Gå til innhold

Lære hunden å finne "narkotika"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å lære hunden min å finne "narkotika". Siden jeg ikke vil bli tatt for kjøp og besittelse, trenger jeg noe som ikke er ulovlig med samme luktintensitet. Ikke godbiter eller annet snacks, men en nøytral substans. Helst noe som ikke er så vanlig i hjemmet.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis den skal finne narkotika må den få må lukte på det :)

Anonym poster: 3cd49bd1a31387be7f22b16319ce0440

• Liker 4
Skrevet

Hvis den skal finne narkotika må den få må lukte på det :)

Anonym poster: 3cd49bd1a31387be7f22b16319ce0440

Ja, klart :) Men jeg er ikke så interessert i at den skal finne narkotika, vi skal bare late som. Derfor jeg skrev "narkotika" (med hermetegn).

Skrevet

Hva mener du med "narkotika"? Jeg kan ikke så mye om hundetrening, men alle substanser har forskjellig lukt, så det blir jo et og et rusmiddel av gangen den må trenes til. Tror dette er en utfordring med eller uten de illegale stoffene, og får du tak du må du passe på at hunden din ikke får det i seg.

Tror det er like greit å la det ligge, evt adopter en pensjonert politihund.

Skrevet

Hva mener du med "narkotika"? Jeg kan ikke så mye om hundetrening, men alle substanser har forskjellig lukt, så det blir jo et og et rusmiddel av gangen den må trenes til. Tror dette er en utfordring med eller uten de illegale stoffene, og får du tak du må du passe på at hunden din ikke får det i seg.

Tror det er like greit å la det ligge, evt adopter en pensjonert politihund.

Skrev det kanskje litt keitete, men jeg skal ikke lære hunden opp til å finne narkotika. Bare et hvilket som helst stoff som har samme luktintensitet (ikke samme lukt, men at lukten har samme styrke).

Skrevet

Lær den heller å finne kantareller du!

• Liker 2
Skrevet

Min kan finne molte... egentlig fullstendig unyttig, men faren min får låne bikkja med når han skal plukke bær. så får vi i det minste brukt egenskapen til noe :fnise:

Jeg burde lært ham noe mer fornuftig.

Anonym poster: 1a703530a7b1ad75c6ac2e3ad4d34650

• Liker 6
Skrevet

Høres ut som en veldig dum idé, siden hunden vil markere noe voldsomt rundt deg, dersom du har med deg stoffet.

• Liker 1
Gjest test123
Skrevet

det som hadde vært kult var å legge noe lukt på ting som nøkler, lommebok, osv som man typisk roter bort og så la hunden finne dem.

• Liker 4
Skrevet

Sats på sportrening, så kan hunden din bli ettersøks- eller redningshund.

Minst like gøy for både deg og hunden, og dessuten nyttig!

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som en veldig dum idé, siden hunden vil markere noe voldsomt rundt deg, dersom du har med deg stoffet.

Det gjør ikke noe. Derfor jeg vil ha tips til noe som ikke er vanlig å ha hjemme/på seg.

det som hadde vært kult var å legge noe lukt på ting som nøkler, lommebok, osv som man typisk roter bort og så la hunden finne dem.

Kjempegodt tips :)

Sats på sportrening, så kan hunden din bli ettersøks- eller redningshund.

Minst like gøy for både deg og hunden, og dessuten nyttig!

Vi driver med sportrening, men vi trenger en ny inneaktivitet.

Skrevet

Likte forresten moltehistorien. Det må da være vanskelig å lære bort?

Skrevet

Hva skal du med en hund som markerer på persille, hvis du skal ha med deg weed på flyplassen?

Skrevet

Hva skal du med en hund som markerer på persille, hvis du skal ha med deg weed på flyplassen?

Skal jeg ha med meg weed på flyplassen? Hvor har du dette fra?

• Liker 1
Skrevet

Skal jeg ha med meg weed på flyplassen? Hvor har du dette fra?

Sorry. Misforsto

"Siden jeg ikke vil bli tatt for kjøp og besittelse,

trenger jeg noe som ikke er ulovlig med samme luktintensitet"

Skrevet

TS vil bare lære hunden å markere en spesiell ting, krydder, whatever. TS mente ikke bokstavelig talt at hun vil trene hunden til å finne faktisk narkotika, da ts ikke bruker dette og vil ikke kjøpe noe bare for å trene hunden til å spore.

Jeg ville tatt meg en tur til noen som selger urter jeg, en eller annen urt du normalt ikke selv bruker i matlaging og samtidig ikke er farlig for hunden å spise om den skulle komme over det =)

Anonym poster: bbf5b078ddf366db14a1d122f2f816da

• Liker 3
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Kattemynte, kanskje? Det er ikke vanlig, men ikke direkte uvanlig heller.

Men ideen om å bruke en spesiell lukt på nøkler osv var jo genialt. Du kan for eksempel lage en "spesialmiks" selv av forskjellige eteriske oljer?

Skrevet

Nøkler, lommebok o.l har allerede en spesiell lukt på seg. Veldig vanlig å la hunden finne ditt nøkkelknipe blant en haug med andre som trening!

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Nøkler, lommebok o.l har allerede en spesiell lukt på seg. Veldig vanlig å la hunden finne ditt nøkkelknipe blant en haug med andre som trening!

Det visste jeg ikke :) Har ikke hund selv, sikkert derfor.

TS, da trenger du ikke styre med eteriske oljer :)

Skrevet

Kjøp eller lån en bok på biblioteket om nesearbeid! Der er det mye småtips om slik hjernetrim man kan gjøre hjemme :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...