Gå til innhold

Fortelle en flørt at han mest sannsynlig skal bli far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Situasjonen: Du er gravid med en tidligere flørt, dere kjenner ikke hverandre så godt. Utifra ul-terminen er det veldig sannsynlig at han er faren, siden den stemmer med datoen dere hadde sex. Samleiet du hadde før denne datoen var flere måneder før, samleiet du hadde etter denne datoen var en måned etter.

Du har bestemt deg for å beholde barnet.

Når burde man eventuelt fortelle ham om dette? Hvis man ikke kjenner han godt nok til å hvite hvordan han kommer til å reagere.

Er det idiotisk å forberede han på å være far, før en farskapstest er tatt, selv om samleiet etter er så mye som en måned etter?

Anonym poster: 5971f375736c9e630128bcd8c813c37c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tulling som vil beholde barnet for din egen egoisme! Tenker du ikke på at barnet vil vokse opp uten en far i hjemmet og kanskje en far som ikke vil bry seg!

Anonym poster: fbafe7f1bedbf792622258f432aba2cd

• Liker 5
Skrevet

Tidspunktet er vel aldri rett for å fortelle noen at du kommer til å snu livet hans på hodet, så da burde du vel fortelle det så fort som mulig. Ikke at jeg skjønner hvorfor noen vil beholde en unge der faren er en "flørt jeg ikke kjenner så godt" å mest sannsynlig ødelegge livet hans, men men

Skrevet

fortell han så fort som mulig, han har rett til å vite :)

Anonym poster: fd5f7d5ac00b996c698063652886fb06

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Situasjonen: Du er gravid med en tidligere flørt, dere kjenner ikke hverandre så godt. Utifra ul-terminen er det veldig sannsynlig at han er faren, siden den stemmer med datoen dere hadde sex. Samleiet du hadde før denne datoen var flere måneder før, samleiet du hadde etter denne datoen var en måned etter.

Du har bestemt deg for å beholde barnet.

Når burde man eventuelt fortelle ham om dette? Hvis man ikke kjenner han godt nok til å hvite hvordan han kommer til å reagere.

Er det idiotisk å forberede han på å være far, før en farskapstest er tatt, selv om samleiet etter er så mye som en måned etter?

her tror jeg du bare må "rive av plasteret" Det fins ikke noe bra tidspunkt eller noen bra måte å fortelle dette her på. Uansett må man regne med sjokk og sinnereaksjoner fra vedkommende. Aner ikke hvordan man skulle fortalt det man må bare ringe å si det.
Skrevet

hvis du kjenner navnet på denne flørten, evt vet hvordan du får tak i ham, synes jeg du skal fortelle ham det med en gang du har mulighet. helst i går.

jeg skal ikke ligge meg opp i det som andre skriver om tanken bak det å beholde barnet eller ikke. selv om jeg har mine synsinger rundt det, er vel det en annen diskusjon. lykke til på veien :)

• Liker 2
Skrevet

Bedre å si det nå, enn å vente noen måneder for så å slippe bomben "Hei, har du anledning til å ta farskapstest neste uke? Jeg tror kanskje du har blitt pappa i dag!" :fnise:

Lykke til! Synes forresten ikke at du er egoistisk fordi du ønsker å beholde barnet :)

• Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet

Bedre å si det nå, enn å vente noen måneder for så å slippe bomben "Hei, har du anledning til å ta farskapstest neste uke? Jeg tror kanskje du har blitt pappa i dag!" :fnise:

Lykke til! Synes forresten ikke at du er egoistisk fordi du ønsker å beholde barnet :)

ikke jeg heller. Jeg syns ikke om kommentarer om at ts burde ta abort eller er egoistisk som beholder. Det er ikke like lett å ta abort, og mange barn kan ha det helt fint med en alenemor.
  • Liker 4
Skrevet

Skjønner ikke den statistikken som sier norske kvinner føder i gjennomsnitt 2.1 barn, med alle disse unge mødre og barn som blir til av ons og flørter.

Anonym poster: 370de2372248cac4611a63933050e995

Skrevet

tulling som vil beholde barnet for din egen egoisme! Tenker du ikke på at barnet vil vokse opp uten en far i hjemmet og kanskje en far som ikke vil bry seg!

Tenker du ikke på barnet? Barnet får jo nå muligheten til å puste, til å le, til å spise, til å løpe, til å kose seg, til å se på tv, ja, barnet får nå muligheten til å leve! :) Jeg vil ikke si at det er en tulling som beholder barnet for sin egen egoisme, men en som beholder barnet for barnets egen egoisme. En far eller mor er ikke uerstattelig, snarere tvert i mot.

Anonym poster: 74a377e23a0b1ccf79ee8ff4f2006709

• Liker 1
Skrevet

Sooo you wanna keep the baby eh?Har du tenkt igjennom dette eller?Den skal vokse opp uten en far da flørten din sannynligvis ikke vil ha noe med den å gjøre?Også skal han sitte igjen å betale barnebidrag og du leve på skattebetalernes regning?Har du tenkt å snakke med barnefar og spørre om han er enig i å beholde det? Kanksje du synes det er kult og spennende pga episoder på Unge Mødre?

Hadde det vært slik at det var slit å bli alenemor i Norge,hadde du ikke gjort dette valget. Nå har alenemødre det som plommen i egget.

Skammelig.

• Liker 2
Skrevet

Han bør få vite det i rimelig tid før barnet kommer, så han rekker å forberede seg litt han også. Hva gjør du dersom han ønsker å delta i barnets liv, ha samvær osv?

Skrevet

Dette handler ikke om meg. Det handler om en situasjon der noen har havna i uløkka. Blitt gravid og ikke klarer abort eller adopsjon. Hvorvidt det er egoistisk å beholde barnet bryr jeg meg ikke om, siden det ikke var det jeg spurte om.

Situasjonen er jo at fyren skal bli far. Skal hun fortelle det til han i god tid, eller bare vente til han plutselig en dag får beskjed om å ta en farskapstest?

• Liker 1
Skrevet

Ts på siste innlegget her

Skrevet (endret)

Fortell det asap. Jeg hadde en kompis som fikk vite det ETTER barnet til en ons ble født.

Jeg er veldig for likestilling her, det fungerer ikke bare i kvinners favør. Han har noe å si i denne saken.

Gir du han null makt i en livsendrende nyhet? Han blir pappa. Dere må ha et "forhold" resten av livet. Snakker vi hull i kondom, eller at du var for lat til å ta p-pillene hver dag?

Jeg velger å ikke dømme da det finnes gråsoner her. Kanskje kondomet sprakk, dere er eldre og kjenner hverandre "godt nok".

Hvor gammel er du?

Endret av brl
Skrevet

Fortell han med en gang. Gi han gjerne et ultralyd bilde om han vil ha. Forklar han dette med terminer og dato utregninger. Si til han hvorfor du tror barnet er hans.

Det er ikke sikkert han blir sint. Det kan godt hende han blir oppriktig glad. Du er ikke garantert noen av reaksjonene. Hvis han er interesert i å være far for dette barnet, så bruk tiden nå før fødsel på å bli kjent. Hvis du tvinger han inn i et hjørne vil du bli møtt med sinne. Gi han alle de frihetene og valgene han kan få uten at det går utover deg og barnet for mye. Hvis han ikke vil ha noe med ungen å gjøre så må det også respekteres, vær forberedt på at du kan bli mor til et barn uten far.

De aller fleste menn jeg kjenner hadde ønsket å ta en aktiv del i sitt barns liv i en slik situasjon. Er han lysten på det, så involver han i navnevalg og slike ting.

Man vet jo aldri, kan jo hende at dette ender med at dere blir godt kjent, forelsket og samboere til slutt? Man kan jo aldri vite. Vær forberedt på at han kanskje vil være med på fødselen hvis han føler at det er riktig.

Du sier jo ingenting om hva slags person han er, så vi kan liksom ikke fortelle deg hvordan vi tror han vil reagere når vi ikke har mer informasjon enn det vi har fått. Alt blir ren spekulasjon.

Når det gjelder hvordan du kunne sagt det til han, så ville jeg vurdert en mail. Send med bilde fra ultralyden, linker til termin kalkulatorer og lignende. Du kan godt være ærlig og si at du ikke har sagt noe før for du har vært redd for hvordan han ville reagere. Men at du nå vil gi han muligheten til å involvere seg om han vil. Du kan sikkert invitere han ut på en kaffe hvis du får en positiv tone tilbake.

Skrevet

Hvis vedkommede allerede har fått en UL-termin, betyr det vel at svangerskapet har vart en stund. Da haster det med å fortelle ham det. Hans liv vil også endres, og han må få tid til å forberede seg både mentalt og praktisk på å bli far. Kanskje har han lagt noen planer som må endres på? Selv om man ikke er 100 % sikker, så må han få vite at det mest sannsynlig er hans barn.

Anonym poster: 34a5f67f8de773fa2008451493822d4f

Skrevet

Hadde ikke fortalt ham det i det hele tatt.

Anonym poster: a50dc7d869d04f637c0676fca58e719d

Skrevet

Så dramatisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...