Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var nylig i Berlin og så da også på forskjellige videokamera. Mange av de kan bare spille inn max 30 minutter av gangen. Jeg ble litt irritert fordi jeg kjøpte en billig sony video kamera for noen år siden som hadde samme korte opptakstid.

Så blir jeg fortalt av selger at EU ! har bestemt at man må betale ekstra skatt om video kamera kan ta opp i mer en 30 minutter. Tro det eller ei. Om det samme gjelder i Norge vet jeg ikke.

http://philipbloom.net/2009/06/03/the-lumix-30-minutes-eu-recording-issue/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er en "god grunn" for det. Dette er for å skille DSLR kamera fra videokameraer. De siste årene har Canon og Nikon vært fremragende i sine digitale speilreflekskameraer, som også plutselig kan filme. For å beskytte markedet har de innført denne EU-takseringen for å sette en begrensing på speilreflekskameraets evner.

Igjen har dette også ført til at det er kommet et marked for videokamera som ikke filmer mer enn 30 min. Det er tross alt en del kjøpere som ikke har behov for stort mer enn dette, som allikevel redigerer klippene sammen senere feks.

• Liker 1
Skrevet

Nyttig info!

EU oppfordrer altså folk til å hacke kameraet sitt, for å få bruke det slik det var ment.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...