Gjest Stone Skrevet 18. februar 2013 #1 Skrevet 18. februar 2013 Når kjæresten min var 15 år ble hun voldtatt på fest av en gutt som var ett år eldre. Vi har pratet om det et par ganger og hun har kommet seg videre siden den tid. Men nå har denne gutten dukket opp i to av emnene hun tar. I starten sa hun det gikk greit, men en dag kom hun hjem og brast i gråt. Hun hadde gått tidlig fra seminargruppa fordi hun ikke klarte å være å være nær han. Nå har hun begynt å skulke forelesninger og seminartimer på grunn av han. Hun trodde virkelig hun var over dette og jeg tror hun føler et som et nederlag at det å se han har den virkningen det har på henne. Jeg ser at det plager henne og jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å hjelpe henne?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #2 Skrevet 18. februar 2013 Hun må vel klare å få byttet seminargruppe på dette grunnlaget? Anonym poster: 062525ec382b439e5be4db4c2aadfd6c 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #3 Skrevet 18. februar 2013 Du kan ikke gjøre noe mer en å støtte henne. Om hun ønsker å ta tak i det, så må hun ordne ett møte med rådgiver på skolen og høre om det er mulig å bytte gruppe så hun slipper han mest mulig. Anonym poster: 5de2e146741d4035ea46ce55965fc5e1 2
østlandsjenta Skrevet 18. februar 2013 #4 Skrevet 18. februar 2013 Lytte, støtte, trøste og ikke minst være tålmodig på alle mulige vis. 3
Gjest Tekola Skrevet 19. februar 2013 #5 Skrevet 19. februar 2013 Oppfordring til lovbrudd fjernet. Tekola, mod.
Cristella Skrevet 19. februar 2013 #6 Skrevet 19. februar 2013 Oppfordre henne til å snakke med rådgiver. Ellers må du bare stille opp for henne! Får helt vondt inni meg av å tenke på hvor vondt dette må være! 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #7 Skrevet 19. februar 2013 Hei. Var i nesten samme situasjon selv, for en stund tilbake. Fem år etter at jeg ble voldtatt (og flyttet vekk), søkte "min" voldtektsmann på jobb der jeg jobbet. Vi jobbet sammen flere dager i uken, ganske lenge. Det var helt forferdelig, følte meg ikke trygg på jobben lenger i det hele tatt. Han var sånn "deg har jeg møtt før? Har vært i en ulykke, så husker veldig lite av fortiden min skjønner du". Jeg fortalte han hvilken idiot han var, at jeg angret på at jeg lot det gå og at jeg aldri ville se han igjen. En stund etter sluttet han og flyttet, har ikke sett han siden. Var ganske glad for at mannen min alltid stilte opp når jeg trengte en prat. Still opp for henne, ikke snakk om han uten at hun trenger det. Fortell henne at du er der for henne. Lykke til! Anonym poster: 835d718794342f59254d81b48f46968c 2
Asso Skrevet 19. februar 2013 #8 Skrevet 19. februar 2013 Vil anbefale å ta det opp me administrasjonen på skolen. Finnes som regel ordninger på det meste. Og hvis denne saken tidligere har blitt behandlet så skal det i alle fall tas hensyn til. Kan være vanskelig å få noe slikt gjennom uten bevis, uheldigivis. Men det er verdt et forsøk.. De fleste skoler er veldig behjelpelige. Og hvis ikke ledelsen kan gjøre noe så ville jeg ha gått til studentparlamentet og sike organer. Mange unge trenger et støtteapparat for å bli hørt av skolen. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå