Ciara Skrevet 19. februar 2013 #1 Skrevet 19. februar 2013 Heisann! Jeg får meg ny iphone straks. Har noen bilder på den gamle som ikke er overført til iTunes - ligger de på simkortet? Eller er de lagret på selve telefonen? Har lyst til å begrense dilling med den gamle (den har omtrent sagt takk for seg), men må jeg, så må jeg...
O'hara Skrevet 19. februar 2013 #2 Skrevet 19. februar 2013 Du legger de på iCloud og gjenoppretter derfra Om du har iPhone fra før selvsagt.
Ciara Skrevet 19. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2013 Jeg har iPhone 4 fra før, men iCloud har jeg ikke brukt. Problemet er min gamle iPhone ikke lar seg skru på lenger (den henger bare fast med et irriterende eple på svart skjerm, hehe), men det virker som om telefonen kommuniserer med iTunes likevel når jeg har ladet via pc.
petterm Skrevet 19. februar 2013 #4 Skrevet 19. februar 2013 Har du prøvd å resette den gamle telefonen? Hold inne knappen på toppen og hjem tasten samtidig til skjermen blir svart og eplet kommer frem. http://ipod.about.com/od/iphonetroubleshooting/qt/reset_iphone.htm
petterm Skrevet 19. februar 2013 #5 Skrevet 19. februar 2013 iPhone 4 og 5 har forskjellige sim kort.
Ciara Skrevet 19. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 19. februar 2013 Ja, det har jeg forsøkt, dessverre.
O'hara Skrevet 19. februar 2013 #7 Skrevet 19. februar 2013 iPhone 4 og 5 har forskjellige sim kort. Ja, men du kan faktisk klippe mikrosim-kortet til å bli et nanosim. Kanskje ikke anbefalt, men det går.
Ciara Skrevet 19. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 19. februar 2013 Æsj. Hvorfor gjør de det slik? Får håpe jeg får hentet ut bildene på annen måte
O'hara Skrevet 19. februar 2013 #9 Skrevet 19. februar 2013 Mener du får tak i bildene fra iTunes? Sett i mobilen og lagre? Husker jeg feil da?
Ciara Skrevet 20. februar 2013 Forfatter #10 Skrevet 20. februar 2013 Jeg forsøker nå, men problemet er at jeg ikke får skrudd telefonen på. Den henger bare med dette fordømte eplet. Og da får jeg vel ikke overført til iTunes heller? Så spørsmålet mitt blir da: Når jeg har en iPhone 4 som ikke lar seg skru på, hvordan i %$%&$&% får jeg ut bilder derfra? Er villig til å betale ganske mye for å få ordnet dette, altså...
Ciara Skrevet 20. februar 2013 Forfatter #11 Skrevet 20. februar 2013 Yay, iPhone og iTunes snakker sammen! Men får beskjed om at jeg bør oppdatere iphone-programvare, og deretter denne: "Det er kjøpte objekter på iPhone-enheten «XXXs iPhone» som ikke har blitt overført til iTunes-biblioteket. Du bør overføre disse objektene til iTunes-biblioteket før du oppdaterer denne iPhone-enheten. Er du sikker på at du vil fortsette?" Siden jeg nå er livredd for å tråkke feil - jeg kan ikke miste noe hvis jeg fortsetter?
Ciara Skrevet 21. februar 2013 Forfatter #13 Skrevet 21. februar 2013 Beklager å plage deg igjen, O´Hara, men nå er jeg deppa. Saken er at jeg har fått meg Mac. Når jeg plugger iPhonen i den oppdager Macen iPhonen selv om den ikke er slått på. Det er her jeg får spørsmål om jeg vil oppdatere. Når jeg trykker "fortsett" fikk jeg nå dessverre beskjed om at alt medieinnhold vil bli slettet, og følgelig kan jeg ikke gjøre det. I stedet sier den at jeg kan bevare innholdet ved å lagre dem via den andre maskinen jeg har brukt. Og hva er det? En dritt-Dell, som ikke oppdager iPhonen engang når jeg plugger den i. Finnes det noen steder man kan levere inn telefonen hos noen vise fyrer som kan utføre mirakler? Når etterforskere finner slettede bilder, MÅ da noen kunne hente ut mine?
O'hara Skrevet 22. februar 2013 #14 Skrevet 22. februar 2013 Er det slik at du ikke har oppdatert telefonen din? Jeg gikk selv over fra 3 til 5 her om dagen, men jeg har brukt iCloud så jeg bare gjenopprettet fra iCloud. Gikk fint. Men jeg synes ikke Apple er så enkelt som "alle" skal ha det til. Stusser ofte på slike spørsmål selv, og skjønner ikke hvorfor de ikke kan skrive på en måte slik at man ikke blir usikker. Alternativet ditt er å stikke innom en Applebutikk, de kan da vel hjelpe deg om det er noe Jeg har hatt litt att og frem selv, da jeg første gang registrerte mobilen min på en windowsmaskin, det har sørget for litt kluss i etterkant når jeg gikk over til Mac+iPhone. Irriterende. I tilegg har jo iCloud kommet i etterkant, så det har vært litt oppdateringer som ikke har gått helt smertefritt. Lykke til!! Jeg er ikke så god hjelp her ser jeg..
Ciara Skrevet 22. februar 2013 Forfatter #15 Skrevet 22. februar 2013 Helt enig med deg. Det er noen ting som er problematiske også med Apple. Og som deg har jeg fått ny mac i etterkant og heller ikke fått installert iCloud (der hadde jeg problemer tidligere fordi jeg også da måtte oppgradere først, noe jeg ikke kunne uten å miste bildene). Og at de bytter simkort fra iphone 4 til 5 er da bare latterlig? Sukk. Takk likevel, O´Hara
O'hara Skrevet 22. februar 2013 #16 Skrevet 22. februar 2013 Jeg klippet som sagt mitt selv.. Har gått bra til nå hvertfall
Ciara Skrevet 22. februar 2013 Forfatter #17 Skrevet 22. februar 2013 Men vet du da om bildene følger simkortet eller telefonen? For det hadde løst det meste om jeg kunne klippe det og åpne bildene i ny telefon
blueberries Skrevet 22. februar 2013 #18 Skrevet 22. februar 2013 Er det ikke bare å koble til tlf og hente bildene i iphoto da?
Zzyzx Skrevet 22. februar 2013 #19 Skrevet 22. februar 2013 Men vet du da om bildene følger simkortet eller telefonen? For det hadde løst det meste om jeg kunne klippe det og åpne bildene i ny telefon Sim-kort har veldig liten lagringsplass, så bildene ligger ikke på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå