AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #1 Skrevet 18. februar 2013 Er det noen som tror på exorcism, at en djevel kan innta en kropp? Er det noen som har kjenskap til det? Anonym poster: f3106906169e3196f1db14824b295c22
Tabris Skrevet 18. februar 2013 #3 Skrevet 18. februar 2013 Finnes kun på film ^^ Hvordan vet du det? Jeg sier ikke at jeg selv har noen stor tro på eksorsisme, men blir alltid fascinert av bastante uttalelser om ting man faktisk ikke kan vite. 4
Gjest Sakone Skrevet 18. februar 2013 #4 Skrevet 18. februar 2013 Hvordan vet du det? Jeg sier ikke at jeg selv har noen stor tro på eksorsisme, men blir alltid fascinert av bastante uttalelser om ting man faktisk ikke kan vite. Man kan vel aldri vite noe helt sikker, men det aller meste tyder vel på at det ikke finnes. Men ja jeg får omformulere meg slik at det passer deg bedre. Jeg tror det kun finnes på film. 1
Tabris Skrevet 18. februar 2013 #5 Skrevet 18. februar 2013 Jeg tror det kun finnes på film. Takk. ^^
Kriz Skrevet 18. februar 2013 #6 Skrevet 18. februar 2013 Enig med sakone, finnes bare på film.. Forskere har kunne bevise ha som skjer, mens motsatt så klarer eller vil ikke exorsiten/vatikanet (som utdanner de) komme med bevis om at man kan bli besatt av en demon/djevel. (husk at dette er big business). Men det sagt så har jeg også vært veldig facinert av dette temaet.
Gjest Gunfreak Skrevet 18. februar 2013 #7 Skrevet 18. februar 2013 Den katolske kirke tror på det, de har egne etterforskere og excorsister. De sier det er kjempe skjeldent da, men i ny og ne gjør de det. Men det er ekstremt mange som gjør det på egenhånd både katolikker, muslimer og protestanter, noe som ikke alt for skjeldent fører til død av de dem prøver å "redde" rett som det er hører du om foreldre og "prest" som dreper små barn mens de gjenneomfører en exorsisme.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #8 Skrevet 18. februar 2013 Herre. Jeg har en bekjent som er med i en ungdomsgreie for kristne. Midt under ett møte så var det en som ble besatt og ålet seg rundt på gulvet som en slange. Han som ledet møtet fikk tilkalt presten og de fikk ordnet opp i det på en eller annen måte. Jeg kjenner at jeg har veldig vanskelig for å tro på dette altså... Anonym poster: a9534a53898672d7add5bcf4920764b5
Gjest Moffeliten Skrevet 18. februar 2013 #9 Skrevet 18. februar 2013 Jeg tror heller at de som er "besatt" har en eller annen psykisk lidelse som de sliter med. Hvis det blir utført exorsisme på noen av disse, kan de sikkert få lignende reaksjoner som det vi ser på film. Spesielt hvis de selv tror at de er besatt. 3
Gjest navnelapp Skrevet 18. februar 2013 #10 Skrevet 18. februar 2013 Eksorsisme er sjølve utdrivinga av ein djevel som skal ha teke bustad i ein person, ein ting eller eit dyr. Dette er eit tullete rituale som ofte har blitt misbrukt på personar med psykiske lidingar eller som på andre måtar har hatt utagerande åtferd, eller hatt vanskeleg for å beskytte seg mot overgrep. Sjølve utdrivinga er berre tull og tøys, det vert skvetta med vievatn og allehånde medaljongar og amulettar vert brukt for å få djevlane til å forlate stakaren som vert utsett for dette. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #11 Skrevet 21. februar 2013 Jeg tror på det, jeg tror det er skjeldent, men jeg tror på at det kan skje! Du må og huske på at djevelen viser seg ikke, går ikke inn i de som ikke tror på gud, fordi har djevelen allerede, uten noe arbeid... Djevelen prøver seg kun på de som tror på Gud, for å vende seg mot gud, men de fleste er sterk nok i troen sin alleder, så er ytterst skjeldent det skjer... Jeg tror og at man må spille noen form for spiritisme osv for at noe sånt skal skje... det kan ikke skje bare helt uten videre... Husk at den største løynen satan har sagt er at han ikke finnes! Anonym poster: b82cd203f91a9ada68f9ba7d93f61519
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå