Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har offshore, da på oljeplattform i Nordsjøen, har dere mulighet til å ta kontakt med han på telefon eller internett?

Anonym poster: 1e0fcef954987c970858a48673062a24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min ringte hjem hver kveld da han jobbet offshore.

Skrevet

Min far jobbet offshore på 80- og 90-tallet, og ringte hjem flere ganger i uka. Så tror ikke det skal være noe problem. :)

Skrevet (endret)

Kommer ann på hvilken rigg han er på (noen har telefoner og internett overalt, andre har kun 3 telefoner på deling på hele riggen) .. om han er på dag eller nattskift.. og om jobben han skal gjøre kan starte så snart han kommer ut dit eller ei.. enkelte ganger kan det ta flere dager før han får begynt på jobben...så han sitter dermed å klør seg i rumpen i dagevis.. da blir det såklart mange telefoner og chating på FB.

Endret av Miss Lucky
  • Liker 1
Skrevet

Min er på plattform, og han har både telefon på lugaren (men den kan ikke motta samtaler, bare ringe ut) og internett. Vi snakker på msn eller telefon hver dag. Når han er på jobb, kan jeg ringe til han direkte.

Anonym poster: d20cc221e0545547060785d156784e61

Skrevet

Eksen min var offshore. Men han ringte sjelden, svarte aldri på email, ringte kanskje 1-3 ganger på 2 uker. Han var en dritt uansett med rusproblemer og det ble slutt, ha var ikke glad i meg, men likte å ha noe å kome hjem til når jobbperioden var over.

Anonym poster: a7d167596a28ebc4756ff099fe65658d

Skrevet

Får de ikke ha egen mobil?

Anonym poster: 5fea4edc3b3f56edaa8774ed23178623

Skrevet

Ja de kan ringe ut, men du kan ikke ringe til dem. Mobil og internett er ikke lov å ta med seg offshore.

Anonym poster: 59bef2e6618a456fa93f4791c27f677c

Skrevet

Forbudt med mobil på plattformer. Kun en plattform der det er lov, men husker ikke om det er Draugen eller Gudrun.

Skrevet

Får de ikke ha egen mobil?

Anonym poster: 5fea4edc3b3f56edaa8774ed23178623

Nei. Ikke mobil eller internetta. Men noen får, men da har de søkt om det og noe styr. Men mannen til en nær venn av meg ringer hjem hver dag. :)

Anonym poster: f9c93b62766fbf0786f67aaed3b5da18

Skrevet

Mange som har blitt sparket når de smugler med seg litt internett i bagasjen.. :P

Ja de kan ringe ut, men du kan ikke ringe til dem. Mobil og internett er ikke lov å ta med seg offshore.

Anonym poster: 59bef2e6618a456fa93f4791c27f677c

Fins jo veldig forskjellige stillinger offshore, noen er travlere enn andre. Men de som ringer hjem sjeldent velger det nok mest selv :P

• Liker 2
Skrevet

Jeg snakker med typen på facetime når han er ute på jobb

Skrevet

Mange som har blitt sparket når de smugler med seg litt internett i bagasjen.. :P

Fins jo veldig forskjellige stillinger offshore, noen er travlere enn andre. Men de som ringer hjem sjeldent velger det nok mest selv :P

Ikke nødvendigvis. Er man på en rigg uten trådløs nettverk, og kun med telefon"kiosker" 2-3 steder i fellesarealet og de jobber 14-15 timer så er det ikke alltid så lett å få til en telefonsamtale... ikke hver dag i alle fall. Etter 14-15 timer med jobb hadde nok ikke jeg heller giddet å spasere 10 min til næremeste telefon.. hadde not stupt i seng så fort jeg kunne.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan nå han på telefon, men jeg nytter meg bare av det i alvorlige tilfeller siden det er satelitt (har til dags dato ikke trengt det, heldigvis). Han ringer noen ganger hjem når han har fri og vi snakker ofte på Internett når han har fri også. Er det noe spesielt jeg vil kan jeg bare pipe han på Facebookchatten og da svarer han så fort han får tid, siden han har Messenger på mobilen. :)

Skrevet

Det er nok veldig forskjellig. Hvorfor lurer du ? Kanskje vi kan hjelpe litt bedre da.

Skrevet

Jeg jobber en del offshore, på ulike installasjoner. I de aller fleste tilfeller er det både gode muligheter for å ringe og være på nett. De fleste installasjoner har tlf på rommet samt trådløst internett. Noen ganger på flyttbare borerigger kan dekning, både for tlf og internett, være dårlig under seiling. Men dette er kun i begrensede perioder.

Har vært noe offshore i utlandet, og da har det noen ganger vært litt vanskeligere å ringe hjem. Kun to fellestelefoner, og de var stort sett opptatt.

Hvis det er vanskeligheter med å ringe hjem, er det oftest arbeidssituasjonen som gjør det. Eks. Jeg jobber i utgangspunktet 07-19, middag rett etter og gjerne litt overtid etterpå.

Anonym poster: 4f91f66d5cdcd804615979cc4e269823

Skrevet

Kommunikasjon var i alle fall aldri et problem når eksen var offshore! Snakket mye både på facebook og telefon! :)

Skrevet

Samboeren min jobber offshoreoog kan være borte i opptil 4 uker. Han kan havne på rigger i Norge og utlandet.

De fleste norske installasjoner han har vært på har hatt tlf på lugaren, så da snakker vi ofte sammen. Ellers så blir det alltid minst 1 mail hver dag til hverandre. Vi liker å skrive mailer, og gleder begge til å lese det hver dag.

Utover det så blir det facebookchat eller facebook videochating..Den siste er jo alltid kjekt ;)

Vi er vant til å skrive lange mailer og elsker det. Det var slik vi ble kjent med hverandre i utgangspunktet. Merker at siden vi har uansett så god kommunikasjon, så blir det aldri nødvendig med no catching up når han kommer hjem. Fordi vi snakker sammen på ett eller annet hvis hele tiden, at det fungerer helt topp for oss.

Vet det er mange som ikke gidder å ringe hjem, selv om de kan..hvorfor aner jeg ikke, men det er synd for evt kjæreste eller annet som sitter hjemme og savner den andre.

Det er også en kjensgjerning at å være sammen med en offshore arbeider ikke passer for alle. Du som sitter hjemme må kunne leve alene med alt av hus, barn ol. I tillegg kunne forstå at det ikke nødvendigvis er like enkelt å opprettholde kontakt, og ikke få hetta pga det.

Som nå hvor min samboer er i utlandet i over en mnd, og vi vet at internet og alt kan bli dårlig med denne gangen.

Pytt pytt tenker jeg:) Får ta det som det kommer og uansett så går dette helt fint for oss begge.

Vi er kanskje litt rar, men på ett vis så elsker vi å kjenne på det å savne den andre. Kjenne det verke.... Men ohh så nice det er når man da sees igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...