AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #1 Skrevet 18. februar 2013 Beste måten å trene som du forbrenner mest fett på? Jogging? Styrke (hva vil det si å trene styrke? Spinning? osv? Anonym poster: a962bea116eda39feceb42e9104a9586
Isolde Skrevet 18. februar 2013 #2 Skrevet 18. februar 2013 Det er nok en kombinasjon av både kondisjon og styrke. Kondisjon forbrenner mest fett, da spesielt løping siden du bruker hele kroppen, mens styrke øker muskelmassen og man forbrenner mer etter trening enn ellers. Men all trening er bedre enn ingen trening! Så gjør det du synes er best for deg og få in en treningsrutine i hverdagen så er det enklere å holde på vanene
Gjest made4u Skrevet 19. februar 2013 #3 Skrevet 19. februar 2013 (endret) Langrenn, vanskelig å finne mer effektiv aktivitet, langrenn er overlegent alt nevnt. Langrenn, spesielt i motbakker er ekstremt fettforbrennende og styrketrening er ikke en gang nær hva gjelder fettforbrenning. Selv en styrkeløfter eller kroppsbygger som er svær har ikke nubbesjanse til å forbrenne like mye fett med en times aktivitet, som en liten langrennsløper har. Hva gjelder fettforbrenning er langrenn bortimot den perfekte aktivitet. Endret 19. februar 2013 av made4u
Gjest made4u Skrevet 19. februar 2013 #4 Skrevet 19. februar 2013 Hva gjelder en vanlig person som ikke er en stor styrkeløfter eller kroppsbygger (med ekstremstyrketreningen dem har) så skiller langrenn seg bare ytterligere ut som ekstremt kaloriomsettende.
Gjest *Maja* Skrevet 19. februar 2013 #5 Skrevet 19. februar 2013 En god kombinasjon av kardio og styrke med et godt og sunt kosthold.
Gjest made4u Skrevet 19. februar 2013 #6 Skrevet 19. februar 2013 Kombinasjon av styrketrening og kondisjonstrening er bra ja, med et stort fokus på kondisjonstreningen og nedprioritering av styrketrening om man ønsker nedgang. Det er en myte at effekten av man på død og liv skal ha mest mulig muskelvev og styrke for å skulle kunne ta av, det kommer fra treningskretser med fokus på styrketrening heller enn at det er noen realitet - snarere tvert imot er det villedende og det er begrenset hvor stor effekt den ekstra muskelmassen har. Men for all del, det er ingen bakdel å trene styrke heller, bare man fokuserer sterkt på utholdenhetstreningen om målet er vektnedgang. Det treningsveiledere sjelden snakker om, det er at folk som går ned i vekt faktisk blir sterkere tross ingen styrketrening overhodet og bare ved kondisjonstrening. Snakker da ikke om maksimal styrke, men styrke som spenst og anntall armhevinger etc har dem enorm fremgang med, således blir de sterkere med tanke på å bevege og løfte egen kropp. Det treningskretsene heller ikke informerer om, er at overvektige som ikke trener allerede har mer muskelvev enn sine slanke medborgere som også ikke trener, når dem så begynner å belaste denne muskulaturen ved kondisjonstrening bidrar dette til at de bevarer muskelvevet bedre - de trenger således ikke nødvendigvis mer muskelvev i en lettere kropp. Tro meg, jeg har B-kurs i treningsledelse og kan mye ut over dette om emnet, det er et overfokus på at styrke er så viktig i den grad at det er blitt en myte å fremheve styrketreningen for å skulle kunne ta av. Det stemmer rett og slett ikke da kondisjonstrening alene er det mest effektive for vektnedgang, så får styrketrening eventuelt komme etterpå om man ønsker å bli sterkere og få mer muskelvev. Rett fra sofaen er også kondisjonstrening i seg selv styrkende, man belaster muskulatur som ellers ikke ville blitt belastet om man ikke trente. Prioritrr bare styrketrening om dere har tid til dette i tillegg til kondisjonstreningen som bør ha det overordnede fokuset, eller om dere vil ha variasjon og om det er slik at dere liker styrketrening best etc. All trening er dog positivt og verdifull.
Gjest made4u Skrevet 19. februar 2013 #7 Skrevet 19. februar 2013 Når dette er sagt så er det noen som gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å slanke seg feil og komme ut med dårligere forutsetninger enn dem startet med, typisk personer uten overvekt som gjerne vil ta av litt raskt og med drastiske tiltak. De kan gjerne ende med et resultat der de har slanket bort muskelvev de trenger også - noe som ikke er heldig og en grunn til at myten om muskelvevets viktighet nok har vokst seg litt ut av proposjoner. Dog kan man ikke sammenligne det at den gruppen gjør det feil og viktigheten av at dem beholder muskelvev og gjør ting riktig med overvektige som har mer fett dem med hell kan slanke bort - hovedproblemet deres er dog ei heller manglende styrketrening men heller at de har for drastiske tiltak (for streng diett slik at det tærer for mye på muskelvev - de hsr også mindre fett å ta av så de justerer vekten feil fra deres utgangspunkt).
Gjest Kimli Skrevet 20. februar 2013 #8 Skrevet 20. februar 2013 Jeg fikk six-pack (yup, og jeg er jente..) da jeg kombinerte intervalløkter med styrketrening der jeg holdt fokuset på øvelser der jeg brukte egen kroppsvekt som motstand, samt noen få appartøvelser (beinpress, blandt annet). Kjørte mye planken i forskjellige versjoner, mange øvelser sentrert mot alle magemusklene uten pauser, armhevninger, knebøy på ball osv osv. Løp kun i 20.25 minutter, men ble tilsammen 6/7 km da jeg kjørte intervaller. Med andre ord ble jeg kvitt en god del fett under disse øktene, og fikk en adskillig større muskelmasse.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #9 Skrevet 26. november 2014 Forbrenne mest fett: http://problemermedforstoppelse.blogspot.com/2014/11/forbrenne-fett.html Anonymous poster hash: 7c6ca...45d
Gjest made4u Skrevet 7. desember 2014 #10 Skrevet 7. desember 2014 En mer meningsløs link enn sistnevnte poster skal man lete lenge, makan til innkompitent blogg full av feil og myter skal man leite lenge etter...
King in the North Skrevet 7. desember 2014 #11 Skrevet 7. desember 2014 Jogging er vel den mest kalorikrevende treningen man kan bedrive, deretter også mest fettforbrennende. Men jogging krever såpass mye energi at man i tillegg kan miste nødvendig muskelmasse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå