AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #1 Skrevet 19. februar 2013 Hei. Lurer litt på hvordan hverdagen er. Hva gjør dere i jobben og aller viktgtist, hvordan var det i starten? Jeg har aldri jobbet med noe slikt før og jobber nå på sykehjem som er noe helt annet, men pga det fysiske sliter på kneet mitt må jeg finne en jobb uten tunge løft. Matbutikk er ikke noe for meg men jeg kunne kanskje tenkt meg tilbehør/klesbutikk, eller noe i den "duren". Feks Vita eller sånne butikker også. Hva er deres oppgaver og er det lett å komme inn i? Jeg er redd for å ikke "være god nok". Lurer på hvordan dagene er satt sammen i en slik jobb. Hvor mye dere tjener i timen og evnt hvor mye dere jobber(får utbetalt i mnd etter skatt). Hvordan gikk jobbintervjuet? Anonym poster: 331b065e3f18ee5ca975836806296d4f
Sapree Skrevet 20. februar 2013 #2 Skrevet 20. februar 2013 Av egen erfaring var det lett å få jobb i nisjebutikker etter å ha jobbet i en dageligvarebutikk. Blir det lyst ut ledigstilling er konkurransen stor, men du trenger ingen relevant erfaring for å få jobb:) Du kommer lett inn i gjøremål i butikken, du lærer å telle kassen, ekspedere, hjelpe kunder, pakke opp varer og sette på plass varer. Du får også være med på å planlegge utforming av butikken og utsillinger. Man blir "god nok" når man begynner å jobbe med det for å si det sånn, så ikke tenk over at det er vanskelig for det er det ikke:) Det er ikke så voldsomt med tunge løft heller, i hverfall ikke i kles/tilbehørsbutikker. Lønna finner du her: http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=667 Lykke til med søkingen da:)
Wonders Skrevet 20. februar 2013 #3 Skrevet 20. februar 2013 (endret) Jeg har jobbet med klær i en fin dansk klesbutikk på byporten, Appleforhandler og en populær skobutikk som var utenfor en kjede. Dagen startet ved å låse seg inn og låse etter seg. Telle kassa. Vaske gulv om det ikke ble gjort kvelden før eller man ikke har vaskehjelp. Fylle på med alle størelser av klær og sko om det er noe som ikke er ute i butikken. Ta en god runde å rydde selv om det ser ryddig ut. Sette på litt god musikk. Så åpne til kundene. Det er avgjørende å vite hva som finnes på lager til en hver tid. Ellers kan man ikke selge alt, det blir liggende uvitende på hylla på bakrommet. Man er ikke bak kassen Det er bare å by på seg selv å dekke kundens behov. Finne ut hva butikker i nærheten har så du kan mye om konkurentene. Planlegge og bytte utstillinger om dere ikke har noen proffe til dette. Finn ut hva som kommer inn av varer fremover, ta i mot varer, tell dem og signere for dem. Ikke signere før du har fått alt du skal ha. Mye tyveri blandt budbiler. Selv om man får nye varer er det ikke lov å stå bak kassen å pakke. Kundene er alt. Nå målet for salg hver dag! Les om de forskjellige designerne/produktene, lær om hva produktet ( som hva klærne inneholder, om de kan strykes, ol) Lær alt om reklamasjon, eller behandling av produkter, mye å lese seg opp på om man skal bli en flott fagperson eller en uviten dårlig selger... Endret 20. februar 2013 av Wonders 3
Gjest Cevita Skrevet 20. februar 2013 #4 Skrevet 20. februar 2013 Jeg har jobbet med klær i en fin dansk klesbutikk på byporten, Appleforhandler og en populær skobutikk som var utenfor en kjede. Dagen startet ved å låse seg inn og låse etter seg. Telle kassa. Vaske gulv om det ikke ble gjort kvelden før eller man ikke har vaskehjelp. Fylle på med alle størelser av klær og sko om det er noe som ikke er ute i butikken. Ta en god runde å rydde selv om det ser ryddig ut. Sette på litt god musikk. Så åpne til kundene. Det er avgjørende å vite hva som finnes på lager til en hver tid. Ellers kan man ikke selge alt, det blir liggende uvitende på hylla på bakrommet. Man er ikke bak kassen Det er bare å by på seg selv å dekke kundens behov. Finne ut hva butikker i nærheten har så du kan mye om konkurentene. Planlegge og bytte utstillinger om dere ikke har noen proffe til dette. Finn ut hva som kommer inn av varer fremover, ta i mot varer, tell dem og signere for dem. Ikke signere før du har fått alt du skal ha. Mye tyveri blandt budbiler. Selv om man får nye varer er det ikke lov å stå bak kassen å pakke. Kundene er alt. Nå målet for salg hver dag! Les om de forskjellige designerne/produktene, lær om hva produktet ( som hva klærne inneholder, om de kan strykes, ol) Lær alt om reklamasjon, eller behandling av produkter, mye å lese seg opp på om man skal bli en flott fagperson eller en uviten dårlig selger... Du høres ut som en sånn person jeg ønsker å møte når jeg går inn i en butikk 3
Wonders Skrevet 20. februar 2013 #5 Skrevet 20. februar 2013 (endret) Du høres ut som en sånn person jeg ønsker å møte når jeg går inn i en butikk Så koselig kompliment. Tar det jeg kan få av det vettu. Det er lett å bli flink om man virkelig vil det. Mange i butikker er der fordi de får lønn, og er null interissert i kunder... Det er deltidsjobber og de er i en helt annen verden. Se på butikkjobb som fagperson. Jeg er hj.pleier og tenkte for eks. på alt innen reklamasjon som sårstell, hygiene og syksomslære. Alt innen for salg er som en en pleieplan. Hvilket behov skal man dekke, når? hvilke tiltak, hvilke tverrfagelige team er vi avhengi av? som levrandører, ansatte og selve driften av en butikk...osv Man blir ikke flink og får ikke egene stamkunder om man ikke setter seg inn i alt. Hva om du ikke har varen? Så skaff info om hvor din kunde kan få varen og guid dem dit. Forstå at konkuranse er viktig, og kunden er takknemlig for slik info. Og kommer gjerne igjen til deg bare fordi de ble behandlet korrekt. Ja du tapte det ene salget... men kunden vet nå at du har peiling og går gjerne en runde ekstra for å dekke dems behov. Prøv gjerne produktene etter eller før arbeidstid så du vet åssen de er i din oppfatning, så når noen spør har du egen erfaring. Og vær klar over at alle kunder har minst 3 venninder...Som også vil bli behandlet godt....Det er det minste du kan by på. Endret 20. februar 2013 av Wonders
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå