Gå til innhold

TIl dere som har sydd inn en brydekjole som var minst ett nr for stor :)

Anbefalte innlegg

Gjest roseduft
Skrevet (endret)

NB: beklager skrivefeil i Emne-teksten :ler: Til dere som har synn inn en BRUDEkjole skal det jo selvfølgelig stå ;)

Men, det har seg slik at jeg har funnet den perfekt brudekjolen, eneste ulempen er at den er minst ett nr for stor! :(

Hvor vanskelig er det å få den sydd inn hos ei sydame slik den sitter perfekt, uten at det ser ut som om kjolen alikevel er ett nr for stor i utgangspunktet.....?

Endret av roseduft
Videoannonse
Annonse
Gjest Adriane
Skrevet

Den eneste som kan svare godt på det spørsmålet, er en sydame/skredder som har kjolen foran seg ;)

Skrevet

og så har det myyye å si hvordan kjolen ser ut

• Liker 1
Gjest roseduft
Skrevet

Ok :) får se om jeg får lånt med meg kjolen før jeg evnt betaler den, eller kjøper den og håpe på at den kan sys inn ;)

Skrevet

Det meste kan sys inn. Det er et mye verre utgangspunkt å sy den ut. En str bør ikke være noe problem for en dyktig skredder. Men vær forbredt på at det fort kan koste litt. :)

Gjest roseduft
Skrevet

Det meste kan sys inn. Det er et mye verre utgangspunkt å sy den ut. En str bør ikke være noe problem for en dyktig skredder. Men vær forbredt på at det fort kan koste litt. :)

Takk for svar Kiara! :)

Får forhøre meg med en sydame om hva hun sier.. Har bilder på tlf jeg kan vise av sømmene osv..

Leste på nettet at dersom kjolen har snøring bak (noe den har), så kan dette fjernes og legge inn knapper eller glidelås i stedet.

Men om det vil koste for mye, så er det jo ikke vits..Da kjøper jeg heller en dyrere kjole som allerede er perfekt.. Litt av vitsen for min del å kjøpe en brukt kjole, er for å ikke sløse for mange tusen på en kjole som brukes en dag :)

Skrevet

Jeg kjøpte kjole som var halvannen størrelse for stor (UK str 14 mens jeg ble målt til str 11) i brudesalong - den var sterkt redusert i pris fordi det hadde vært prøvekjole i butikken.

Den ble sydd inn til min størrelse av de proffe sydamene i butikken, og det var ikke noe problem. Det eneste som var litt unaturlig, var at jeg ikke fylte bysten, selv med ekstra push-up i BH-en. Men kjolen var såpass stiv at det ikke syntes - bortsett fra at det så ut som om jeg hadde større pupper enn jeg pleier..

Gjest roseduft
Skrevet

Jeg kjøpte kjole som var halvannen størrelse for stor (UK str 14 mens jeg ble målt til str 11) i brudesalong - den var sterkt redusert i pris fordi det hadde vært prøvekjole i butikken.

Den ble sydd inn til min størrelse av de proffe sydamene i butikken, og det var ikke noe problem. Det eneste som var litt unaturlig, var at jeg ikke fylte bysten, selv med ekstra push-up i BH-en. Men kjolen var såpass stiv at det ikke syntes - bortsett fra at det så ut som om jeg hadde større pupper enn jeg pleier..

Kunne jeg fått sett ett bilde av kjolen din? :)

Og hvor mye kostet det å sy inn?

Kjolen "min" er nokk halvannen str for stor for meg også..

• 3 uker senere...
Skrevet

Kunne jeg fått sett ett bilde av kjolen din? :)

Og hvor mye kostet det å sy inn?

Kjolen "min" er nokk halvannen str for stor for meg også..

Hei, bilde av kjolen (på meg) er vedlagt - det var en Justin Alexander 8431. Som du ser ble den litt buklete foran - men det har nok også noe med at kjolen var ganske stiv i overdelen.

Jeg husker ikke hva jeg betalte for å få den sydd inn - men jeg kjøpte uansett kjolen i utlandet, så prisen vil vel ikke være lik her uansett..

post-26964-0-12549300-1363127060_thumb.j

Gjest roseduft
Skrevet

Hei, bilde av kjolen (på meg) er vedlagt - det var en Justin Alexander 8431. Som du ser ble den litt buklete foran - men det har nok også noe med at kjolen var ganske stiv i overdelen.

Jeg husker ikke hva jeg betalte for å få den sydd inn - men jeg kjøpte uansett kjolen i utlandet, så prisen vil vel ikke være lik her uansett..

Aldeles nydelig kjole!! :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...