forstått det skal det veldig lite klorin til for at klær blir ødelagt, så jeg vil tro det er mer enn nok i flaska. Eier av bygget har ingen planer om å gjøre utbedring når det gjelder boder i kjelleren, ettersom det i følge han fungerer bra slik det er nå. Enig i det, hadde det ikke vært for disse tyvene. Og nei, har ikke laget tråd om dette tidligere. Anonym poster: a130bc425afc309e34f4368cc0ee62a9 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå