Gå til innhold

Dere som ikke bruker pels

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om vesker av pytonskinn, krokodille osv? Andre dyr som blir drept kun for skinnets skyld?

Anonym poster: 26a168d67bf1cae95b711d53aca1b135

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper jeg ikke.

• Liker 4
Skrevet

Kjøpes selvsagt ikke..

Anonym poster: c945c3767187876215ac2da46976b094

• Liker 2
Skrevet

Sier klart NEI til det også.

• Liker 2
Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg synes begge deler er både etisk forkastelig. Passer fint for meg at det ikke er noe pent å se på heller.

Gjest DevilAngel
Skrevet

Stakkars dyr, tenker jeg. Jeg syntes ikke det er noe fint heller. Kjøper IKKE.

• Liker 1
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Kjøper ikke. I tillegg er det jævlig harry og stygt.

Skrevet

Jeg er ikke så glad i utseendet på slange- og krokodilleskinn, men jeg har i utgangspunktet ikke noe problem med at dyr drepes for menneskets vinning. Tenker da både på kjøtt, skinn, pels og andre dyreprodukter.

Det jeg misliker er når dyrene ikke behandles bra nok, eller når kun en liten del av dyret brukes. Eller så klart om utrydningstruede dyr drepes.

• Liker 1
Skrevet

Det er nok ikke bare prinsippet det går på. Går selv med skinnjakke og spiser kjøtt (bortsett fra kylling og oppdrettsfisk) og skinn er like "dyrelik" som pels. Problemet er hvordan dyrene blir behandlet når det er i live. Pelsnæringen og fangsmetodene for coyote er horrible. Og jeg går også ut fra at dyrene ikke blir behandlet humant når det kommer til slange, og krokodille-skinn da mange blir flådd levende for å sikre best kvalitet på skinnet. Så ja, er totalt i mot dette også.

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker ingen av de skinntypene som du nevner og jeg liker egentlig generelt dårlig "exotic leather" (sett bort fra Ostrich leather som jeg synes er nydelig), av den grunn ville jeg ikke kjøpt slike produkter.

Om jeg hadde likt det ville jeg nok kjøpt det.

Gjest Euforia
Skrevet

Kjøper selvfølgelig ikke det heller! Et dyr er et dyr, uavhengig av om det ene er søtere enn det andre.

• Liker 2
Gjest Crazycatlady
Skrevet (endret)

Glemte visst å svare på alt.

Når det gjelder skinn så kjøper jeg det, for jeg spiser jo kjøtt, og det er en forskjell på det og pels.

Jeg liker ikke det det at man tar ville dyr for å kun bruke pelsen og ikke noe annet.

Men jeg er opptatt av hvor det jeg kjøper kommer fra. Akkurat som med pels så er jo ikke skinnet i skinnjakka nødvendigvis fra norske dyr og i andre land der er ikke dyrevern alltid i fokus.

Mener at man kan prøve å være bevisst selv om man spiser kjøtt.

Endret av Crazycatlady
  • Liker 1
Skrevet

Kjøper det ikke jeg heller.

Skrevet

Er ikke noe fan av det, selv om jeg faktisk har alligator-reim på den ene klokken min. Til mitt forsvar var klokken en julegave jeg fikk.

Gjest NozMonster
Skrevet

Dersom man ikke bruker pels fordi man er imot pels så finner jeg

det veldig ironisk om personen brukte skinn fra dyr som blir drept kun for skinnet.

Det er jo akkuratt den samme greia..

Skinn fra alligatorer, slanger osv ser jo helt forferdelig ut, så det ville jeg aldri ha

brukt uansett om man brukte absolutt hele dyret til diverse ting.

Skrevet

Men slanger spises jo i mange land? Da blir det jo full utnyttelse av dyret.

Skrevet

Kjøper ikke. Disse dyrene får som regel en mye verre behandling enn dyrene i pelsoppdrett i Norge. Kjøper ikke det heller. Sett en video hvor de drar huden av disse dyrene mens de fortsatt lever, utrolig kvalmt.

Skinn av ku kan jeg bruke, for jeg spiser ku,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...