Gå til innhold

Kjøpe uåpnet iPhone via Finn, hva kan gå galt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, som overskriften sier...

Ny i forseglet eske, men siden selger har fått den på jobben, men allerede hadde kjøpt til seg selv, velger han å selge. Han har selvsagt ikke noe kvittering på den.

Jeg antar at siden den ikke er så gammel, at garantien gjelder en stund til.

Den må hentes, så da risikerer man ihvertfall ikke å pakke opp en tom eske når man har hentet den på posten...

Noe annet som kan gå galt?

Anonym poster: acdd777a53bdc0e7800299305088ceb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva kan gå galt?

* Mannen kan vise seg å være en sær pervers type som forfølger deg gjennom 20 år.

* Mannen kan vise seg å være en lurendreier og det eneste som er i pakken er en murstein.

* Mannen kan vise seg å være en tyv og politiet ringer deg en dag og forlanger å få utlevert mobilen av deg uten at du får noen erstatning.

Sikkert hundrevis av andre ting som kan gå galt. Men hvorfor gå i angst og lure på alt mulig som kan gå galt?

Anonym poster: 8847a2602a959d1a8ff2287a1b5627db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan gå galt?

* Mannen kan vise seg å være en sær pervers type som forfølger deg gjennom 20 år.

* Mannen kan vise seg å være en lurendreier og det eneste som er i pakken er en murstein.

* Mannen kan vise seg å være en tyv og politiet ringer deg en dag og forlanger å få utlevert mobilen av deg uten at du får noen erstatning.

Sikkert hundrevis av andre ting som kan gå galt. Men hvorfor gå i angst og lure på alt mulig som kan gå galt?

Anonym poster: 8847a2602a959d1a8ff2287a1b5627db

Han sier han er gift.

Murstein er tyngre enn iPhone, men han kan jo ha krympeplastmaskin hjemme slik at det ser tilforlatelig ut!

Jeg vet hvor han bor, så jeg kan jo begynne å stalke ham om han lurer meg-forresten kjenner jeg noen som kjenner noen i MC-klubb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hvor han jobber.Ring til firmaet og si du foretar en undersøkelse om hva bedriften ga i julegave sist jul.

Sjekk ligningen hans. Ring til naboen, og si du prøver å ringe han,men får ikke svar...spør om de vet hvor han jobber.

For meg høres det rart ut....at du ikke åpener en pakke du får i gave, selv om du vet hva du får.

Anonym poster: 9d7fb3a467c05438e96845a6a757dcb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan være operatørlåst, hvilket betyr at den må låses opp. For å få låst den opp må man ha nummeret den er kjøpt opp mot ihvertfall hvis det gjelder operatøren jeg jobber for (men så vidt jeg vet gjelder det de fleste operatører, unntaket er de som ikke selger iPhone).

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kan være operatørlåst, hvilket betyr at den må låses opp. For å få låst den opp må man ha nummeret den er kjøpt opp mot ihvertfall hvis det gjelder operatøren jeg jobber for (men så vidt jeg vet gjelder det de fleste operatører, unntaket er de som ikke selger iPhone).

Googlet litt, og i teorien kan han selge, ta pengene, melde tlf stjålet, få forsikringspenger og jeg sitter med en sperret tlf.

Det ble anbefalt å skrive kontrakt med kopi av leg pluss imei-nummeret.

Da jeg ba om det, ble det stille. Og i teorien stjeler vel selger fra arbeidsplassen om det er slik han sier? Det beste er å selge den han kjøpte selv. Med kvitteringen.

Er den i uåpnet emballasje antar jeg operatør har klistret noe på den, de pleier nå gjøre det i butikkene? Telenor gir bort koden umiddelbart om man spør, selv om bindingstiden ikke er over. Man må jo fremdeles betale en god del hundrelapper mer i mnd første året.

Jeg styrer unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier han er gift? Visste ikke at det var vanlig å oppgi slikt når man selger noe på Finn ::roll:

Han har to stk til salgs, den andre er konas.

Kun mailadresse på finn, intet etternavn, har ikke fått noe tlf nr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet litt, og i teorien kan han selge, ta pengene, melde tlf stjålet, få forsikringspenger og jeg sitter med en sperret tlf.

Det ble anbefalt å skrive kontrakt med kopi av leg pluss imei-nummeret.

Da jeg ba om det, ble det stille. Og i teorien stjeler vel selger fra arbeidsplassen om det er slik han sier? Det beste er å selge den han kjøpte selv. Med kvitteringen.

Er den i uåpnet emballasje antar jeg operatør har klistret noe på den, de pleier nå gjøre det i butikkene? Telenor gir bort koden umiddelbart om man spør, selv om bindingstiden ikke er over. Man må jo fremdeles betale en god del hundrelapper mer i mnd første året.

Jeg styrer unna!

Nettopp. Imei-nummeret finner man jo også på telefonen, eventuelt på esken den kom i osv, problemet her er at hvis man allikevel skulle ha imei-nummeret så er det ikke sikkert du får låst den opp hvis den fremdeles er inne i bindingstida (man må ringe kundeservice for å få den åpnet opp så lenge bindingstiden ikke er over og det er særlig da sikkerhetssjekk blir gjort). Telenor kan gi ut kode umiddelbart ja, men de krever fremdeles at den er knyttet opp mot et nummer og at man kan verfisere at man er eier av nummeret, eventuelt har vært det.

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en tidligere venn av meg meldte macen han ga til samboeren som stjålet etter det ble slutt mellom dem. Så jeg hadde vært veldig skeptisk for å kjøpe uten kontrakt.

jeg synes også historien hans høres litt mistenksom ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere nevnt i tråden, det ble helt stille fra ham da jeg ba om kjøpekontrakt, kopi av legitimasjon og spesifikasjon av IMEI-nummeret i kjøpekontrakten.

Kjøper heller på butikk eller en brukt en MED kvittering :) Mye fantasipriser der ute forresten.....et kupp å kjøpe en for en tusing med enn de koster hos apple.no...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...