AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #1 Skrevet 19. februar 2013 Traff en fyr på byen for 3 uker siden da jeg var på helgetur hos en venninne som bor et annet sted i landet. Er i utgangspunktet ikke på jakt etter noen eller noe, da jeg går igjennom et brudd med samboer gjennom 5 år.. men ja, der plutselig traff jeg en fyr som det bare klaffet så naturlig med.. Det var litt på det stadiet at man fullfører hverandres setninger og føler man har kjent hverandre hele livet. Ble med han (og noen flere) på nachspiel og vi to pratet til 7 om morgenen. Så kysset han meg - og selv om jeg ville kysse han og jeg likte det så fikk jeg bare helt fullstendig panikk! Litt rart å forklare.. Noen flere som har merket dette etter det har blitt nylig slutt? Føltes litt som jeg var "utro" selv om jeg ikke egentlig er det?? Det endte opp med at jeg sa jeg måtte gå, jeg ble bare så forvirret- Han ble veldig ivrig da og sa at han ville se meg igjen og sa at han likte meg. Så gav han meg tlf. hans, slik at jeg kunne ta kontakt hvis jeg ville - han ville ikke plage meg. Jeg sendte han en mld. etter noen dager..Sa at jeg hadde en litt komplisert situasjon for øyeblikket, men at jeg likte han. Han svarte han håpet problemene mine snart ville være over og at jeg kunne være lykkelig. vi har nå sendt en del e-post, chat og sms over de siste ukene.. merker jeg liker han veldig godt - men jeg føler jeg har altfor mye bagasje akkurat nå samtidig som jeg sier til meg selv at ; "hallo, vi bor jo faktisk i to forskjellige byer på hver vår kant- og et vennskap kan vel ikke skade?". Har jo ingen garanti heller for at det blir noe mer - selv om jeg dagdrømmer litt da.. vekselvis med å være lei meg pga eksen. Noen som har noen erfaringer å dele? Måtte først og fremst få dette ut- kanskje det er noen som har vært i en lignende situasjon... Synes dette er litt vanskelig. Bor fortsatt med eksen forresten. Driver og går på visninger for å kjøpe - så det kan jo fort gå noen mnd. .... Anonym poster: b78a604121683163eb4aae329c618ccb Anonym poster: b78a604121683163eb4aae329c618ccb
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2013 #2 Skrevet 19. februar 2013 Så lenge du bor med eksen er det kanskje best at du ikke innleder et nytt forhold? Ihvertfall hvis eksen ikke har ny dame? Har du og eksen pratet om en slik problemstiling? Treffer han andre? Hvordan tror du han hadde taklet at du traff andre samtidig som du fortsatt bodde sammen med han? Hvis man er følelsesmessig helt ferdig med eksen tror jeg ikke det er et problem å bli sammen med en annen. Men jeg synes man bør ta litt hensyn til eksens følelser så lenge man bor sammen. Jeg har selv vært gjennom to samlivbrudd. Begge gangene bodde jeg sammen med eksen i noen måneder etter bruddet. Første eksen hadde ny dame allerede da det ble slutt. Jeg traff en annen to måneder etter bruddet. Det funket ganske fordi ingen av oss hadde følelser for hverandre lenger. Andre samlivsbruddet var vondere, og jeg elsket han fortsatt lenge etter det ble slutt. Jeg hadde aldri klart å treffe andre så lenge jeg bodde sammen med han. Og han respekterte meg og mine følelser og traff ikke andre før han flyttet ut.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #3 Skrevet 19. februar 2013 Jeg ville nok ventet med å innlede et forhold til jeg hadde flyttet fra eksen, selv om alt er mulig så lenge du spiller med åpne kort. Jeg begynte å date min nåværende kjæreste mens han bodde i leiligheten han og eksen holdt på å selge (hun hadde flyttet og det hadde vært slutt noen få mnd), det var litt snålt, men vi tok det med ro og ting utviklet seg veldig bra - jeg har i hvert fall aldri vært så trygg på noen som jeg er med ham, selv med en potensielt usikker start (det var alltid bra i begynnelsen også, aldri noe fram og tilbake). Jeg hadde ikke vært singel så veldig lenge jeg heller, men var veldig ferdig med eksen da vi flyttet fra hverandre - samtidig ville jeg kanskje kunnet valgt mer "feil" - sammenliknet nye mer med eksen på godt og vondt - om jeg hadde gått inn i et forhold rett etter bruddet. Det høres jo uansett ut som det er fint å holde kontakt med denne mannen du har møtt, bli bedre kjent og se om det utvikler seg følelser. Men vær åpen med ham om situasjonen og hvorvidt du trenge tid, avstand eller primært er usikker på ham. Anonym poster: 7ce150e3fef7d680a8ba943407aa8f61
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #4 Skrevet 19. februar 2013 Så lenge du bor med eksen er det kanskje best at du ikke innleder et nytt forhold? Ihvertfall hvis eksen ikke har ny dame? Har du og eksen pratet om en slik problemstiling? Treffer han andre? Hvordan tror du han hadde taklet at du traff andre samtidig som du fortsatt bodde sammen med han? Hvis man er følelsesmessig helt ferdig med eksen tror jeg ikke det er et problem å bli sammen med en annen. Men jeg synes man bør ta litt hensyn til eksens følelser så lenge man bor sammen. Jeg har selv vært gjennom to samlivbrudd. Begge gangene bodde jeg sammen med eksen i noen måneder etter bruddet. Første eksen hadde ny dame allerede da det ble slutt. Jeg traff en annen to måneder etter bruddet. Det funket ganske fordi ingen av oss hadde følelser for hverandre lenger. Andre samlivsbruddet var vondere, og jeg elsket han fortsatt lenge etter det ble slutt. Jeg hadde aldri klart å treffe andre så lenge jeg bodde sammen med han. Og han respekterte meg og mine følelser og traff ikke andre før han flyttet ut. Ts her Nei, eksen har ikke fått ny dame. Vi har ikke tatt opp problemstillingen, men du har rett i det du sier med å vente så lenge vi bor under samme tak. Det siste jeg ønsker er å fremprovosere noen vonde følelser eller være respektløs. Jeg er vel ikke helt 100% følelsesmessig over eksen heller.. så ja, det beste er jo å holde alt på vent til man ikke bor sammen. Anonym poster: b78a604121683163eb4aae329c618ccb
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #5 Skrevet 19. februar 2013 Jeg ville nok ventet med å innlede et forhold til jeg hadde flyttet fra eksen, selv om alt er mulig så lenge du spiller med åpne kort. Jeg begynte å date min nåværende kjæreste mens han bodde i leiligheten han og eksen holdt på å selge (hun hadde flyttet og det hadde vært slutt noen få mnd), det var litt snålt, men vi tok det med ro og ting utviklet seg veldig bra - jeg har i hvert fall aldri vært så trygg på noen som jeg er med ham, selv med en potensielt usikker start (det var alltid bra i begynnelsen også, aldri noe fram og tilbake). Jeg hadde ikke vært singel så veldig lenge jeg heller, men var veldig ferdig med eksen da vi flyttet fra hverandre - samtidig ville jeg kanskje kunnet valgt mer "feil" - sammenliknet nye mer med eksen på godt og vondt - om jeg hadde gått inn i et forhold rett etter bruddet. Det høres jo uansett ut som det er fint å holde kontakt med denne mannen du har møtt, bli bedre kjent og se om det utvikler seg følelser. Men vær åpen med ham om situasjonen og hvorvidt du trenge tid, avstand eller primært er usikker på ham. Anonym poster: 7ce150e3fef7d680a8ba943407aa8f61 Takk for råd! Anonym poster: b78a604121683163eb4aae329c618ccb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå