Gå til innhold

Så mange forskjellige lavkarbodietter!? Trenger hjelp og tips.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å leser litt om lavkarbo her. Har gått på det i noen mnd for et par år siden, men sprakk pga sykdom. Tenkte å begynne igjen nå siden jeg ikke går like fort ned med å telle karolier. Plutselig finner jeg ut at det er flere forskjellige lavkarbo dietter. Er det noen her som har peilig på de forskjellige? ..Ketolyse. Atkins. AD. Fedon osv.

Hva betyr de forskjellige? (forklar med enkle ord og begreper da jeg ikke er proff)

Jeg trener også ca 4 ganger i uken, så hvordan er det med lavkarbo og trening sammen?

Hvor lite karbohydrater burde det være i ett måltid?

Jeg elsker potetgull, hva kan jeg erstatte det med?

Håper på hjelpsomme svar :lillesky:

Anonym poster: 8c833a0497dea589b13958d47e3e848e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lavkarbo og trening er null problem. De to første ukene kan være litt greit å ta det roligere. Da opplever mange diverse symptomer som slapphet, hodepine, osv. Det er noe som går over.

Når det gjelder hvilken diett vil jeg anbefale deg å spise mest mulig ren mat.

Lite karbohydrater, mesteparten av energien fra naturlig fett og ingen prosessert mat.

Et eksempel på en slik type diett er forklart på denne siden: http://authoritynutrition.com/how-to-eat-healthy/

Skrevet

Les! Finn litteratur om de forskjellige diettene, de fleste har gitt ut bøker som handler om "sin" diett. Så må du bare prøve deg fram, jeg ville nok prøvd de som du ser passer inn i mitt liv først. Hvilke dietter som anbefales kommer jo også litt an på hvor mye du skal ned, f.eks. anbefales ketolyse og Skaldeman for de som skal ned mer enn 10 kg, mens Fedon har opplegg etter hvor mye du skal ned og etter hvor langt du har kommet "inn" i kostholdet.

Anonym poster: 4163cde12a78a1497ec9b4e1df10695a

Skrevet

lavkarbo.no

De har eget forum med haugevis av info om de forskjellige grenene av lavkarbo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...