Gå til innhold

Fremskynde bryllup - skal/skal ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss 27 juli, men har blitt gravide. Har termin 23 oktober i år.

Har tenkt litt over dette nå, og det frister ikke så utrolig mye å være gravid når vi gifter oss. Greit å være gravid, men ikke sååå stor.

Vi vurderer derfor om vi skal fremskynde bryllupet. Til en gang i mai. Men, vi har sent ut invitasjoner, så da vil alle forstå at jeg er gravid eller noe... og jeg er jo ikke lengre på vei enn 5 uker (på onsdag).

Hva ville dere gjort? Utsatt det heller? Frister ikke så mye det heller... :vetikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med baby i magen :)

er ikke sikkert at du er så stor når du er 6 mnd på vei :)

vet ikke om jeg ville fremskyndet bryllupet - mange blir gjerne dårlige de første månedene, med kvalme osv - men det er jo forskjellig fra person til person.

jeg tror - om det hadde vært meg - så ville jeg fortsatt å planlegge bryllupet til den rette datoen, eller utsatt det til etter babyen er født. men skjønner det ikke er noe særlig gøy å utsette heller!

• Liker 1
Skrevet

Vanskelig å si hva jeg ville ha gjort ... Jeg hadde ikke hatt lyst til å gifte meg med stor mage iallefall. Men jeg ville nok heller ikke utsatt til neste år.

Tenker jeg ville ha fremskyndet jeg, flytt det til en gang i mai og hiv dere rundt :)

Skrevet

Hvis dere fremskyver bryllupsdatoen så kan det godt hende at dere ikke får like mange gjester til bryllupet, sæelig hvis gjester må reise langt. Synes likevel dere skal skyve frem bryllupet slik som dere ønsker, hvis dere da er sikre på at det ikke gjør noe for dere at muligens noen av gjestene ikke har anledning til å kommw. :)

• Liker 1
Skrevet

Er ikke vanskelig å komme på en unnskylding til å flytte det uten at folk kommer med mistanker tror jeg :)

*presten hadde gitt oss feil dato

*lokalet vi hadde valgt hadde rotet med datoene

*og om invitasjonene nettop er sendt ut, kan en jo si feiltrykk :P

*eller bare rett og slett at dere er redd det blir for varmt i juli :)

Så må jeg bare legge på et lite hjertesukk på slutten, noe som ikke er så morro å si, men jeg syns alikevel du bør tenke over det..

I uke 6 skal hjertet begynne å slå. er noe feil, er det veldig ofte her man har en SA. (Stemmer med både meg selv og tre andre venninner ihvertfall :( )

Så om du føler du har tid til det så kanskje drøy det noen uker bare fordi du er så veldig tidlig enda...? Ikke meningen å skremme eller noe, bare tenker litt praktisk :klemmer:

Anonym poster: 353dc4b1f854d660618df3fe4053b09b

Skrevet

Jeg ville iallefall ikke endra datoen pga dette enda. du er jo omtrent ikke befrukta en gang.... Slapp av litt, se an om noen uker og gjør noe da evt.

Anonym poster: 6df599835920798ef261920e744f0757

• Liker 1
Skrevet

Hva med å si at dere ønsker å framskynde bryllupet siden det var så mange som ikke kunne komme 27 juli pga at de var bortreist på ferie da, og at derre ønsker å feire med flest mulig =)?

Gratulerer med graviditeten =)

Anonym poster: 6bb0d770b3cde50a827497c0180d30a1

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke helt... du er på et punkt i graviditeten der kvalmen er vekk, men der du fremdeles ikke er utslitt og kjempetung. Når jeg tenker på hvordan min egen graviditet var, tror jeg godt jeg kunne ha giftet meg da.

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg ser du har en sønn på nesten 11 mnd fra før, så da har du vel friskt i minne hvor gravid du så ut og følte deg ved 6 måneder med ham? Nå er alle svangerskap ulike da, så det er jo ingen fasit på hvordan du vil føle deg denne gangen, men kan jo være et utgangspunkt iallfall.

Skjønner godt at dette er et dilemma... Men altså - har du undersøkt om det overhodet lar seg gjøre rent praktisk å fremskynde bryllupet? (Kirke/vielsessted, festlokaler, catering osv) Hva med å konferere litt med forloveren din? Jeg vil tro dere er nære venninner, og kanskje hun kan hjelpe deg å finne ut av dette? Umiddelbart tenker jeg at å fremskynde bryllupet er litt i overkant - men da tar jeg utgangspunkt i min egen graviditet som var helt ok ved 6 måneder. Ikke spesielt stor, ikke spesielt plaget bortsett fra litt bekkenløsning.

Til syvende og sist er det du, og du alene, som vet om du føler at du kan gjennomføre et bryllup 6 mnd inn i svangerskapet. Men det kan være greit å rådføre seg med noen av de aller nærmeste, som du vet kan holde tett om graviditeten, for å få litt perspektiv på det hele ;) Lykke til, uansett hva dere velger å gjøre :)

Skrevet

Tusen takk for mange gode svar!

Vi har nå tenkt litt, og tror vi utsetter bryllupet til neste år. Vi skal se det litt ann (ca. en mnd frem) og bestemme oss endelig da, men er jeg fremdeles gravid, så utsetter vi det.

Jeg så gjennom magebilder fra sist gang, og synes jeg er ganske stor ved 27 uker. Ville måtte kjøpe ny brudekjole. Dessuten sliter jeg litt med bekkenløsning, så litt dumt viss jeg blir så dårlig at jeg får problemer meg å bevege meg. (litt lyst å danse i mitt eget bryllup også...).

Så nå er det bare å vente i spenning å se om det blir bryllup eller baby i år ;)

Skrevet

Jeg ville utsatt det. Skulle det skje (håper jo ikke det) med babyen i magen, så har dere også litt tid i etterkant på dere to (og sønnen dere har før av) enn å plutselig troppe opp i kirka. Det er nok "lettere" å utsette ifh til gjester o.l enn fremskynde :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...