Gå til innhold

Kostnad på gave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig et ganske teit spørsmål, men da jeg ikke har vært i så mange brylupp før så er jeg veldig usikker. Litt om forholdet mellom oss:

- Jeg har kjent dem i litt over 1 år og vi har kontakt ca 1 gang i mnd.

Hvilken kostnad ville du lagt deg på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs litt hvordan økonomien din er. I utgangspunktet synes jeg at "regelen" om at gaven skal dekke kuvertprisen er grei. Men så må man jo ha råd til det også. Jeg ville vurdert litt etter hvordan de feirer, og hvordan egen økonomi er. Men synes kanskje at 1000 pr par er en ok prisklasse.

Skrevet

Ikke mer enn 500 fra meg heller, men det kommer kanskje litt ann på hvor gode venner man er selv om man ikke har kontakt mer enn 1 gang i måneden.

Gjest Embla s
Skrevet

Hva med til veninne du egentlig ikke har kontakt med lenger (bortsett fra julekort), som ikke er barndomsveninne? (skal i brylluppet). 500 der og?

Gjest Poirot
Skrevet
Det spørs litt hvordan økonomien din er. I utgangspunktet synes jeg at "regelen" om at gaven skal dekke kuvertprisen er grei. Men så må man jo ha råd til det også.

Hos oss blir kuvertprisen 1500 kr per pers. Jeg forventer ikke at noen dukker opp med gaver i den prisklassen!! Ærlig talt!

Gjest Embla s
Skrevet

Sikkert dumt spørsmål, men: Hvordan kan man som gjest vite kuvèrprisen? (og hva inngår egentlig i dette beløpet, er det kun middag m drikke, forrett og dessert, eller er kaffe og kaker, bar, leie av lokale og servitører medregnet i kuvèrprisen)?

Skrevet

Jeg ville tenkt fem hundre max dersom jeg var singel..... Iallefall der forholdet er som du beskriver.... Da er egentlig fem hundre mer enn nok.... Du har sett dem ca tolv ganger....?

Da er fem hundre nok!

Skrevet

Synes du skal gi så mye som pengeboka de tillater deg.

Gjest Embla s
Skrevet
. I utgangspunktet synes jeg at "regelen" om at gaven skal dekke kuvertprisen er grei. Men så må man jo ha råd til det også. .

Må man i såfall doble hvis man er et par da?

(syns en slik regel høres veldig urettferdig ut; de som dårlig råd og rimelig bryllupps budgett, (og som kanskje kunne trengt skikkelige dyre gaver) skal få rimelige gaver, mens de som har masse penger å feire bryllupp for, skal få dyre gaver.. rimer ikke helt hos meg). :tunge1:

Skrevet
syns en slik regel høres veldig urettferdig ut..

:Nikke:

500 kroner er nok. Men ikke kjøp for 500, bare for å komme opp i 500.

Skrevet

Må man i såfall doble hvis man er et par da?

(syns en slik regel høres veldig urettferdig ut; de som dårlig råd og rimelig bryllupps budgett, (og som kanskje kunne trengt skikkelige dyre gaver) skal få rimelige gaver, mens de som har masse penger å feire bryllupp for, skal få dyre gaver.. rimer ikke helt hos meg). :tunge1:

Jeg syntes man skal kjøpe for det man har råd til. Det å kjøpe gave som dekker kuvertpris er det dummeste jeg har hørt..... Skal et par kjøpe gave til 2 400,- liksom?? Det er det ytterst får som har råd til, og lyst til.

Til de vi ikke kjenner så godt kjøper vi for rundt 500,-

Nære venner 800,-

Skrevet

I mine ører er det en klar 500-kroners-gave-kandidat. Det er det om det er gamle gode venner som man ikke har hatt kontakt med på lenge heller.

Skrevet

Takk for svar. Hadde tenkt på rundt 500kr selv, så det er nok det vi kommer til å legge oss på da.

Er det dumt å kjøpe gavekort? Feks på noe brudeparet kan gjøre sammen (feks til en restaurant, kino, teater el)

Skrevet
Takk for svar. Hadde tenkt på rundt 500kr selv, så det er nok det vi kommer til å legge oss på da.

Er det dumt å kjøpe gavekort? Feks på noe brudeparet kan gjøre sammen (feks til en restaurant, kino, teater el)

Nei. Det blir alltids nok serviser og sånt, helt sikkert kjempekoselig å få noe sånt!

Skrevet

Jeg ville også satt pris på gavekort på en opplevelse vi kunne delt sammen :-)

Skrevet

Jeg hadde også digget gavekort, på noe du er sikkert på at brudeparet liker....

Skrevet

Hvor får dere det fra at man skal kjøpe gave til kvuret pris? Dette krevde min vennine av oss også. Synes det er helt latterlig!

Man må gi gave utifra hva man har råd til, om man er student eller millionær.

Skrevet

Å gi gave utfra kuvertpris kan fort bli litt heftig, men jeg gir dyrere gave om jeg blir bedt på middag enn om jeg bare blir bedt til kaffen. (Nå kjenner jeg jo ofte de jeg bli bedt til middag til bedre også, så det kan jo hende jeg hadde kjøpt noe dyrere til de uansett...).

Selv pleier jeg å bruke 500-800 kr på en gave når jeg går i bryllup alene; ca. 1000 kr om min kjære skal være med.

Men det er jo lommeboka som må bestemme.

Personlig blir jeg ofte mer glad for et bilde noen har malt til meg enn et dyrt fat; tanken bak en gave er gjerne det viktigste for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...