Petalouda Skrevet 20. februar 2013 #21 Skrevet 20. februar 2013 Jeg fikk feilsydd kjole fra brudesalongen, så det er aldri noen garanti. Forskjellen er jo selvsagt at brudesalongen må fikse det for deg, men har du litt dårlig tid sliter du. Jeg ville aldri bestilt en kjole uansett hvor fra, for meg var det viktig å ta med kjolen hjem med en gang. Jeg syns all sånn venting er skummelt.
Litjpusi Skrevet 20. februar 2013 #22 Skrevet 20. februar 2013 Jeg kjøpte min Mori Lee brudekjole (ekte) via www.missesdressy.com som er en autorisert forhandler, og jeg angrer ikke i det hele tatt!! Jeg betalte 6.000 kr for selve kjolen og 3.000 kr til skredder i Norge, den ville ha kostet meg over 15.000 kr tilsammen om jeg hadde kjøpt den her hjemme! Kjempefornøyd med servicen og de sendte kjolen superraskt. Nå må jeg påpeke at de sender ikke mange av de store merkene til Norge, men hvis du har slektninger/bekjente i USA eller betaler for en postboks så er det myyyye å spare på å kjøpe det derifra. Prøvde meg også på "skreddersydd" kjole fra Ebay.. Ooooh lord... Makan til elendig kvalitet!! Huff! Anbefales ikke.. Men for dere som vil prøve å kjøpe skreddersydd så har jeg lest mye bra om Jasmine's bridal og sett masse bilder av kjolene under produksjon og det ferdige produktet, og de er flinke! Nettsiden deres er www.jasminesbridaltailorshop.com. Jeg fant selvfølgelig ikke denne selgeren før etter jeg hadde kjøpt kjolen min.
Gjest Adriane Skrevet 20. februar 2013 #23 Skrevet 20. februar 2013 (endret) Problemet er jo tollsatsen på 37% som kommer i tillegg for disse kjolene når de skal inn i Norge da sparer man ikke så mye... Det er egentlig 25% moms på klær og 10,7% tollsats, men da min kjole kom, fikk jeg kun forenklet tollgebyr på litt over 400 kroner. Det er noe med at det er forskjellige satser for de forskjellige tekstilene og et eller annet sånt såvidt jeg har forstått. Så da gjør de det enkelt og smeller på forenklet gebyr. (Men, man kan kanskje være uheldig å få fullt gebyr, hvis den personen som fortoller akkurat den pakken vil være spesielt grundig, jeg vet ikke) Endret 20. februar 2013 av Adriane
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #24 Skrevet 20. februar 2013 Jeg kjøpte min Mori Lee brudekjole (ekte) via www.missesdressy.com som er en autorisert forhandler, og jeg angrer ikke i det hele tatt!! Jeg betalte 6.000 kr for selve kjolen og 3.000 kr til skredder i Norge, den ville ha kostet meg over 15.000 kr tilsammen om jeg hadde kjøpt den her hjemme! Kjempefornøyd med servicen og de sendte kjolen superraskt. Nå må jeg påpeke at de sender ikke mange av de store merkene til Norge, men hvis du har slektninger/bekjente i USA eller betaler for en postboks så er det myyyye å spare på å kjøpe det derifra. Er det virkelig en autorisert forhandler? Jeg trodde ikke de var det, så jeg turte ikke kjøpe derfra... Nå har jeg kjøpt annen kjole, men det er en Mori Lee-kjole som er drømmekjolen min. Pokker også... Jaja Anonym poster: 50854df2b6fcf79682bea4c919cae247
Gjest Kiara! Skrevet 20. februar 2013 #25 Skrevet 20. februar 2013 Det er egentlig 25% moms på klær og 10,7% tollsats, men da min kjole kom, fikk jeg kun forenklet tollgebyr på litt over 400 kroner. Det er noe med at det er forskjellige satser for de forskjellige tekstilene og et eller annet sånt såvidt jeg har forstått. Så da gjør de det enkelt og smeller på forenklet gebyr. (Men, man kan kanskje være uheldig å få fullt gebyr, hvis den personen som fortoller akkurat den pakken vil være spesielt grundig, jeg vet ikke) Ja, men hvis du feks må sende brudekjolen din med JetCarrier fordi man tror det blir billigere frakt eller at kjolen ikke sendes til Norge må man legge ved kvittering der ALT blir fortollet. Dhl/FedEx er jo skrekken min når det kommer til dette bryllupet, Posten er vinneren der er det lettere å slippe unna denne ekstra utgiften. :S Men hva gjør man når man har en kjole som kommer med en regning på tilsvarende det du tror du har spart eller der man har blingset på målene. Jeg har vært kjempeheldig når det kommer til mine pakker fra utlandet med en høy verdi, men jeg hadde aldri i livet tatt sjangsen på det samme når det kommer til gjenstander godt over 10 000,-. Derfor synes jeg at det er viktig å ta med det verste som kan skje ift at man sparer så mye penger på å bestille fra utlandet. Men spare penger er alltid bra i bryllupsammenheng.
Gjest Adriane Skrevet 20. februar 2013 #26 Skrevet 20. februar 2013 Ja, det blir jo en helt annen greie. JetCarrier må jo fortolle på en annen måte. Man kan selvsagt være veldig uheldig. Det er jo en risiko å handle kjole på nett, det er ikke til å komme fra. Men om man legger litt arbeid i det før bestillingen, burde det være fullt mulig å redusere mulige fallgruver betraktelig.Målene bør man f.eks få tatt i salong, hos skredder/sydame eller lignende - ikke måle selv i egen stue.Man bør gjøre nitidige undersøkelser av nettsidene man vurderer, og aller helst få kontakt med noen andre som har kjøpt derfra.Har man sett seg ut en kjole, prøv å finne en kjole med lignende snitt (eller samme kjole, om det er et kjent merke) i salong her hjemme og prøv den først for å se om det er riktig kjole for deg - før du bestiller.Forsikre seg om at kjolen kan sendes til Norge, og med vanlig post (da er sjansen størst for å kun få forenklet tollgebyr). Men regn allikevel inn i prisen 25% mva og 10,7% tollsats, slik at du heller har penger til overs hvis du kun får det forenklede gebyret.All kommunikasjon med nettsiden/salongen bør foregå skriftlig, slik at du har dette å vise til ved eventuelle tvisterForsikre deg om at du har full returrett hvis noe er galt, samt at du har krav på full refusjon ved retur av kjolen+ sikkert masse annet jeg ikke kommer på i farta
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #27 Skrevet 23. februar 2013 TS: hvilket merke er kjolen du har funnet? Større merker kan du finne billigere, mens designere fra norden er det verre med. Det er en Fara Sposa kjole..den er så nydelig!! takk for gode tips fra alle! Anonym poster: 8224293a3281f32da2b2bc0c15c2d9c6
markon Skrevet 23. februar 2013 #28 Skrevet 23. februar 2013 Er dette for godt til å være sant eller? Finner drømmekjolen min her.... i butikken her i byen koster den nærmere 17000 kr. I denne nettbutikken koster den 1800 kr?!?!??! Bør alarmklokkene ringe? http://www.deannabridals.com/
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #29 Skrevet 24. februar 2013 hmm. jeg trykket på linken din og fikk bare opp masse advarsler fra virusprogrammet mitt. Tenker at det er et dårlig tegn? Anonym poster: 8224293a3281f32da2b2bc0c15c2d9c6
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #30 Skrevet 24. februar 2013 Jeg vurderer å kjøpe brudekjole i Gdansk.. Noen som har erfaringer med dette?? Anonym poster: 8224293a3281f32da2b2bc0c15c2d9c6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå