Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med "musesyken" som er på god vei oppover armen... Selvfølgelig prøver jeg å bruke tastaturkommandoer og variere hånd + ha håndleddsstøtte, men jeg er avhengig av å kunne bruke mus.

Er det noen som kan anbefale en god mus som "forebygger" musesyke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en stor kule til tommelfingeren (for å styre pekeren over skjermen) på andre siden som man ikke ser på bildet? Eller flytter man musen rundt slik man må gjøre med en "vanlig" mus?

Gjest Anonymous
Skrevet

Den styres akkurat som en vanlig mus, men håndleddet ligger på høykant om du skjønner hva jeg mener :)

Skrevet

Joda, jeg søkte også litt på nettet nå, og så bilde av andre siden også. Ble litt skeptisk når de sier at den er tung å bevege, men den er kanskje verdt et forsøk. Er sikkert ok å ha noe annet å variere med innimellom..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde en gang (på jobb, så jeg husker ikke hva den heter) ei mus som hadde joystick-form. Grepet var godt, og jeg kunne veksle mellom å bruke tommelen og de andre fingrene på knappene. Den krevde noen dagers tilvenning, men det var det verdt!

Skrevet

Jeg har en mus som er helt fantastisk om du er plaget med musesyken! :)

Du trenger ikke å bevege armen, for du styrer med en stor kule som du legger hånda på og så høyre/ventreklikker du med henholdsvis tommel og ringfinger/lillefinger. Litt klønete forklart, og jeg klarte desverre ikke å finne noen link til en slik på nettet, men jeg skal lete litt til, for den er virkelig å anbefale!

Skrevet

Jeg har kronisk musesyken i høyre arm/skulder og bruker derfor venstre arm på musa. Det tok meg ei uke eller to å venne meg til, men nå går det som smør! Har hatt musa på venstre arm i 5 år uten å ha musesyken der...

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Felicia - mener du den øverste av dem på den siden du linket til? Mulig jeg prøver meg på en slik en..

Det er verst nå som jeg skal lage nettsider med ulike objekter som jeg skal plassere - mye pirk og "tviholding" på musen føler jeg.. Derfor tenker jeg at joystick-alternativet ikke er så dumt heller. Får vel prøve å komme meg til Elkjøp eller no' for å prøve.. Sliter jo med å skrive på tastaturet nå jeg (er det vanlig??)

Skrevet
Felicia - mener du den øverste av dem på den siden du linket til?

Jeg har faktisk den nederste (gammal...) men har testet den øverste og er i ferd med å gå til anskaffelse av den. Den er utrolig bra og veldig presis.

Skrevet

Jeg har vært litt plaget med dette i perioder, men hele problemet løste seg etter at jeg begynte å ha musen liggende forran tastaturet på venstre side.. Hm... litt vanskelig å forklare... Jeg er høyrehendt, og bruker en helt vanlig trådløs mus. Musa er framfor tastaturet, nesten til venstre for det, i alle fall rett framfor venstre hjørne så armen ligger nesten helt inntil kroppen når jeg bruker musa...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bruker en rollermouse:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...20&GrpID=6&s=sr

Innmari dyr, men verdt hver krone.

Bevegelsen fra tastatur til mus og stillingen armen da får, er ofte en belastning for meg, det slipper man med denne. Albuene hviler også på bordet hele tiden, og jeg belaster derfor ikke skuldrene så mye heller...

Skrevet

Takk for linken! Ok å få sett slike ting jeg bare har hørt om.. Noe sånt hadde sikkert vært ideelt nå...men, akk så dyrt! *sukk* Burde nok også kjøpe meg ordentlig skrivebord, sitter mest ved små PC-bord, og da er det ikke støtte for hele armen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...