Gjest Filippe Skrevet 19. februar 2013 #1 Skrevet 19. februar 2013 Hei! Jeg er ei 16 år gammel jente som ønsker å gi moren min det lille ekstra. Hun har lenge slitt med overvekt og hadde nylig en bypass-operasjon som, til tross for dens mange fordeler, har skapt en helt ny og ukjent verden for henne... Stress og skyldfølelse ligger tungt i lufta, og slik har det vært så lenge jeg kan huske... Prøver å hjelpe til hjemme, lage god og sunn mat m.m, men det er ikke nok til å nå frem til mammaen min. Det ligger dypere, psykisk, i følelsene... Hva kan gjøre for å gjøre hverdagen litt lysere? :-) På forhånd takk!
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #2 Skrevet 19. februar 2013 Så snill du er med moren din! Hun er heldig som har deg. Fortsett med å vær snill og god med henne, MEN husk at det ikke er du som skal ta byrden helt alene. En fagperson må inn og hjelpe henne, så det beste du kan gjøre er kanskje å få henne til å ta kontakt med legen for å få råd og hjelp. Anonym poster: 91cca0cdb512a7dbb3d8c03e70125d5a 5
Sphynx Skrevet 19. februar 2013 #3 Skrevet 19. februar 2013 Start med å gi henne en klem hver dag kanskje? 1
Gjest Elseby13 Skrevet 19. februar 2013 #4 Skrevet 19. februar 2013 Så flott at du vil være snill mot henne. Det holder med en klem, et smil og kanskje litt hjelp i huset. Ikke glem at du er barnet og hun den voksne. Hun er omsorgspersonen i huset, men det er bare hyggelig at du vil være litt ekstra god.
Gjest Filippe Skrevet 19. februar 2013 #5 Skrevet 19. februar 2013 Tusen takk for svar! :-) Dere har helt rett. Fra og med i dag skal jeg gi henne en klem og en kopp te hver dag :-)
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #6 Skrevet 19. februar 2013 Hun er heldig som har en så omtenksom datter:) Jeg er selv slankeoperert, og i starten er det ikke så lett, men etterhvert når ting har stabilisert seg litt, og vekta raser nedover, kan jeg nesten garantere deg en ny og sprudlene mamma, men ny energi og selvtilitt. Hold ut, og fortell henne at du er glad i henne:) Anonym poster: ed7ebd27ae8f80645127ca30e7403940 1
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2013 #7 Skrevet 19. februar 2013 Du er en flink jente. gi din mor klem hver dag og si du er glad i henne når du kjenner dette er riktig. Det er din mor som skal ta vare på deg og gi deg omsorg. Hun har selv ansvar for sin egen kropp og helse du kan ikke ta hennes byrde og du bør iallefall ikke ta noe som helst skyldfølelse. Du er ung,du skal leve,kose deg og oppleve ungsomstiden! din mor skal passe på deg og gi råd ikke omvendt!
lillevill Skrevet 19. februar 2013 #8 Skrevet 19. februar 2013 Du er en flink jente. gi din mor klem hver dag og si du er glad i henne når du kjenner dette er riktig. Det er din mor som skal ta vare på deg og gi deg omsorg. Hun har selv ansvar for sin egen kropp og helse du kan ikke ta hennes byrde og du bør iallefall ikke ta noe som helst skyldfølelse. Du er ung,du skal leve,kose deg og oppleve ungsomstiden! din mor skal passe på deg og gi råd ikke omvendt! Enig!
Adhara Skrevet 19. februar 2013 #9 Skrevet 19. februar 2013 Synes du gjør mye allerede, mamma'n din er heldig som har deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå