juliane Skrevet 18. februar 2013 #1 Skrevet 18. februar 2013 Jeg har dessverre mistet jobben pga nedbemanning. Selv om jeg håper jeg rekker å få ny jobb innen oppsigelsestiden er over må jeg begynne å planlegge for alle eventualiteter, slik at jeg ikke ender opp med økonomiske problemer. Prøver å sette meg inn i reglene rundt dagpenger, men finner ikke noe om hvorvidt utbetaling av feriepenger har noen innvirkning på dagpengene den måneden? Jeg er ansatt ut mai, og har dermed rett på dagpenger fra og med juni. Men i juni får jeg jo utbetalt feriepengene jeg har opptjent fra i fjor (samt de for i år siden jeg slutter). Er det riktig at utbetalingen av disse feriepengene ikke har noen innvirkning på dagpengene denne mnd så lenge jeg holder meg i landet og er aktiv arbeidssøker? Blir vel en ferietur i juli om jeg har fått ny jobb eller ikke, så da trekkes jeg jo i dagpengene siden jeg er i utlandet.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #2 Skrevet 18. februar 2013 Nei, utbetaling av feriepenger påvirker ikke utbetalingen av dagpenger. Anonym poster: bdb7ba2947480b3cc7930cd051d84c37 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #3 Skrevet 18. februar 2013 Du kan få feriepenger, vinne i lotto, arve penger....har ikke noe å si i forhold til dagpenger Anonym poster: d23f57ec886743c4754f8a3b21c87a96
juliane Skrevet 19. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2013 Takk for svar! Det var godt å høre, da har jeg noen tusenlapper mer å rutte med i sommer enn fryktet. Krysser uansett fingrene for at jeg har ny jobb innen den tid og at jeg slipper å gå på dagpenger i det hele tatt!
juliane Skrevet 21. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2013 Prøver meg med et spm til i samme tråd jeg: Hvis jeg får ny jobb som ikke har oppstart før en stund senere, hvordan blir det da med dagpengene? Hvis jeg ikke får ny jobb innen ganske kort tid ser jeg at jeg fort kan havne i en situasjon der ny jobb har oppstart etter sommeren, da få har oppstart i juni og juli, og jeg har kun lønn ut mai. Får jeg dagpenger i sommer hvis jeg har jobb fra september? Står selvfølgelig som aktiv arbeidssøker fremdeles og kunne evt tatt et vikariat e.l. i mellomtiden, men er jo ikke lenger aktiv ifht å søke faste/langvarige jobber. Men de fleste har vel en viss periode fra de får jobben til de tiltrer?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #6 Skrevet 21. februar 2013 Jada, du vil fortsatt få dagpenger i juni/juli/august. Så lenge du ellers har opptjente rettigheter såklart. Anonym poster: 69526cf3d3a4ad70951727c04a3c8770
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå