AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #1 Skrevet 19. februar 2013 Hei. Min mann gjennom et par år har vært utro mot meg. Ikke den værste utroskapet, men utro er utro. Og det var jeg som fant ut av det. Det er utrolig vondt og rett etter det skjedde hadde jeg mye sinne inni meg, jeg var lei meg og frustrert. Snakket med ham om det. Og tok ting opp på en skikkelig måte uten å bare skrike alt ut. Han angrer veldig, og jeg tror ham på det. Men føler ikke han gjør alt i sin makt for at ting skal bli bra igjen. Evnt så kan det hende han ikke vet hva han skal gjøre. Som person tolerer jeg ikke utroskap og skulle gjerne ha gått, jeg ser nå at måten han oppfører seg på etter utroskapet gjør at jeg har enda mer lyst til å gå, det er mange faktorer som spiller inn. Problemet er bare det at jeg ikke kan gå. Jeg har ikke mulighet til å sitte alene med all utgift nå og pga omstendigheten blir det vanskelig og skulle lage enda mer problemer i livet mitt. Studerer fra høsten av og det hadde blitt værre økonimisk da. Vanskelig å kun være i forholdet fordi jeg føler jeg må, men jeg vet ingen annen utvei. Synes ikke det er riktig ovenfor ham heller. Ikke ovenfor noen. Jeg skal studere i tre år, og er i dette tidsrommet jeg ikke bør være alene om ting. Jeg har lyst å forlate ham, fordi jeg egentlig ikke ønsker å prøve videre etter alt som er kommet frem, og hans syn på ting. Jeg ville så klart ikke bare sagt hade og gått om tre år om dere skjønner, men aner ikke hvordan jeg kan løse dette. Jeg vil gå. Jeg ønsker ikke dette forholdet. Men jeg kan ikke.. Anonym poster: 2eb4e26b7def0004e69b42fb8d6335b8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #2 Skrevet 19. februar 2013 Hei. Min mann gjennom et par år har vært utro mot meg. Ikke den værste utroskapet, men utro er utro. Og det var jeg som fant ut av det. Det er utrolig vondt og rett etter det skjedde hadde jeg mye sinne inni meg, jeg var lei meg og frustrert. Snakket med ham om det. Og tok ting opp på en skikkelig måte uten å bare skrike alt ut. Han angrer veldig, og jeg tror ham på det. Men føler ikke han gjør alt i sin makt for at ting skal bli bra igjen. Evnt så kan det hende han ikke vet hva han skal gjøre. Som person tolerer jeg ikke utroskap og skulle gjerne ha gått, jeg ser nå at måten han oppfører seg på etter utroskapet gjør at jeg har enda mer lyst til å gå, det er mange faktorer som spiller inn. Problemet er bare det at jeg ikke kan gå. Jeg har ikke mulighet til å sitte alene med all utgift nå og pga omstendigheten blir det vanskelig og skulle lage enda mer problemer i livet mitt. Studerer fra høsten av og det hadde blitt værre økonimisk da. Vanskelig å kun være i forholdet fordi jeg føler jeg må, men jeg vet ingen annen utvei. Synes ikke det er riktig ovenfor ham heller. Ikke ovenfor noen. Jeg skal studere i tre år, og er i dette tidsrommet jeg ikke bør være alene om ting. Jeg har lyst å forlate ham, fordi jeg egentlig ikke ønsker å prøve videre etter alt som er kommet frem, og hans syn på ting. Jeg ville så klart ikke bare sagt hade og gått om tre år om dere skjønner, men aner ikke hvordan jeg kan løse dette. Jeg vil gå. Jeg ønsker ikke dette forholdet. Men jeg kan ikke.. Anonym poster: 2eb4e26b7def0004e69b42fb8d6335b8 Jeg har alltid jobbet fulltid ved siden av skolen min, så dette klarer du Gjør som meg, skaff deg først en jobb og en billig leilighet, deretter vis han fingeren å stikk..... Anonym poster: 3c69f856d0f7a431646d26bebc695cc4 3
Gjest Purple Haze Skrevet 19. februar 2013 #3 Skrevet 19. februar 2013 Klart du kan. Det er bare skummelt å gå inn i det uvisse. Og det er en prosess. Om du virkelig ønsker å gå, så finner du en løsning på alt det praktiske først, og så kan resten komme senere. 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #4 Skrevet 19. februar 2013 De av hans syn på ting som har kommet frem. Er det at han ikke synes det er så galt å være utro? Anonym poster: bd24128c9e6295d91c92b312e23f4e45
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #5 Skrevet 19. februar 2013 Ts her. Jeg har jobb! Men ettet skatt får jeg kanskje bare sånn mellom 2-4000 i mnd. Kan ikke jobbe mer pga skolen. Tror du jeg hadde klart det? Jeg har husdyr og, er derfor ikke bare bare og flytte. Men det er alt jeg ønsker nå, for begge sin del. Anonym poster: 2eb4e26b7def0004e69b42fb8d6335b8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #6 Skrevet 19. februar 2013 Klart du kan. Det er bare skummelt å gå inn i det uvisse. Og det er en prosess. Om du virkelig ønsker å gå, så finner du en løsning på alt det praktiske først, og så kan resten komme senere. Er det lurt å bare la ting "vente litt" og at jeg i mellomtiden kan få ordnet det praktise, for så og gå når det passer bedre? Altså, nærmere sommeren? Når jeg kanskje har funnet leil? Til en annen her inne, han synes det er galt, virker det som. Men han ønsker bare at alt skal bak til normalen og thats it, han gjør ikke spesielt når det evnt er kommet tilbake dit. Betrygger meg ikke noe spesielt, spør ikke hvordan det går, gjøre ikke "alt" for å få dette til føler jeg. Anonym poster: 2eb4e26b7def0004e69b42fb8d6335b8
Suss81 Skrevet 19. februar 2013 #7 Skrevet 19. februar 2013 Ts her. Jeg har jobb! Men ettet skatt får jeg kanskje bare sånn mellom 2-4000 i mnd. Kan ikke jobbe mer pga skolen. Tror du jeg hadde klart det? Jeg har husdyr og, er derfor ikke bare bare og flytte. Men det er alt jeg ønsker nå, for begge sin del. Anonym poster: 2eb4e26b7def0004e69b42fb8d6335b8 Selvfølgelig kan du jobbe mere! Jeg har også alltid jobbet 100% ved siden av skole, og om du er frisk å rask burde det ikke være noe problem å ha en 70-80% stilling ved siden av skolen som en stor del av studentene i Norge har Og husdyra tar du med på flyttelasset, det ordner seg!
Gjest Purple Haze Skrevet 19. februar 2013 #8 Skrevet 19. februar 2013 Er det lurt å bare la ting "vente litt" og at jeg i mellomtiden kan få ordnet det praktise, for så og gå når det passer bedre? Altså, nærmere sommeren? Når jeg kanskje har funnet leil? Til en annen her inne, han synes det er galt, virker det som. Men han ønsker bare at alt skal bak til normalen og thats it, han gjør ikke spesielt når det evnt er kommet tilbake dit. Betrygger meg ikke noe spesielt, spør ikke hvordan det går, gjøre ikke "alt" for å få dette til føler jeg. Anonym poster: 2eb4e26b7def0004e69b42fb8d6335b8 Jeg vet ikke hvordan situasjonen din er, men jeg ville funnet meg et sted å bo, hvis jeg var deg. Komme litt vekk, få perspektiv og avstand og mulighet til å tenke i ro og fred. Jeg flyttet med to små barn, det ordnet seg det også. Om du har bare deg selv, bør det praktiske ordne seg ganske greit. Det virker som om mannen din ikke skjønner alvoret i det han har gjort, og det er jo nesten like sårende som selve utroskapen.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #9 Skrevet 19. februar 2013 En ting er om du skal forlate ham, en annen ting er om han skulle finne på å forlate deg. Da er du jo uansett nødt til å forholde deg til disse spørsmålene. Mitt forslag er at du prøver å bli selvstendig slik at du kan klare deg på egen hånd, med mann eller uten. Anonym poster: 4a44bd227a1c96eef57235ffb8e04f84
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #10 Skrevet 19. februar 2013 Til en annen her inne, han synes det er galt, virker det som. Men han ønsker bare at alt skal bak til normalen og thats it, han gjør ikke spesielt når det evnt er kommet tilbake dit. Betrygger meg ikke noe spesielt, spør ikke hvordan det går, gjøre ikke "alt" for å få dette til føler jeg. Anonym poster: 2eb4e26b7def0004e69b42fb8d6335b8 Det gjorde ikke min heller. Det er fordi han er alt for egosentrisk. Det føles riktig å gå. Jeg er også student, men det må bare gå. Egosentriske folk som det der blir man bare nedbrutt av. Man forsvinner, for alt fokuset er på dem hele tiden. Anonym poster: bd24128c9e6295d91c92b312e23f4e45
Meridian Skrevet 19. februar 2013 #11 Skrevet 19. februar 2013 Kan dere ikke bo på hvert deres rom, og si at dere kun er venner? Da klarer du deg økonomisk, og du kan stenge deg inne på rommet ditt når du vil.
Gjest Earth Skrevet 19. februar 2013 #12 Skrevet 19. februar 2013 Ts her. Jeg har jobb! Men ettet skatt får jeg kanskje bare sånn mellom 2-4000 i mnd. Kan ikke jobbe mer pga skolen. Tror du jeg hadde klart det? Jeg har husdyr og, er derfor ikke bare bare og flytte. Men det er alt jeg ønsker nå, for begge sin del. Anonym poster: 2eb4e26b7def0004e69b42fb8d6335b8 Dette ordner seg, søk Lånekassen om lån og stipend. Dersom du består alle eksamene dine, vil du få omgjort 40% av lånet til stipend. Da får du utbetalt 7000 kr i måneden og hvert halvår får du 20 000 . Dette klarer du:)
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #13 Skrevet 19. februar 2013 Takk for fine ord fra dere. Det er godt i en slik situasjon. I den jobben jeg har nå kan jeg heller ikke jobbe mer pga skade, hadde jeg funnet en annen jobb som ikke var like fysisk tung hadde jeg nok kunnet jobbet mer. Men er jo noe med at man må jobbe innenfor en viss grense mtp på lånekassen og? Jeg kan heller ikke bo i kollektiv pga alle dyra så vanskelig å få en leil til under 7000... må jo ha litt str pga stor hund. Dette er vanskelig. Jeg er selvstendig, veldig på mange måter. Det er ikke det dette handler om.. Uffda, det er ikke lett. Men jeg skal nok klare det.. Anonym poster: 2eb4e26b7def0004e69b42fb8d6335b8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #14 Skrevet 19. februar 2013 Jeg vet ikke hvordan situasjonen din er, men jeg ville funnet meg et sted å bo, hvis jeg var deg. Komme litt vekk, få perspektiv og avstand og mulighet til å tenke i ro og fred. Jeg flyttet med to små barn, det ordnet seg det også. Om du har bare deg selv, bør det praktiske ordne seg ganske greit. Det virker som om mannen din ikke skjønner alvoret i det han har gjort, og det er jo nesten like sårende som selve utroskapen. Det virker som du forstår. Skulle gjerne snakket med deg på pm.. men jeg ønsker ikke oppgi bruker og da bli det litt verre. Takk for forståelse. Ja, jeg føler det også slik. Noen ganger virker det som at han virkelig angrer. Men han sier så lite, gjør så lite for å få det til å funke fra hans side. Og har nå innsett at flere ting gjør at dette ikke er noe jeg ønsker. Nå er spm bare hvordan jeg evnt skal gjøre det fremmover. Med både husdyr, studie, liten jobb prosent og MYE annet i livet som ikke er helt på plass. Men jeg kan jo klare det jeg vil. Det er sant. Anonym poster: 2eb4e26b7def0004e69b42fb8d6335b8
Gjest Earth Skrevet 19. februar 2013 #15 Skrevet 19. februar 2013 (endret) Takk for fine ord fra dere. Det er godt i en slik situasjon. I den jobben jeg har nå kan jeg heller ikke jobbe mer pga skade, hadde jeg funnet en annen jobb som ikke var like fysisk tung hadde jeg nok kunnet jobbet mer. Men er jo noe med at man må jobbe innenfor en viss grense mtp på lånekassen og? Jeg kan heller ikke bo i kollektiv pga alle dyra så vanskelig å få en leil til under 7000... må jo ha litt str pga stor hund. Dette er vanskelig. Jeg er selvstendig, veldig på mange måter. Det er ikke det dette handler om.. Uffda, det er ikke lett. Men jeg skal nok klare det.. Anonym poster: 2eb4e26b7def0004e69b42fb8d6335b8 Jo det stemmer at du har en viss mengde med inntekt du kan tjene når du får lån og stipend, mener at den ligger på 120 000. Men hvis du får utbetalt 4000kr i måneden, vil det da si at du tjener 48000 i året. Så det skal gå fint. Har du jobben ved siden av studiene, pluss lån/stipend har du fått inn 11000 i måneden. Du kan også jobbe mer ved siden av da, pluss at du får 20000x2 i året:) Det hjalp ihvertfall meg mye, og man kan også leie hybel som er noe rimeligere:) jeg har også to hunder:) Edit: man kan også leie studenthybel, noen tillater dyr:) Endret 19. februar 2013 av Earth
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #16 Skrevet 19. februar 2013 Jo det stemmer at du har en viss mengde med inntekt du kan tjene når du får lån og stipend, mener at den ligger på 120 000. Men hvis du får utbetalt 4000kr i måneden, vil det da si at du tjener 48000 i året. Så det skal gå fint. Har du jobben ved siden av studiene, pluss lån/stipend har du fått inn 11000 i måneden. Du kan også jobbe mer ved siden av da, pluss at du får 20000x2 i året:) Det hjalp ihvertfall meg mye, og man kan også leie hybel som er noe rimeligere:) jeg har også to hunder:) Edit: man kan også leie studenthybel, noen tillater dyr:) Takk for svar. Vet du om hvilke studenthybler(navn på de, feks studentsamskipnaden, men de tillater ikke da), som tillater dyr? Hvordan går det med deg med dyr og studie, vet ikke hvordan det er med jobb men ja. Blir glad når jeg føler jeg kanskje kan få ting til. Det er godt. Anonym poster: 2eb4e26b7def0004e69b42fb8d6335b8
Gjest Earth Skrevet 19. februar 2013 #17 Skrevet 19. februar 2013 (endret) Takk for svar. Vet du om hvilke studenthybler(navn på de, feks studentsamskipnaden, men de tillater ikke da), som tillater dyr? Hvordan går det med deg med dyr og studie, vet ikke hvordan det er med jobb men ja. Blir glad når jeg føler jeg kanskje kan få ting til. Det er godt. Anonym poster: 2eb4e26b7def0004e69b42fb8d6335b8 Ang hvem som tar inn dyr er jeg usikker på, men det kommer også ann på hvor du skal studere, hva slags type praksis de fører i disse studentbyene. Der jeg bodde leide jeg meg en hybel og hadde med meg hundene dit, det er to Pomeranier og de er allergivennlige, det skåret høyt hos huseier, og det var ikke noe problem. Mange er fleksible når det gjelder sånt. Nå har jeg kjøpt meg leilighet, har bil, studerer og jobber som ekstrahjelp i en butikk, og jeg klarer meg akkurat:) iogmed at du ikke skal studere før til høsten, burde du sjekke ut litt av de mulighetene det er for å leie hybel og studenthybel. Mange av studenthybelene blir fort tatt, så er nok førstemann til mølla. Håper det ordner seg for deg:) Endret 19. februar 2013 av Earth
momo Skrevet 19. februar 2013 #18 Skrevet 19. februar 2013 Dette klarer du fint, alt ordner seg om man ønsker det nok. Med jobb og stipend og studielån klarer du deg. Ja, det blir ikke et liv i sus og dus, men det går jo for 3 år. Vil du heller bli hos en mann du ikke ønsker å være sammen med i 3 år?
Sphynx Skrevet 19. februar 2013 #19 Skrevet 19. februar 2013 Flytt til et kollektiv Det blir billigere, finnes sikkert noen som ikke har noe imot husdyr heller. Ta opp lån fra lånekassen som de andre sier også. Bedre å sitte med et lån enn å være i et forhold du ikke vil være i. Penger er ikke alt her i livet..
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #20 Skrevet 19. februar 2013 Dette klarer du fint, alt ordner seg om man ønsker det nok. Med jobb og stipend og studielån klarer du deg. Ja, det blir ikke et liv i sus og dus, men det går jo for 3 år. Vil du heller bli hos en mann du ikke ønsker å være sammen med i 3 år? Nei, jeg vil heller leve litt "økonimisk kjipt" enn å være med en mann jeg ikke ønsker, så klart. Ja, jeg skulle nok klart meg. Har tenkt på om jeg bør vurd å søke jobb i en klesbutikk eller noe slikt utenom slik at jeg kan ha to jobber, evnt kun den ene om den er bedre. Kan ikke jobbe mer i den jobben jeg allerede har. Vanskeligst er det å finne privat leil. som ønsker dyr og som ikke er til 8000 i måneden. Anonym poster: 2eb4e26b7def0004e69b42fb8d6335b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå