fio Skrevet 19. februar 2013 #1 Skrevet 19. februar 2013 Hei. Jeg er en fortvilet mann som trenger råd. For å gjøre en lang historie kort, jeg mistenker min kjære for å være utro. For snart to år siden begynte hun å "avvise" meg. Satt på pc`n og snakket nesten ikke til meg på 6 mnd. Det intime stupte, sexlivet stupte og ikke var hun innteresert i å gjøre noe sammen med meg. Trening, ny hårfrisyre, slanking og nye klær osv osv Jobbet veldig mye ekstravakter. Hun ville plutselig begynne med P sprøyta pga mens smerter (jeg hadde akkurat sterilisert meg) Hun slettet alle bilder av meg på facebook. Og når jeg sa etter en krangel at hun ALDRI I LIVET kommer til å tørre å legge ut ett bilde av meg/oss eller skrive noe pent om meg, hun gjorde det heller ikke! Dette og mye mye mer holdt på i 6 mnd til jeg hentet henne på jobben en dag. Da så jeg jævligste kvalmende "flørtegliset" jeg noen gang har sett fra en mann til kona. Og når hun innrømmet at hun kjører han hjem fra jobb på kveldene raste verden min. Da skjønte jeg hvorfor de siste 6 mnd hadde vært som de var. Jeg stupte rett i dørken og bare grein i flere mnd UTEN å få noe forståelse eller å bli holdt rundt en eneste gang. Satt jeg i sofaen lei meg eller grein så bare spurte hun hva det var og satt videre på pc`n. Etter noen mnd oppdaget jeg at hun kikket på bilde på facebook av drittsekken på jobben. HVER DAG i flere mnd. Jeg grein og var fortvilet samtidig som hun kikket på ham uten at jeg visste det. Hun brå nekter på alt uansett. Men i går innrømmet hun at hun kikket på bilder av ham hver dag i fjor pga at han var en gledesspreder på jobb, en som fikk henne i godt humør. Og var hun lei seg kikket hun på ham for å bli glad. Men jeg var knust pga at jeg tror de har ett forhold, trenger hun da HAM til å se på? Hun kan snakke med/trøste seg med hvem som helst, men ikke han. Er dette normalt? Vi har vært sammen i 11 år og gift i 6. Vi har 2 barn sammen.
Gjest Gjest tommelise Skrevet 19. februar 2013 #2 Skrevet 19. februar 2013 Ikke normalt. Ta en seriøs prat med henne.
hjertetihånden Skrevet 19. februar 2013 #3 Skrevet 19. februar 2013 Hei. Jeg er en fortvilet mann som trenger råd. For å gjøre en lang historie kort, jeg mistenker min kjære for å være utro. For snart to år siden begynte hun å "avvise" meg. Satt på pc`n og snakket nesten ikke til meg på 6 mnd. Det intime stupte, sexlivet stupte og ikke var hun innteresert i å gjøre noe sammen med meg. Trening, ny hårfrisyre, slanking og nye klær osv osv Jobbet veldig mye ekstravakter. Hun ville plutselig begynne med P sprøyta pga mens smerter (jeg hadde akkurat sterilisert meg) Hun slettet alle bilder av meg på facebook. Og når jeg sa etter en krangel at hun ALDRI I LIVET kommer til å tørre å legge ut ett bilde av meg/oss eller skrive noe pent om meg, hun gjorde det heller ikke! Dette og mye mye mer holdt på i 6 mnd til jeg hentet henne på jobben en dag. Da så jeg jævligste kvalmende "flørtegliset" jeg noen gang har sett fra en mann til kona. Og når hun innrømmet at hun kjører han hjem fra jobb på kveldene raste verden min. Da skjønte jeg hvorfor de siste 6 mnd hadde vært som de var. Jeg stupte rett i dørken og bare grein i flere mnd UTEN å få noe forståelse eller å bli holdt rundt en eneste gang. Satt jeg i sofaen lei meg eller grein så bare spurte hun hva det var og satt videre på pc`n. Etter noen mnd oppdaget jeg at hun kikket på bilde på facebook av drittsekken på jobben. HVER DAG i flere mnd. Jeg grein og var fortvilet samtidig som hun kikket på ham uten at jeg visste det. Hun brå nekter på alt uansett. Men i går innrømmet hun at hun kikket på bilder av ham hver dag i fjor pga at han var en gledesspreder på jobb, en som fikk henne i godt humør. Og var hun lei seg kikket hun på ham for å bli glad. Men jeg var knust pga at jeg tror de har ett forhold, trenger hun da HAM til å se på? Hun kan snakke med/trøste seg med hvem som helst, men ikke han. Er dette normalt? Vi har vært sammen i 11 år og gift i 6. Vi har 2 barn sammen. Det er ikke sikkert hun har vært utro mot deg, men det kan godt være at hun hadde en skikkelig dårlig periode i forhold til deg, og søkte seg litt bort. Ikke tror jeg det hjelper videre at du stiller deg så sårbar og griner foran henne heller. Dra opp armene og kjemp for henne. Du kan da ikke finne deg i å bli behandlet sånn? Det virker som om hun har mistet respekten for deg, og med tårer og høylytt gråt, får du ikke den tilbake. Finn ryggraden din du, og bestem deg for hvordan du syns livet ditt skal være. Du kan ikke være så redd for å miste henne at du mister all selvrespekt? Nei, dette får du ta tak i på en skikkelig måte. Forlang skikkelige svar, vær forberedt på de svarene som kan komme, og forhold deg til dem. Ingen skal leve med å bli behandlet som mindre verdt enn partneren. Sett grensene for ditt eget liv og gi henne litt tid for å se hva hun gjør. Dette er vel ikke noe forbilde av et godt forhold for barna? 1
fio Skrevet 19. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2013 Det er ikke sikkert hun har vært utro mot deg, men det kan godt være at hun hadde en skikkelig dårlig periode i forhold til deg, og søkte seg litt bort. Ikke tror jeg det hjelper videre at du stiller deg så sårbar og griner foran henne heller. Dra opp armene og kjemp for henne. Du kan da ikke finne deg i å bli behandlet sånn? Det virker som om hun har mistet respekten for deg, og med tårer og høylytt gråt, får du ikke den tilbake. Finn ryggraden din du, og bestem deg for hvordan du syns livet ditt skal være. Du kan ikke være så redd for å miste henne at du mister all selvrespekt? Nei, dette får du ta tak i på en skikkelig måte. Forlang skikkelige svar, vær forberedt på de svarene som kan komme, og forhold deg til dem. Ingen skal leve med å bli behandlet som mindre verdt enn partneren. Sett grensene for ditt eget liv og gi henne litt tid for å se hva hun gjør. Dette er vel ikke noe forbilde av et godt forhold for barna? Takk, det var ett veldig godt svar. Men problemet mitt er at jeg gikk rett inn i en dyp depresjon og har gått til psykolog siden Jeg taklet det ikke for jeg elsker henne så høyt. Det som gjør det så vanskelig er at jeg sitter med så mange ubesvarte spørsmål, hun har jo bevist at hun ikke har problemer med å lyve for meg.
hjertetihånden Skrevet 19. februar 2013 #5 Skrevet 19. februar 2013 Takk, det var ett veldig godt svar. Men problemet mitt er at jeg gikk rett inn i en dyp depresjon og har gått til psykolog siden Jeg taklet det ikke for jeg elsker henne så høyt. Det som gjør det så vanskelig er at jeg sitter med så mange ubesvarte spørsmål, hun har jo bevist at hun ikke har problemer med å lyve for meg. Det er noe med det. Vi kan lyve - alle - hvis det er viktig nok. Kanskje hun trengte å flykte litt? Hvis du vil beholde henne må du nok "thoughen up" her. Jeg lurer på forholdet deres ellers... Er det hun som har regien? Hun som styrer og holder orden på det meste, eller ble dette kun utløst av at hun trakk seg bort fra deg?
fio Skrevet 19. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 19. februar 2013 Det er noe med det. Vi kan lyve - alle - hvis det er viktig nok. Kanskje hun trengte å flykte litt? Hvis du vil beholde henne må du nok "thoughen up" her. Jeg lurer på forholdet deres ellers... Er det hun som har regien? Hun som styrer og holder orden på det meste, eller ble dette kun utløst av at hun trakk seg bort fra deg? Hun som styrer det meste...
Gjest Harald Skrevet 19. februar 2013 #7 Skrevet 19. februar 2013 Her er det bare å pælme kjerringa ut. Hun oppfører seg som en dritt i forhold til deg, og det ville overraske meg stort om hun ikke var utro. Gjør deg selv en tjeneste og dropp henne. Så kan du finne lykken hos ei som virkelig er glad i deg.
Britt Banditt Skrevet 19. februar 2013 #8 Skrevet 19. februar 2013 Her er det mange tegn på utroskap ja. Om de ikke har hatt sex så er hu i hvert fall forelska/betatt.
hjertetihånden Skrevet 19. februar 2013 #9 Skrevet 19. februar 2013 Hun som styrer det meste... Hun har lite respekt for deg, og nå er jeg stygg mot deg, men det er faktisk litt din feil og. Du må sette grenser for ditt liv, hva du finner akseptabelt. Dette minner litt om mitt ekteskap som gikk fyken. Jeg var den sterke, han den svake. Jeg ville gjerne at han skulle sette grenser for seg selv, ikke være enig i alt jeg sa hele tiden. Han var jo utro og full av løgner i tillegg da, så det var ikke mangel på ryggrad som ble det avgjørende for bruddet. Vi hadde et rart forhold hvor jeg både ble behandlet som dørmatte og som mora hans. veldig slitsomt. Jeg behandlet han aldri slik som du forteller om kona di, for det kunne jeg ikke gjort mot noen, men jeg hadde til slutt like mye respekt for han som din kone har for deg. Det er ikke bra!! Det er ikke sikkert hun liker dette heller, men når du faller så dypt så er det ikke sikkert hun klarer å gå heller. Jeg vil anbefale en gestaltterapeut i stedet for psykolog, de jobber litt annerledes. Dette er ikke verdig, og dere er i en veldig usunn relasjon! Mor/sønn nærmest, snarere enn mann og kone. Ingen er verdt å ligge på gulvet å være dørmatte for, ok? :-)
fio Skrevet 19. februar 2013 Forfatter #10 Skrevet 19. februar 2013 Her er det mange tegn på utroskap ja. Om de ikke har hatt sex så er hu i hvert fall forelska/betatt. Det er det jeg også tenker. Hvis ikke de har hatt sex så er det en forelskelse eller noe annet her. Hun gir jo ikke slipp på ham. Jeg går enda til psykolog og hun burde droppet den "kontakten" for min skyld mener jeg.
Gjest Bolsjevidkun Skrevet 19. februar 2013 #11 Skrevet 19. februar 2013 Når damer er utro handler det om oppmerksomhet. Gir du henne nok oppmerksomhet?
fio Skrevet 19. februar 2013 Forfatter #12 Skrevet 19. februar 2013 Når damer er utro handler det om oppmerksomhet. Gir du henne nok oppmerksomhet? Ja i aller høyeste grad.
Gjest Bolsjevidkun Skrevet 19. februar 2013 #13 Skrevet 19. februar 2013 Ja i aller høyeste grad. Positiv oppmerksomhet? Jeg ser dere har to unger sammen, så barneoppdragelse er sikkert noe du er vandt med. Bare husk at kvinner er litt som barn; Du må oppdra dem, akkurat som du gjør med unger, være selektiv på den oppmerksomheten du gir dem. I barneoppdragelse er det noe som heter "positive reinforcement". Det må du bruke på kvinner også. Altså, gi henne positiv oppmerksomhet når hun har vært flink/snill, og forsøk å ignorere henne når hun har vært slem. Her tror jeg det er på tide med litt ignorering. La henne komme til deg, slik du ville ha gjort det med et barn. Pass på så du ikke blir "masekjærsten", da blir de nemlig bare vrange og trassige. 2
Havbris Skrevet 19. februar 2013 #14 Skrevet 19. februar 2013 Mange tegn på utroskap her ja, og det finnes andre former for utroskap enn det å ha sex med en annen. Du opplever at hun har sveket deg, og det virker ikke som hun har oppfattet at hun gjør deg vondt ved å opprettholde kontakten med denne mannen. Skal dere lykkes med å ffå forholdet på bena igjen må hun komme deg i møte, - forsøke å forstå hvordan dette kjennes ut, og vise at hun angrer. Her må du sette ned foten og synliggjøre noen betingelser for en videre fremtid. Hun må skjønne at dette er alvor og at hun må dra lasset sammen med deg - og hun må vise at hun er din tillit verdig. Skaff dere hjelp. 1
hjertetihånden Skrevet 19. februar 2013 #15 Skrevet 19. februar 2013 Positiv oppmerksomhet? Jeg ser dere har to unger sammen, så barneoppdragelse er sikkert noe du er vandt med. Bare husk at kvinner er litt som barn; Du må oppdra dem, akkurat som du gjør med unger, være selektiv på den oppmerksomheten du gir dem. I barneoppdragelse er det noe som heter "positive reinforcement". Det må du bruke på kvinner også. Altså, gi henne positiv oppmerksomhet når hun har vært flink/snill, og forsøk å ignorere henne når hun har vært slem. Her tror jeg det er på tide med litt ignorering. La henne komme til deg, slik du ville ha gjort det med et barn. Pass på så du ikke blir "masekjærsten", da blir de nemlig bare vrange og trassige. Herregud, er du gift og har barn? Hvis mannen min NOEN SINNE begynner å behandle meg som et barn, eller å oppdra meg, skal han få lov å sitte der med teoriene sine alene! 1
fio Skrevet 19. februar 2013 Forfatter #16 Skrevet 19. februar 2013 Mange tegn på utroskap her ja, og det finnes andre former for utroskap enn det å ha sex med en annen. Du opplever at hun har sveket deg, og det virker ikke som hun har oppfattet at hun gjør deg vondt ved å opprettholde kontakten med denne mannen. Skal dere lykkes med å ffå forholdet på bena igjen må hun komme deg i møte, - forsøke å forstå hvordan dette kjennes ut, og vise at hun angrer. Her må du sette ned foten og synliggjøre noen betingelser for en videre fremtid. Hun må skjønne at dette er alvor og at hun må dra lasset sammen med deg - og hun må vise at hun er din tillit verdig. Skaff dere hjelp. Ja det er flere måter. Det hadde vært bedre om hun hadde pult en gutt helseløs en gang enn dette her. Jeg føler meg lite verdt, lurt, sveket og hun gjør meg vondt. Jeg sliter veldig her, men jeg har ikke tenkt tanken på å trøste meg med ei annen jente. så dypt synker jeg ikke.
hjertetihånden Skrevet 19. februar 2013 #17 Skrevet 19. februar 2013 Ja det er flere måter. Det hadde vært bedre om hun hadde pult en gutt helseløs en gang enn dette her. Jeg føler meg lite verdt, lurt, sveket og hun gjør meg vondt. Jeg sliter veldig her, men jeg har ikke tenkt tanken på å trøste meg med ei annen jente. så dypt synker jeg ikke. Det er bra, det løser ingenting. Veldig enig med mye av det Havbris skriver. Du kan ikke la dette fortsette. 1
Havbris Skrevet 19. februar 2013 #18 Skrevet 19. februar 2013 Hvordan forklarer hun alle de endringene som du skisserer her (trening, ny hårfrisyre, slanking og nye klær osv osv Jobbet veldig mye ekstravakter)? Og hva er det hun nekter for. Mange som er utro nekter så lenge de kan - helt til det ikke går an å nekte mer. Vil hun spille på lag med deg eller vil hun ikke. Forholdet har fått en skrape i lakken, og den må utbedres. Om hun ikke vil det så har du liten sjans.
Steinar40 Skrevet 19. februar 2013 #19 Skrevet 19. februar 2013 Herregud, er du gift og har barn? Hvis mannen min NOEN SINNE begynner å behandle meg som et barn, eller å oppdra meg, skal han få lov å sitte der med teoriene sine alene! Det er faktisk en del som trenger oppdragelse. Av begge kjønn. Men om man skal gidde å bruke tid og krefter på dette er en helt annan sak. 2
fio Skrevet 19. februar 2013 Forfatter #20 Skrevet 19. februar 2013 Hvordan forklarer hun alle de endringene som du skisserer her (trening, ny hårfrisyre, slanking og nye klær osv osv Jobbet veldig mye ekstravakter)? Og hva er det hun nekter for. Mange som er utro nekter så lenge de kan - helt til det ikke går an å nekte mer. Vil hun spille på lag med deg eller vil hun ikke. Forholdet har fått en skrape i lakken, og den må utbedres. Om hun ikke vil det så har du liten sjans. hun nekter for at hun har vært utro. Hun hadde heller ALDRI noensinne kikket på bilde av han på facebook. Til jeg kjøpte en pc logger og viste til henne. Hver dag i 3 mnd kikket hun på ham og det tok ett år å innrømme. Hun kan heller være voksen å hjelpe meg på bena igjen i stedet for å holde meg nede!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå