Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jeg. Spesielt de fra Albania og nedi der. Bare ser for meg at de kommer til å selge meg som sex-slave eller noe. Hvorfor driver de med sånt nedi der? Skjønner de ikke det er slemt?

Anonym poster: 1f49505d6c5ee2d4a09c2f88a5c0fa37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Menn fra Bosnia og Albania ser rett og slett skumle ut. Det er svært generaliserende å si det, men jeg har en oppfatning av at de har null respekt for lover og regler, kvinner, barn osv. Er en del av folk fra Bosnia/Albania her hvor jeg bor, så møter de en del på gaten/butikken mm. Mange har et slags kriminelt preg over seg, og ser rett og slett litt harde, skumle, kalde og alvorlige ut.

Foreldrene til noen venner av barna mine kommer fra et av de landene (Balkan en plass), og er aldri med på noe som helst dugnad eller frivillig arbeid (så lenge de ikke får noe igjen for det). Dersom barna deres skal på et arrangement, skal de alltid kjøre bort og gidder aldri å hente barna (ja, det er kjipt å reise ut sent på kvelden, men det er ikke mer kjipt for dem enn for andre).

Litt irrelevant, men komisk: En gang så jeg moren til disse barna kjørende ALENE til butikken, men med lærekjøre-L bakpå (hun har ikke lappen). Haha, da måtte jeg le litt :fnise: Skulle jeg først kjøre bil alene før jeg hadde fått lappen, ville jeg unngått å putte L-en bakpå..

Anonym poster: 130420688c01ae7e5cc0234553296586

• Liker 2
Skrevet

Synd å si det, men de ser skumle ut. Jeg kommer nok aldri til å ta meg en ferietur til Kroatia eller rundt der..

Har forresten lest en bok om menneskehandel, den er trist men bra:

http://www.people.co.uk/lifestyle/real-life/2012/01/08/britain-s-first-known-girl-sex-trafficked-out-of-the-uk-revales-her-ordeal-102039-23687046/

Blir så forbanna over at man ikke får gjort noe for å få stoppet disse drittsekkene! Hva er det med albanere som gjør at de er sånn egentlig? De skulle hatt en heftig omgang med spikerpistol mellom beina. Ikke rart at mange hater mannfolk.

• Liker 2
Skrevet

Nei jeg syns pappaen min ser snill ut :)

• Liker 10
Skrevet

Nei jeg syns pappaen min ser snill ut :)

Er pappaen din fra Albania eller deromkring? Jeg er jo klar over at det ikke gjelder ALLE, men nesten hver gang man leser om drugs eller menneskehandel så er det albanere involvert. Kjenner et albansk par i Norge som er ordentlige folk, så har møtt bra mennesker derfra. Men hvorfor syns de det er så greit å lyve og drive med kriminalitet? Fattigdom betyr ikke at det er greit å tvinge jenter til å selge seg.. Umoralsk. For ikke å snakke om uetisk. Kunne tenke meg å jobbe med dette her, men på den annen side ikke. Redd jeg kunne blitt svært voldelig dersom vi fikk fatt i svina..

• Liker 1
Skrevet

Er pappaen din fra Albania eller deromkring? Jeg er jo klar over at det ikke gjelder ALLE, men nesten hver gang man leser om drugs eller menneskehandel så er det albanere involvert. Kjenner et albansk par i Norge som er ordentlige folk, så har møtt bra mennesker derfra. Men hvorfor syns de det er så greit å lyve og drive med kriminalitet? Fattigdom betyr ikke at det er greit å tvinge jenter til å selge seg.. Umoralsk. For ikke å snakke om uetisk. Kunne tenke meg å jobbe med dette her, men på den annen side ikke. Redd jeg kunne blitt svært voldelig dersom vi fikk fatt i svina..

Han er fra deromkring, men ikke Albania.

Jeg antar at her som med så mye annet er det viktig å huske på at noe aldri gjelder alle. Man hører jo såklart alltid om det værste og de som ikke gjør bra ting. Folk flest som er normale menensker er det jo heller ikke noe poeng å skrive om.

Når det kommer til hvorfor de syns det er greit å lyve, eller drive med kriminalitet? Tja, jeg antar svaret her er det samme som med alle andre som og driver med kriminalitet.

Øst europeiske menn har ofte mørke stemmer da, og de har språk som muligens for nordmenn kan høres litt alvorlig og dystert ut. Kanskje derfor de kan fremstå som skumle.

• Liker 4
Gjest Snoken-
Skrevet

Kjenner en del folk fra Albania og Serbia, det som er skummelt er at de virker uvanlig hyggelig. Smiler, har humor og er alltid koselige.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er sammen med en jugoslaver, og min oppfatning er hvertfall ikke at de er skumle. Store og barske, men veldig hyggelige, hjelpsomme, gjestfrie og full av humor. Er på Balkan flere uker om sommeren og stortrives.. Har aldri vært redd for å gå alene..

Har ikke vært i Albania da, kanskje skumlere der.. :)

Skrevet

Utrolig kulturforskjell for min del, jeg kunne aldri vært sammen med en øst-europeer. Husker faren til en venninne av meg var fra øst-Europa, han drepte katten hennes.. De liker visst ikke dyr der nede og har ikke mye respekt for de. Vet om flere som har blitt slått og behandlet dårlig. Lurer på hvorfor så mange derfra er så slemme?

• Liker 1
Skrevet

Neh er ikke noe spesielt redd for de. Har ingen grunn til å være det heller, har ingenting uoppgjort med noen øst-europeere.

• Liker 1
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Jeg blir mer skremt av den stadig eskalerende "frykt for de/det andre" kulturen som preger oss her i dette landet. :Men så er jo jeg mann så da teller det ikke/spiller mindre rolle, for jeg skjønner jo ikke greia... :vetikke:

• Liker 7
Skrevet

Jeg blir mer skremt av den stadig eskalerende "frykt for de/det andre" kulturen som preger oss her i dette landet. :Men så er jo jeg mann så da teller det ikke/spiller mindre rolle, for jeg skjønner jo ikke greia... :vetikke:

Les historien som det er linket til, så skjønner du hvorfor vi lever i frykt! Jeg hadde blitt bra sur om kompisen min solgte meg som sex-slave. Tenk på alle de jentene vi ikke hører om. Alltid er det østeuropeiske MENN som står bak. Hadde de sluttet med slike aktiviteter og heller funnet noe fornuftig å gjøre så hadde vi ikke vært redde heller..

Hver gang jeg har en truende kunde på jobb er han merkelig nok jugoslav. Ikke få ganger jeg har grått av skrekk og sjefen måtte hjelpe meg.

• Liker 2
Skrevet

Nei, er ikke redd- er faktisk så lite redd at jeg er gift med en. Og har attpåtil tilbringt flere ferie der ned og koser meg som regel godt med svigerfamilien. De er faktisk veldig hyggelig, omtenksomme (føler meg som den egoisten når jeg ser hvordan de er med familie og naboer)....

Anonym poster: 980d84aaf85b162c6bb1c05cea5546da

• Liker 1
Skrevet

Les historien som det er linket til, så skjønner du hvorfor vi lever i frykt! Jeg hadde blitt bra sur om kompisen min solgte meg som sex-slave. Tenk på alle de jentene vi ikke hører om. Alltid er det østeuropeiske MENN som står bak. Hadde de sluttet med slike aktiviteter og heller funnet noe fornuftig å gjøre så hadde vi ikke vært redde heller..

Hver gang jeg har en truende kunde på jobb er han merkelig nok jugoslav. Ikke få ganger jeg har grått av skrekk og sjefen måtte hjelpe meg.

Hvordan vet du at det er en jugoslaver? Det er bare seks land som var med i jugoslavia, men mange flere land i "østeuropa"

• Liker 2
Skrevet

Hvordan vet du at det er en jugoslaver? Det er bare seks land som var med i jugoslavia, men mange flere land i "østeuropa"

Same shit. Jeg ser det på utseendet og kjenner igjen aksenten. Jeg skal ALDRI reise dit. Kan jo risikere å bli både torturert og drept.

• Liker 1
Skrevet

Same shit. Jeg ser det på utseendet og kjenner igjen aksenten. Jeg skal ALDRI reise dit. Kan jo risikere å bli både torturert og drept.

Det siste der kan du egentlig risikere de fleste steder du drar. Du vet heller aldri hva som kan skje deg her i Norge.

Men så klart, det er ingen tvang og reise akkurat dit.

• Liker 5
Skrevet

Det er svært generaliserende å si det, men jeg har en oppfatning av at de har null respekt for lover og regler, kvinner, barn osv.

Anonym poster: 130420688c01ae7e5cc0234553296586

Ja, dette er faktisk veldig generaliserende å si. Jeg kommer selv fra en øst-europeisk familie, og har vært der mange ganger. Det jeg sliter litt med å forstå er hvordan det at folk har annerledes verdier enn deg er ensbetydende med at de har "null respekt for lover og regler, kvinner, barn osv.". Bare fordi noen ser annerledes på livet enn deg, betyr ikke det at dine verdier er de beste eller de riktigste.

For det første så skjønner jeg alvorlig talt ikke hva du mener med at de ikke har respekt for kvinner. Det stemmer at øst-europeiske land generelt har et mer tradisjonelt syn på kjønnsroller enn her i Norge - men det betyr ikke at at kvinnen er noe undertrykka. Tro det eller ei, det går faktisk an å akseptere at kvinner og menn er forskjellige, men likeverdige. Og når det gjelder barn: ja, her også er det litt andre holdninger - foreldre har som regel ganske mye autoritet. Men er det nødvendigvis negativt? Er det galt at barn lærer seg å ha respekt for eldre, og å ikke skrike av full hals hver gang de ikke får det som de vil?

Anonym poster: 9f82715a28f4065e676286a0661a417c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...