Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2002 #1 Del Skrevet 4. juni 2002 Har en mislykket kjærlighetshistorie bak meg. Nå er alt svart, denne historien har tatt all energi og livslyst fra meg. Jeg håpet at tiden skulle hjelpe meg, men spiralen går bare nedover. Har kommet til et punkt der jeg har innsett at jeg trenger profesjonell hjelp, men jeg gruer meg for å åpne meg til den lokale legen. Noen som kan gi et råd til meg hvor jeg kan henvende meg, eller som har erfaring fra lignende. Hjelper det?? Venner er greit, men pga. historiens karakter kan jeg ikke åpne meg. Her jeg bor kjenner alle hverandre, så alt er vanskelig og puten er våt hver kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2002 #2 Del Skrevet 4. juni 2002 Begynn hos legen du...... det gjorde jeg! Stå på vennen :smile. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Skrevet 5. juni 2002 #3 Del Skrevet 5. juni 2002 Hvis du oppsøker legen din vil han el. hun kunne henvise deg til psykolog og eventuelt gi deg antidepresiva (lykke-piller). Har forsøkt begge deler, noe som har fungert bra. Viktigst var nok å snakke med psykologen; ikke bare å knaske piller. Du bør derfor insistere på å bli henvist til psykolog. Ikke alle leger innser verdien av dette - husk at legen er til for deg! Du kan også kontakte psykolog direkte. Da vil du nok få hjelp raskere, men vil ikke få behandlingen dekket av Folketrygden. Spørsmålet er hvor mye behandling du trenger, en time hos psykologen koster ca. 500,- hvis du betaler alt selv og kr 97,- hvis du får behandling dekket av Folketryden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 5. juni 2002 #4 Del Skrevet 5. juni 2002 Du trenger kun henvisning til psykolog fra legen, trenger ikke åpne deg for legen hvis du føler det blir umulig. Du kan også starte hos psykolog og kontakte legen etterpå for å be om henvisning. Selv om du bor på en liten plass, husk at legen har taushetsplikt. Han plikter å ha et profesjonelt forhold til deg. Når man starter i terapi, er det også viktig å ha en god dialog med legen. Ofte opplever man seg sykere en periode i terapien, og kan derved ha behov for både sykemelding, legeattest etc. Husk at en psykolog ikke kan skrive ut verken resepter eller sykemeldinger, det må det en lege til. Du har mye å tjene på å fortelle litt om din problemstilling til legen. Lykke til! Klem fra Lisa-Beth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2002 #5 Del Skrevet 5. juni 2002 Tusen takk for informerende svar. Jeg får begynne i en ende og så får vi se hvordan ting går seg til. Av og til i livet så må man bare hente hjelp der man kan, spesielt når man kun har negative og destruktive tanker. Takk igjen dere, det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
choop Skrevet 1. juli 2002 #6 Del Skrevet 1. juli 2002 Kjære gjest! Alle har sine nedgangstider etter kjærlighetsbrudd.Prøv bare å holde hodet høyt og vis din stolthet.Dersom du føler at gnisten i deg er i ferd med å forsvinne bør du ta kontakt med fastlegen som sender deg videre til psykolog.Husk at han/hun er der for å høre din historie,og for å hjelpe deg med å finne tilbake til ditt jeg. Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå