AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #1 Skrevet 19. februar 2013 Jeg har funnet en nydelig kjole på brudebutikken, men jeg syns det er så dyrt.. jeg lurer på om det er noen som har funnet seg kjole i brudebutikk og funnet den billigere på nettet senere? Hvilken nettbutikk fant du den i så fall i? syns det er så mye sider, men usikker på om de er trygge.. har prøvd å finne den brukt uten hell.. Anonym poster: 8224293a3281f32da2b2bc0c15c2d9c6
Charlie28 Skrevet 19. februar 2013 #2 Skrevet 19. februar 2013 Nå har jeg bare sett etter brudekjoler på nettet. Synes det er så utrolig dyrt, så å kjøpe i butikk har ikke vært aktuelt. Jeg vet ikke hvilken kjole du har sett for deg, men jeg kan uansett anbefale siden hvor jeg kjøpte min : www.foxgown.com. Kjolen er nydelig, og prikk lik som på bildet. Jeg kjøpte den bittelitt for stor (sånn at den ikke ble for liten, men at jeg heller kunne sy den inn. Sydama som syr den inn har tidligere jobbet i brudebutikk, og hun sier den er 100% lik en typisk brudekjole i stoff og kvalitet på syarbeidet.. Så kanskje du finner en du liker der?
Skjønningen Skrevet 19. februar 2013 #3 Skrevet 19. februar 2013 Jeg hadde ikke kjøpt brudekjole over nettet, med mindre det er fra weddingdressfantasy.com. De kjolene jeg har sett bestilt fra andre steder er av dårlig kvalitet, sydd med billig stoff og i ekle og sprakende farger som gjør at kjolene ser mer ut som billige halloweenkostymer. Bestilte selv en kjole fra en nettbutikk som jeg undersøkte grundig og som såg ut til å være til å stole på. Det var den ikke og kjolen som ble sendt til meg var forferdelig. Min forlovede sa at den "var styggere enn ett halloweenkostyme". Jeg har jo alltid hørt om folk som kjøper kjoler på nettet som de er superfornøyde med, men selv synes jeg at de samme kjolene (de gangene de vises frem) er dritstygge og i merkbart dårlig kvalitet. Jeg hadde ikke tatt sjansen på det om jeg var deg.
Gjest Kiara! Skrevet 19. februar 2013 #4 Skrevet 19. februar 2013 Jeg tenker som så at det er dyre 1000,- hvis du får noe som ikke er pent i det hele tatt. Er nok langt på vei enig med skjønningen, selv om jeg selv er inne på å bestille en festkjole fra feks jjhouse eller foxgown. En Oscar de la renta kjole er ikke lik som en kjole til 1/10 så naiv er jeg ikke. Du får hva du betaler for, men for noen er det mer enn bra nok ift de forventningene de har til kjolen.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #5 Skrevet 19. februar 2013 https://www.bestbridalprices.com/wedding-dresses-c-1.html Jeg vurderer å bestille frå denne siden. Er en del merker dei ikke kan sende men der er forsatt mange igjen. Anonym poster: 05da9c893377e98db9c96dafbfce9af4
augustbrud2013 Skrevet 19. februar 2013 #6 Skrevet 19. februar 2013 https://www.bestbridalprices.com/wedding-dresses-c-1.html Jeg vurderer å bestille frå denne siden. Er en del merker dei ikke kan sende men der er forsatt mange igjen. Anonym poster: 05da9c893377e98db9c96dafbfce9af4 Jeg bestilte fra denne siden. Fant den kjolen jeg hadde prøvd i brudesalong der mye billigere (Mori Lee), men endte faktisk opp med en annen brudekjole fra denne siden som jeg ikke hadde prøvd på forhånd. Bestbridalprices lager ikke kopier, dette er ekte kjoler til en rimeligere penge. Bl.a selger de ikke Pronoviaskjolene til europa fordi de ikke har rettigheter til det. Vil absolutt anbefale å bestille fra denne siden, spesielt om du har prøvd samme kjole i butikk og vet størrelsen! Min kjole kom på døra i går:) tok ca 2 mnd (selv om leveringstid på nett oppgis til å være 3-4 mnd). Jeg fikk også handle sko og slør for $500 i tillegg. Sløret hadde jeg prøvd i butikk (kostet 1000kr), og sko som koster ca 2500 her. Jeg gjorde mye research på nett før jeg bestilte, det eneste negative jeg fant var for sen levering. Jeg sendte sikkert 20 mailer med de frem og tilbake før jeg bestilte, og fikk alltid svar innen et døgn. Kjempegod service! En side som imidlertid ikke anbefales er Houseofbrides.com. Et raskt googlesøk avslører hvorfor. Håpe flere tør å sjekke ut bestbridalprices.com, man kan spare mye penger:) bare husk at moms, toll og frakt tilkommer, men i mitt tilfelle ville jeg fortsatt ha spart 4000 på selve kjolen samt enda flere tusenlapper på sko og slør. Eneste minus er at jeg må få dampet kjolen da den er litt krøllete etter å ha ligget sammenbrettet.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #7 Skrevet 19. februar 2013 Tragisk med bruder som kjøper billige kjoler, og tror de ser nydelig ut. Skal man først bruke penger på å giftet seg burde man ta seg råd til ordentlig kjole. Anonym poster: b2a02c261fe0ff0b80bc4d5825be57c8 3
augustbrud2013 Skrevet 19. februar 2013 #8 Skrevet 19. februar 2013 Tragisk med bruder som kjøper billige kjoler, og tror de ser nydelig ut. Skal man først bruke penger på å giftet seg burde man ta seg råd til ordentlig kjole. Anonym poster: b2a02c261fe0ff0b80bc4d5825be57c8 Det er noe av det dummeste jeg har hørt! 2
estrella Skrevet 19. februar 2013 #9 Skrevet 19. februar 2013 Tragisk med bruder som kjøper billige kjoler, og tror de ser nydelig ut. Skal man først bruke penger på å giftet seg burde man ta seg råd til ordentlig kjole. Anonym poster: b2a02c261fe0ff0b80bc4d5825be57c8 Billig(ere) er ikke det samme som at de er stygge. Jeg skjønner ikke hvorfor folk vil bruke mange tusen kroner på en kjole, til en dag. Jeg vil ikke bruke mer enn max 2000 kr på en kjole, det betyr ikke at jeg ikke vil ha en fin kjole. Jeg vil bare heller bruke penger på andre ting enn kjole og 100000 kr på et bryllup (som er kun en dag). Man kan gifte seg uten å måtte spare i flere år (eller ta opp lån som enkelte gjør) og fortsatt ha et flott bryllup 1
estrella Skrevet 19. februar 2013 #10 Skrevet 19. februar 2013 (endret) En side som imidlertid ikke anbefales er Houseofbrides.com. Et raskt googlesøk avslører hvorfor. Hvorfor ikke? Edit: Googla og fant denne siden: http://house-of-brides.pissedconsumer.com/ Er det den du sikter til? Endret 19. februar 2013 av estrella
Gjest oreokaka Skrevet 19. februar 2013 #11 Skrevet 19. februar 2013 Har ei venninne som har funnet en brudekjole hun har planer om å ha i bryllupet sitt. Rundt 15 000 kr i butikken, 3000 kr (ink frakt og toll) på nettet, samme kjolen. Husker dessverre ikke nettsiden, så er jo ikke så mye til hjelp. Haha. Har også ei annei venninne som faktisk bestilte kjolen hun ville ha, og sparte over 10 000 kr på det.
augustbrud2013 Skrevet 19. februar 2013 #12 Skrevet 19. februar 2013 Hvorfor ikke? De har veldig dårlig rating på BBB (better business bureau), som registrerer antall klager på et firma. Jeg fant masse uttalelser fra tidligere ansatte om driften av firmaet og ikke minst fra kunder som hadde fått skitne kjoler, ikke fått kjolene i det hele tatt, ikke fått igjen pengene og svært tvilsomme eiere. I tillegg er de vel nesten konkurs, noe som også gjør det usikkert å bestille derfra. Husker ikke alt, det er et år siden jeg sjekket så det kan ha endret seg til nå. Det var veldig lett å finne dårlige omtaler bare på enkle google søk. På bestbridalprices fant jeg ingen, og de har god rating hos BBB.
estrella Skrevet 19. februar 2013 #13 Skrevet 19. februar 2013 Til gjengjeld fant jeg dette når jeg søkte på bestbridalprices.com, en av de første sidene google foreslo: http://www.weddingwire.com/reviews/bestbridalprices-com-godfrey/250c55f88cb67173.html Fant ingenting om foxgown.com (som ikke var deres egen side)
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #14 Skrevet 19. februar 2013 Billig(ere) er ikke det samme som at de er stygge. Jeg skjønner ikke hvorfor folk vil bruke mange tusen kroner på en kjole, til en dag. Jeg vil ikke bruke mer enn max 2000 kr på en kjole, det betyr ikke at jeg ikke vil ha en fin kjole. Jeg vil bare heller bruke penger på andre ting enn kjole og 100000 kr på et bryllup (som er kun en dag). Man kan gifte seg uten å måtte spare i flere år (eller ta opp lån som enkelte gjør) og fortsatt ha et flott bryllup Helt i orden å kjøpe en billigere kjole. Men da får man kjøpe en ordentlig, ikke en etterligning som man spader rundt i. Anonym poster: b2a02c261fe0ff0b80bc4d5825be57c8 1
augustbrud2013 Skrevet 19. februar 2013 #15 Skrevet 19. februar 2013 (endret) Hvorfor ikke? Edit: Googla og fant denne siden: http://house-of-brid...edconsumer.com/ Er det den du sikter til? Blant annet den ja. Ser ut som ratingen på BBB har bedret seg nå, men de var hvertfall rødmerket da jeg skulle til å bestille fra de. I tillegg sendte jeg de en e-post med noen spørsmål som jeg aldri fikk svar på. Alle mine alarmer ringte hvertfall, så jeg tok ikke sjansen på å bestille derfra. Mulig noen har gode erfaringer derfra også? edit: House of brides har fått bedre rating nå, men de har hele 291 klager på bbb.org, mens bestbridalprices har 11 Endret 19. februar 2013 av augustbrud2013
augustbrud2013 Skrevet 19. februar 2013 #16 Skrevet 19. februar 2013 TS: hvilket merke er kjolen du har funnet? Større merker kan du finne billigere, mens designere fra norden er det verre med.
Skjønningen Skrevet 19. februar 2013 #17 Skrevet 19. februar 2013 Billig(ere) er ikke det samme som at de er stygge. Jeg skjønner ikke hvorfor folk vil bruke mange tusen kroner på en kjole, til en dag. Jeg vil ikke bruke mer enn max 2000 kr på en kjole, det betyr ikke at jeg ikke vil ha en fin kjole. Jeg vil bare heller bruke penger på andre ting enn kjole og 100000 kr på et bryllup (som er kun en dag). Man kan gifte seg uten å måtte spare i flere år (eller ta opp lån som enkelte gjør) og fortsatt ha et flott bryllup Stygt er relativt, men for å snu litt om på det så har jeg ennå til gode å se en kjole til 1-2000 kroner (som ikke er brukt og derfor selges billig på f.eks. finn.no) som jeg vil kalle pen. Ser man de fra avstand; sure. Hvis man ser nærmere på de så er sømmen skjev, broderiene er dårlig festet og stygt klippet, stoffet henger ikke som det skal og skinner stygt på bilder, og lengde- og breddemål er som oftest helt på jordet. Sjekk denne linken: Omtrent nøyaktig slik var min opplevelse også, når jeg bestilte brudekjole fra en annen side enn henne. Ved første øyekast ser kjolene flotte ut, men ved nærmere inspisering så finner man fort ut at de ikke er gode nok for en slik anledning som et bryllup er. Bare hør alt som er galt med kjolen, og slik var det altså også i mitt tilfelle. Jeg var heldig som fikk pengene tilbake siden jeg kjøpte min kjole gjennom en norsk forhandler (den var sydd i Kina av dårlige skreddere den også). Jeg vil bare gjøre alt jeg kan for å hindre kommende bruder i å gjøre det samme som jeg gjorde. Jeg skulle ha hørt på alle de negative omtalene som ligger ute på nettet om folk som får forferdelige kjoler, men i stedet hørte jeg bare på de som hadde noe fint å komme med fordi jeg var så innstilt på at jeg ville spare penger. Den jeg bestilte fra nettet kostet ikke en gang 1-2000 kroner, men 4500! Like dårlig som de aller billigste var den altså likevel. Nå har jeg endt opp med å kjøpe brudekjole på tilbud fra en brudesalong i stedet. Det kostet meg 2000 kroner mer, men jammen var det verdt det. Og en brudekjole til 6000 kroner er faktisk likevel billig. Det er en San Patrick og den skulle orginalt ha kostet meg vel over 12000 kroner.
Gjest Kiara! Skrevet 19. februar 2013 #18 Skrevet 19. februar 2013 Jeg ville aldri bestilt en ekte brudekjole fra utlandet via nett - i verste fall må du betale skyhøy frakt + 37,1% av kjøpesum OG frakt i tillegg. Jeg får hvertfall grøssninger. :S Og hva gjør man med tilpassning etc. Helt enig med deg Skjønningen og du anonyme over her. 1
augustbrud2013 Skrevet 20. februar 2013 #19 Skrevet 20. februar 2013 Jeg ville aldri bestilt en ekte brudekjole fra utlandet via nett - i verste fall må du betale skyhøy frakt + 37,1% av kjøpesum OG frakt i tillegg. Jeg får hvertfall grøssninger. :S Og hva gjør man med tilpassning etc. Helt enig med deg Skjønningen og du anonyme over her. Selv med "skyhøy" frakt, moms og toll kan man spare flere tusen på å bestille ekte kjole fra USA. Dyktige skreddere/syersker finner man vel i de fleste byer? Nå var jeg heldig og slipper å tilpasse den da. Dersom man har prøvd kjolen på forhånd og vet hvilken kjole man vil ha, og i tillegg størrelsen, så vet man jo også om det må gjøres tilpasninger eller ikke. Jeg ser ikke problemet med å bestille ekte kjoler på nett. Snakker da om å betale f.eks 12.000 istedet for 17.000 for en kjole. Kopier fra Asia derimot ville jeg aldri tatt sjansen på.
Gjest Kiara! Skrevet 20. februar 2013 #20 Skrevet 20. februar 2013 Selv med "skyhøy" frakt, moms og toll kan man spare flere tusen på å bestille ekte kjole fra USA. Dyktige skreddere/syersker finner man vel i de fleste byer? Nå var jeg heldig og slipper å tilpasse den da. Dersom man har prøvd kjolen på forhånd og vet hvilken kjole man vil ha, og i tillegg størrelsen, så vet man jo også om det må gjøres tilpasninger eller ikke. Jeg ser ikke problemet med å bestille ekte kjoler på nett. Snakker da om å betale f.eks 12.000 istedet for 17.000 for en kjole. Kopier fra Asia derimot ville jeg aldri tatt sjansen på. Problemet er jo tollsatsen på 37% som kommer i tillegg for disse kjolene når de skal inn i Norge da sparer man ikke så mye... Jeg har selv vært inne på å bestille en ekte Pronovias via Bridalgown.net fikk et veldig bra tilbud, absolutt. Men det hadde hjulpet meg fint lite når alle utgiftene ble summert opp og Dhl/FeEx skulle hatt sitt. Du skal også være ganske skråsikker på kroppsmålene ift størrelsene. Jeg har selv reist til utlandet for å kjøpe meg en ekte kjole, vet ikke om jeg sparer noe særlig eller ikke siden den ikke finnes her. Men alt blir riktig, og det eneste jeg trenger å bekymre meg over er meg selv og kroppen som skal passe inn i kjolen. Jeg er overhodet ikke imot å kjøpe fra utlandet, men det er så mange fallgruver på veien som gjør at jeg blir usikker på om det lønner seg egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå