Gå til innhold

Hva er riktig her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er ei jente på 20 år. Av diverse grunner har jeg flyttet hjem til min mor for en periode. Vi har blitt enige om at jeg betaler en husleie på 4000 kr i mnd så lenge jeg bor der. Jeg sa opp leiekontrakten på hybelen min med en oppsigelsestid på 3 måneder. Dvs at jeg sa opp i november og oppsigelsestiden går ut februar. Jeg fikk klarsignal om at jeg kunne flytte inn sent i januar hvis det var mulighet for det, og det gjorde jeg.

Jeg betalte husleie for februar på hybelen min for en liten stund siden og leia er på 4500 kr.

Nå krever min mor at jeg også denne måneden skal betale husleie til henne for februar. Jeg sa til henne at jeg syns det var litt dumt at jeg måtte betale 4000 til henne når jeg allerede hadde betalt 4500 på hybelen for februar. Jeg sa det virket urettferdig, og at hun burde ha informert meg om dette kravet før jeg flyttet inn til henne. Hadde jeg visst at hun krevde husleie for februar hadde jeg da heller bodd i hybelen min ut februar og spart 4000 kr siden jeg allerede betalte 4500 for å bo der...

Når jeg tok dette opp med henne forsvarte hun seg med at hennes egen økonomi var stram, og at det ikke gjorde noe at jeg betalte dobbel husleie for en måned siden min økonomi ikke var like stram.

Jeg er jo så klart glad for at jeg får bo hos henne en periode når jeg virkelig trenger det, men jeg synes akkurat denne situasjonen var litt ekkel.

Burde jeg stå på mitt, eller bare innfri kravet og nøye meg med å gi henne 4000 kr fordi min økonomi ikke er like stram om hennes akkurat nå?

Anonym poster: 7606a4d1871f9ae0a0cb71da50e2219c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For ei kald og ekkel kjerring mora di er. Du har min sympati :sjokkert:

Anonym poster: 3e70dd37b521803582c1d65d53d5226a

• Liker 4
Skrevet

Sykt å høre om foreldre som vil tjene penger på barna sine. Hadde aldri villet bo sammen med en slik "mor".

Anonym poster: 378ecabd244b09a5904cb614c2858ae7

• Liker 6
Skrevet

Moren din har jo i teorien rett, da hun ba deg betale 4000kr for alle månedene du bor der.

Men hun bør også ha forståelse for at det ble en komplisert overgangsperiode for deg.

Jeg antar det er andre tungveiende grunner for at du velger å bo sammen med en såppas hensynsløs person når det bare er snakk om 500kr i prisdifferanse. Så jeg syns 4000kr er altfor mye av henne i utgangspunktet.

• Liker 5
Gjest Elseby13
Skrevet

Så streng moren din er, da. Jeg syns 4000 nokså drøyt. Min mor hadde latt meg bo hos seg gratis.

Skrevet

Hvis denne historien er sann, er mora en hensynsløs hurpe. Kanskje du må punge ut for de 9 månedene du leide livmora hennes?!

Anonym poster: 3f1f753cff7b8f1bebf8fa203fe827f6

• Liker 7
Skrevet

Moren din er rett og slett en heks!

Og NEI, du betaler ikke henne 4000,- når du allerede måtte ut 4500,-

Hva slags mor er det, moren min hadde lat meg få bo hos henne gratis!

Så hadde jeg evt handlet inn mat og sånne ting hvis det er noe hun ønsker.

• Liker 2
Skrevet

Det er drøyt av henne, men hva med å møte hun halvveis? Betale hun 2000kr siden dette ikke ble oppklart før du flyttet inn.

• Liker 3
Skrevet

Dette er utrolig dårlig gjort av moren din!

Siden hun tydeligvis har dårlig råd, kan jeg forstå at du må spytte inn litt penger til mat og strøm, men langt unna 4000.

Og hadde du ikke flyttet inn der, hadde hun jo måttet betale husleien sin uansett, så jeg synes det er tåpelig, og hun bør jo skjønne at nesten 10 000 kr i husleier på 1 mnd kan være veldig mye for mange. Hadde hun klart det selv???

Huff, håper ikke du blir nødt til å bo der lenge, hvis hun kunn er opptatt av å tjene penger på deg...

Anonym poster: e117d6699b146a4782415f82504cabd3

• Liker 1
Skrevet

Hadde funnet et annet sted å bo, en hos en sånn mor. Har bodd hjemme hos foreldere mine i en mnd el to et par ganger i tjueåra, pga flytting fra utdanningsted og til hjemby osv og har aldri betalt noe husleie.. Aldri vært spørsmål om det, handlet med mat hjem osv ved behov og hjalp til i huset som et medlem av husstanden da :-)

Hadde blitt satt ut om de hadde spurt meg el søsteren om husleie på den måten der....

• Liker 1
Skrevet

Syns å betale 4000kr i mnd for å bo hjemme hos sin egen mor er drøyt. Halvparten hadde vært mer enn nok. Syns din mor er gniten og vanskelig.

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke det er fint av folk her å rope om 'hekst' og 'hurpe'. Moren sliter altså med penger og datteren (TS) har mer penger. Manko på penger ser ut til å være sakens kjerne. Er det virkelig så slemt av en foreldre som sliter med penger å be datteren om å betale for seg?

Det er normalt å betale dobbelt en periode nå man skifter bolig. Jeg har gjort det flere ganger. Det er kjipt og kan være vanskelig. Hva som er rett kommer litt an på situasjonen. 4000 er egentlig ikke all verden. Dersom TS kan avse dette og moren trenger disse, så er det en god deal. Dersom moren egentlig ikke trenger disse 4000 og TS må spise bark, da er det en dårlig deal. Hva med å splitte det beløpet?

Skrevet

I teorien er det rett at du skal betale når du har flyttet inn, men jeg syns det er urimelig av en mor som kjenner utgangspunktet ditt å kreve dette...

Gjest Amber Rose
Skrevet

Synes ikke foreldre burde kreve betaling av ungene sine i det hele tatt for at de bor hjemme. Greit nok at når du er så gammel som 20 og bor hjemme kan du betale for din egen mat hvis foreldrene dine vil det. Og dine egne regninger, men husleie? Drøyt!

• Liker 1
Skrevet

Moren din er ei fitte. Finn deg en annen plass å bo.

Anonym poster: e9e9d52c7bd376cd862b96cdbcdde625

• Liker 1
Skrevet

Dette synes jeg er veldig spesielt og lite sympatisk av din mor.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...