Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neglebåndene+ huden rundt neglene generelt ser ikke ut! Huden er tørr, selv om jeg er nøye med håndkrem, neglebåndene "fliser seg opp" osv. Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Myumi
Skrevet

Du må begynne og stelle negler og neglebånd på daglig basis. Merker som Nailtique, Tone Lise (TL) og Mavala har en komplett serie for neglepleie.

Neglebåndsolje fikser flisete neglebånd.

En lakk med keratin og kalsium gjør neglene sterkere.

En krem for huden rundt neglene hører også med.

Neglesaks og sandfil.

Med disse tingene holder du neglene pene.

Gjest Embla s
Skrevet
Du må begynne og stelle negler og neglebånd på daglig basis. .

*sukker* sikkert god idè, men hvordan få tid til alt :-(

Gjest Myumi
Skrevet

*sukker* sikkert god idè, men hvordan få tid til alt :-(

Det tar du mens du ser på tv, ikke noe problem i det hele tatt. Velstelte hender/negler er viktig.

Skrevet

Lurt, jeg steller alltid neglene mens jeg ser tv! Og; sett håndkrem/neglebåndsolje på nattbordet og ta på deg før du sovner..Jeg har også noen tynne bommulshansker fra Oriflame (lurt kjøp på homeparty en gang) som jeg bruker hvis hud/neglebånd er ekstra tørre, smører inn med håndkrem og olje og tar de på om natten.

Skrevet

Kjøp deg en god neglekrem og masser den godt inn i neglen og huden rundt hver kveld før du legger deg. Du kan GJERNE gjøre det oftere også.

Ha alltid en god håndkrem for hånden og smør deg ofte. Pass spesielt godt på huden rundt neglene.

Du kan også ta en "intensivkur": Skrubb hendene dine godt med en god peeling. Bruk en neglebørste rundt neglene. Skyll i lunkent vann.

Hell olivenolje i en bolle. Oljen kan godt være litt varm (lunken). Sitt med fingrene i oljen i ca. 20 min (fint å gjøre mens man ser på TV ;-)).

Tørk av hendene på papir.

Gjest Embla s
Skrevet

Det tar du mens du ser på tv, ikke noe problem i det hele tatt. Velstelte hender/negler er viktig.

hm. Mens man ser tv ja... :oops: :wink:

Hvilke av de nevnte serier syns du er best (nå tenker jeg ikke på hvilke tv serie som er best å stelle negler til altså :ler: ), spes hvis man har litt ømfintlig hud?

(alt du vet) :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Spander på deg en manikyrtime. Koster ca 300 for ordentlig stell og fjerning av død hud + parafinbehandling (skal være bra for tørr hud). Jeg gjorde det en gang og hendene mine var som natt og dag etterpå. Jeg satte ikke på negler. Fikk bare stellt neglbånd og sånt. Verdt hver krone.

Kjøp neglbåndskrem og bruk den hver dag. Jeg har prøvd mange og synes Christian Dior sin er absolut best (jeg hadde hender jeg aldri trodde kunne være pene til jeg kjøpte den). Tror den koster litt over 100 kr og er drøy.

En god håndkrem er også et must. Decubal er fet og hjelper mye (fås på apoteket). Har du ikke tid til å vente på at den skal trekke inn er Clarins sin på. Den trekker meget fort inn og gir myke hender. Så den på tilbud på estetique i går. Hand &nail er helt ubrukelig.

Gjest Cuddly
Skrevet

Har aldri fått proff manikyr, men har lyst å prøve!

Si meg, filerformerlakker de neglene når man betaler ca 300?

Skrevet
Neglebåndene+ huden rundt neglene generelt ser ikke ut! Huden er tørr' date=' selv om jeg er nøye med håndkrem, neglebåndene "fliser seg opp" osv. Noen gode råd?[/quote']

Jepp - kjøp deg Neem Oil fra Dr. Hauschka (i helsekost). Den kommer både i flaske og i praktisk "penn". Den er super og billig!!

Gjest Pirium
Skrevet

Jeg bruker Talika Nail Regeneratorhttp kjøpt her: ://www.talika.com/.

En liten dråpe på hver negl masseres inn hver kveld (og om morgenen når jeg husker/gidder)

Jeg har alltid hatt ekstremt tynne og skjøre negler. Spesielt om vinteren har det sett tragisk ut: Korte flisete negler og tørre og såre neglebånd :cry:

Etter at jeg begynte med den oljen har jeg hatt pene negler hele tiden :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...