Gå til innhold

Toyota til tobarnsfamilie

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi lurer på å anskaffe ny bil som skal ha plass til to barn(eseter). Det vil bli en Toyota, men vi lurer på hvilken vi skal velge. Vi står mellom Avensis stasjonsvogn og Prius + Seven.

Noen som har erfaringer med enten eller?

Er den stor nok til to seter? Til to vogner? Hvordan gjør dere med vogner - har dere to stk og tar med begge i bilen? Hvordan er det å reise på ferie i bilen? Trenger dere takboks i tillegg? Noe annet?

Endret av ablaze
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt Avensis siden vår første ble født for 4 år siden.

Veldig grei bil sånn i det daglige, men for oss som hadde Simovogn, så ble det noe knapt med bagasjeplass(vognen må stå på tvers). Men det tok ikke lang tid før vi kjøpte oss en mindre vogn for å bruke på reiser(vi bodde et stykke unna familie, så ble en del reising).

Nå har vi 2 barn og har flyttet nærmere familien, så nå er det hvertfall en grei bil, får plass til det vi trenger å ta med.

Det går veldig greit å ha to bakovervendte bilstoler i den. Men så er ikke jeg og mannen så veldig lange heller.

Anonym poster: 619bf8cda71158e69c88e7fefb5dec19

Skrevet

Nå er jeg litt over gjennomsnittet intressert i bil, enn de fleste jenter, men har nok fortsatt litt mindre peiling på bil enn min kjære :) som for øvrig er mekaniker..

Min bestevenn kjører toyota avensis og har 2 unger i bakovervendte seter. Da jeg sitter på, sitter jeg trangt og jeg er bare 167cm! Min kjære på 190 ville hatt store problemer å sitte komfortabelt i den bilen..

Bagasjeplassen er helt ok, du får inn en vanlig emmaljungavogn uten problem, men ikke noe særlig mer.

Jeg har ikke erfaring med prius7, men ut i fra det jeg ser på bilder så er det ganske romselig bak når man legger ned de 2 bakerste setene :) jeg ville gått for den siste.. selv om jeg helst ville ha sluppet begge bilene :P

Skrevet

Nå er jeg litt over gjennomsnittet intressert i bil, enn de fleste jenter, men har nok fortsatt litt mindre peiling på bil enn min kjære :) som for øvrig er mekaniker..

Min bestevenn kjører toyota avensis og har 2 unger i bakovervendte seter. Da jeg sitter på, sitter jeg trangt og jeg er bare 167cm! Min kjære på 190 ville hatt store problemer å sitte komfortabelt i den bilen..

Bagasjeplassen er helt ok, du får inn en vanlig emmaljungavogn uten problem, men ikke noe særlig mer.

Jeg har ikke erfaring med prius7, men ut i fra det jeg ser på bilder så er det ganske romselig bak når man legger ned de 2 bakerste setene :) jeg ville gått for den siste.. selv om jeg helst ville ha sluppet begge bilene :P

Hvilke modell er dette?? Vi har Avensis 09 mod og jeg er 170, kjempestor plass til bena mine selv med sete langt frem, og mannen på 192 sitter veldig godt på førersiden. Prius seven blir litt mindre enn en stasjonsvogn med setene bakerst nedslått, men er veldig god å kjøre. Vi har bare m en vogn når på tur, og bruker skiboks når vi skal på ferie. ellers er vi superfornøyd med bilen :-)

Anonym poster: 68503a1207ef9250e8987e74b17227aa

Skrevet

Hvilke modell er dette?? Vi har Avensis 09 mod og jeg er 170, kjempestor plass til bena mine selv med sete langt frem, og mannen på 192 sitter veldig godt på førersiden. Prius seven blir litt mindre enn en stasjonsvogn med setene bakerst nedslått, men er veldig god å kjøre. Vi har bare m en vogn når på tur, og bruker skiboks når vi skal på ferie. ellers er vi superfornøyd med bilen :-)

Anonym poster: 68503a1207ef9250e8987e74b17227aa

Jeg er ikke helt sikker faktisk, men det er ikke det nyeste karosseriet, så den er sikkert litt eldre enn deres bil vil jeg tro..

Det kan jo ha litt med hvilket barnesete de har og, for det er alvorlig lite plass i den bilen når setene står i.

Skrevet

Takk for svar folkens! Det er snakk om den nyeste modellen Avensis - usikker på om den er lengre enn den eldre modellen.

Har ikke bestemt oss enda, men må det ila de neste ukene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...