Gå til innhold

Si opp abonnement på treningssenteret og heller trene hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et abonnement på treningssenter og er flink til å trene der i perioder helt til jeg ikke er så flink lenger......

Da trener jeg kanskje 1-2 ganger i mnd og det blir jo dyrt i lengden.....

Jeg har elipsemaskin og vekter hjemme og lurer på om jeg ved å ta i bruk det kan gå ned i vekt å stramme opp kroppen, uten å måtte dra på treningssenter?

Eller har jeg egentlig behov for de maskiner og veiledning man tilbys der?

Har også investert i joggesko som jeg har tenkt å bruke når bakken er bar og man kan ta en joggetur ute.

Hva mener du?

1) Si opp abonnementet og tren hjemme

2) Skjerpe meg å komme meg jevnlig på treningssenteret

Anonym poster: 752d32a00e34d485ce497a4acae3a403

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sa opp abonnementet jeg hadde på treningsenter, og begynte heller å trene hjemme.

For meg ble det et lite prosjekt å komme meg til treningsenteret pga jeg måtte ta buss dit, og ble sjelden til at jeg orket.

Hadde allerede elipsemaskin, vekter og rockering på 2kg, men har invistert i ei tredemølle også etter at jeg sa opp abonnementet. Pluss jeg kjøpte flere vekter.

Trener iallefall mye mere regelmessig nå enn hva jeg gjorde før jeg sa opp, mye lettere å f.eks hoppe i treningstøyet om morgenen og ta en time med trening:) Trener nå 4-5 ganger i uken.

Skrevet

Kommer an både på hva du trener og hvordan du er som person.

Selv får jeg rett og slett ikke trent hjemme. Sånn er det bare. Kan godt spenne på meg skiene eller snøre på meg joggeskoene og komme meg ut i skogen en runde - men trene med vekter og sånt? Ikke snakk om.

Samtidig er jeg nok også mest glad i saltimer - noe som vanskelig lar seg gjøre hjemme :fnise: . Men merker og at jeg faktisk trenger "pisken" av en instruktør for å ta i skikkelig. Blir ikke det samme om jeg "diller" rundt i styrkerommet, jeg holder en stund, men det skal lite til før vektene er for "tunge" og repitisjonene "for mange".

Så for meg gjelder det å finne et treningssenter nært enten jobb eller hjemme med et variert saltilbud. Da får jeg trent så mye jeg orker. For meg blir det også mer "forpliktende" når jeg faktisk skal avgårde på treningssenteret - hjemme kan jeg altids gjøre det "senere" = aldri.

Men om du greier å trene effektivt på egen hånd, så er det selvsagt like bra som å gjøre det på et senter. Hvorfor vektene skulle fungere dårligere bare fordi de er hjemme forstår jeg ikke helt - poenget er vel bare å ha skikkelig utstyr hjemme (og da kommer selvsagt også det inn - er jo ikke helt gratis, på den annen side, igrunn ikke så mye man "må" ha heller).

Skrevet

Det kommer vel litt an på hvordan du bor ift treningssenteret.

Dersom det er langt og kronglet å komme seg dit så er det jo mest praktisk og trene hjemme.

For min del så er det helt uaktuelt å si opp treningssenteret.

Jeg bor 5 min fra senteret og av erfaring vet jeg at å trene hjemme er det samme som ingen trening.

Jeg elsker variasjonen på senteret - og jeg trenger å bli pushet av en instruktør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...