Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd pergo tablettene som skal framkynne eggløsning?

Jeg har fått det av legen min idag, men jeg er smålig bekymret fordi sjangsen for tvillinger eller FLER, er noe større, men har hørt at andre har klart å bli gravid på første eggløsning, jeg tenker og på at fra kvinnens første mens har hun ca 400 egg, hver mnd mister hun 1 egg... og i følge normalen kommer en kvinne i overgangs alderen fordi det ikke er fler egg igjen...

Med Pergo tabletter, slippes det flere egg ( større sjangse for graviditet, større sjangste for tvillinger + fler, større sjangse for å ikke få ett 100% friskt barn, da eggene ikke er fullt ferdige når de slippes, og ikke minst- man kommer fortere i overgangs alderen fordi man går fortere tom for egg )

Jeg tenker mest på dette med tvillinger og ikke ett 100% friskt barn, men ser ut som at jeg faktisk ikke kan gjøre det på andre måter....

Er det noen her som har prøvd dette?

Anonym poster: 279d88a3e31411931e8241cd81c11812

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aller først håper jeg du går til gynekolog, og ikke til lege. Dette er ikke legens fagområde, og mange skriver ut pergo ukritisk.

Videre skal man ikke ta pergo med mindre man gjennom blodprøve eller andre undersøkelser ikke har eggløsning av seg selv. Nettopp fordi pergo har enkelte bivirkninger, og kan gjøre vondt værre med tanke på fruktbarhet. Har man ikke eggløsning av seg selv finnes det ikke så mange alternativer, så da tar man jo pergo/clomidpreparater.

Det sagt - sannsynligheten for flerligsvangerskap er bare marginalt høyere, det samme gjelder missdannelser etc. Sannsynligheten for at dette skal skje er fortsatt så lav at det ikke er noen vits i å bekymre seg.

Skrevet

Jeg fikk ikke eggløsning av verken enkel ekler dobbel kur med pergo. Med trippel kur fikk jeg eggløsning og ble gravid (fikk et barn). Ingen av de jeg kjenner som har blitt gravide vha pergo har fått tvillinger!!

Anonym poster: 57e6e5452daf961f9fad5e10768e9df2

Skrevet

Jeg gikk på en pergokur i fjor, og nå har jeg en nydelig liten frøken :) Her klaffet det på første pergokur (dobbel) etter to år med prøving

Skrevet

Her ble det en jente etter en kur med pergo. Min søster sin vennine, fikk samtidig en jente etter pergokur.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...