Gjest jkyuiogfty Skrevet 18. februar 2013 #1 Skrevet 18. februar 2013 Har en kamerat som har et litt leit problem ( jeg er en god venninne av han og vil så inderlig hjelpe han). Han er dødsforelsket i saksbehandleren sin hos Nav. De kjenner hverandre overflatisk ifra før da de jobbet i samme butikk for et par år siden. I perioden som de jobbet i sammen pleide han å være ganske stygg mot henne til tross for at hun var veldig snill mot han.(Hun ga han en skive ifra matpakka si flere ganger når han ikke hadde med seg lunsj og sånn.) Hun overhørte han blandt annet når han baksnakket henne og kommenterte at hun var feit,stygg på håret osv..Hun overhørte dette og ble lei seg og sa ifra til han.Hun slengte også noen kommentarer tilbake til han som ikke var så pene.Han var deretter hyggelig mot henne. Nå angrer han veldig til tross for at han ba om unnskyldning for lenge siden og han fikk attpåtil romantiske følelser for henne når han møtte på henne igjen.De er forøvrig nesten jevnaldrene.Han er to år eldre enn henne. Skulle han få sjangs hos henne så regner jeg med at han kan bytte saksbehandler så den siden av saken trenger jeg ikke svar på. Problemet er at det er kleint for han å sjekke henne opp nå ettersom de har vært i konflikt. Han tør ikke å be henne ut. Han er livredd for avslag.Han er helt knust og ligger bare å griner.Han har i tillegg tunge psykiske problemer.Blitt mye mobba og sånn. Hvordan kan han på en diskret måte få henne til å like han? Jeg vil så gjerne hjelpe han for han er en god gutt selv om han sliter og har problemer.
Gjest ts Skrevet 18. februar 2013 #2 Skrevet 18. februar 2013 Må nevne at hun er ganske distansert og litt kjølig ovenfor han .Har vært med han på et møte som støtte og hun var veldig hyggelig ,men samtidig litt distansert og kjølig. Typisk saksbehandleraktig i tonen. Han turde nesten ikke se på henne...
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #3 Skrevet 18. februar 2013 Ikke rart om hun er kjølig overfor en som har snakket så stygt om henne... Anonym poster: ffd91040560246acb2f9977a870c9516 12
Gjest LineaAlba Skrevet 18. februar 2013 #4 Skrevet 18. februar 2013 Jeg tror ikke du burde oppfordre ham til å prøve. Det skal godt gjøres at hun er positiv til et forhold med han når han har behandlet henne slik tidligere, og i tillegg er saksbehandleren hans og antagelig profesjonell nok til å holde seg unna klientene sine. Hun sitter på veldig mye sensitiv informasjon om han, og det gjør at det ikke blir riktig å innlede et forhold. Prøv heller å få han over på andre tanker, jeg tror nok han bare vil skyte seg selv i foten ved å prøve seg. 6
Gjest ts Skrevet 18. februar 2013 #5 Skrevet 18. februar 2013 Han sliter med en jævlig sterk sosial angst og er deprimert i perioder så det er ikke bare å skru på sjarmen for å si det sånn.Tror han blir bunnknust og stenger seg inne i leiligheten hvis han sier direkte til henne at han er interessert for deretter å få avslag.
Gjest ts Skrevet 18. februar 2013 #6 Skrevet 18. februar 2013 Jeg tror ikke du burde oppfordre ham til å prøve. Det skal godt gjøres at hun er positiv til et forhold med han når han har behandlet henne slik tidligere, og i tillegg er saksbehandleren hans og antagelig profesjonell nok til å holde seg unna klientene sine. Hun sitter på veldig mye sensitiv informasjon om han, og det gjør at det ikke blir riktig å innlede et forhold. Prøv heller å få han over på andre tanker, jeg tror nok han bare vil skyte seg selv i foten ved å prøve seg. Han angrer virkelig.Jeg vil så inderlig hjelpe han .Det må da være noen måter han kan hinte litt diskret på. Jeg tror ikke jeg får han på bedre tanker. Han sitter å griner og bare snakker om henne hver gang jeg er på besøk .Det rare er at de antagelig hadde passet ganske godt sammen hadde det ikke vært for det som hendte.De er forskjellige,men hadde blitt et ok par tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #7 Skrevet 18. februar 2013 Beklager altså, men toget har nok gått. Hun er saksbehandler i NAV, og har dagene fulle av folk med diverse problemer og diagnoser, hvorfor skulle hun ønske å ta en av disse med seg inn i privatlivet, i tillegg en som behandlet henne som dritt? At han griner og kun prater om henne er bare sykt og nok til å skremme enhver kvinne vekk. Han viste henne sitt sanne ansikt før han forelsket seg, og han klarer neppe å rette opp i inntrykket hun har av ham nå. Det beste du kan gjøre for ham er å få tankene hans over på noe annet. Anonym poster: dea893f61851f296cb4f28c760a5b420 14
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #8 Skrevet 18. februar 2013 "en venn" mhm Anonym poster: af3f23d5f3b476c620617a1de0898789 7
Alina X Skrevet 18. februar 2013 #9 Skrevet 18. februar 2013 Det virker som om han har endel psykopatiske trekk. Ender vel opp med å drepe dama pga "Hvis ikke jeg kan ha henne, så kan ingen andre ha henne".....Få fyren på andre tanker, og ærlig så er det ikke rart dama er kjølig mot han da han tross alt oppførte seg som en drittsekk. 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #10 Skrevet 18. februar 2013 Prøv å endre fokuset hans til å si at han er lei seg for det han sa tidligere. Det vil sikkert være en lettelse for han uansett. Vil tro hun vil avvise ham uansett siden hun er saksbehandleren hand. Anonym poster: 7b95bb404f9ff985357f00d651ae2b97
Gjest Nigiria Skrevet 18. februar 2013 #11 Skrevet 18. februar 2013 Skjønner at du vil hjelpe en venn, men jeg tror du heller bør hjelpe han med å komme over henne. Høres tross alt ut som han har oppført seg som en dritt ovenfor henne. Ville du fallt for en fyr som var sånn mot deg? Hun fortjener ganske sikkert bedre. 1
Gjest ts Skrevet 18. februar 2013 #12 Skrevet 18. februar 2013 Her var det mye negative svar.Skulle nesten tro han hadde begått alvorlige forbrytelser mot henne sånn som svarene her inne er. Han er forresten ikke psykopat .Regner med at han ikke hadde angret seg om han var det(nå er jeg ikke psykolog da,men kan aldri tenke meg at han er psykopat) Er forresten ingen stygg gutt dette her heller.Han er litt ustelt når han er i dårlig form,men en ganske ok mann.Han er ikke rusmisbruker. Kanskje noen menn her inne kan svare ? Hadde dere vært evig utilgivende om ei dame dere syntes var fin slengte dritt til dere og mobbet dere litt pga usikkerhet og psykiske problemer, for deretter å angre seg og samtidig vise interesse?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #13 Skrevet 18. februar 2013 Det jeg lurer på er HVORFOR han angrer. Angrer han fordi han har innsett at det er sårende for folk å bli baktalt, eller angrer han fordi han innser at han har ødelagt sjansene sine hos henne? Anonym poster: dea893f61851f296cb4f28c760a5b420 1
Gjest Nigiria Skrevet 18. februar 2013 #14 Skrevet 18. februar 2013 Hadde dere vært evig utilgivende om ei dame dere syntes var fin slengte dritt til dere og mobbet dere litt pga usikkerhet og psykiske problemer, for deretter å angre seg og samtidig vise interesse? Hvordan vet du/han at hun synes han er fin? Oppfatning av utseende henger ofte sammen med inntrykk elles. Hvordan skal hun vite at han har sagt at hun er feit og stygg på håret fordi han er usikker? Hva om hun også sliter med selvbildet? Slike ord sårer ofte dypt og lenge. Har han sagt til henne at han angrer og hvorfor han sa det? Og skjønner ikke helt hva du kan hjelpe til med her. Når han har oppført seg slik er det minste han bør gjøre fikse opp i det selv. Og nei, det er ikke "alvorlige forbrytelser", men det er antageligvis nok til at man ikke ønsker å bli sammen med en slik person. 1
Gjest ts Skrevet 18. februar 2013 #15 Skrevet 18. februar 2013 Hvordan vet du/han at hun synes han er fin? Oppfatning av utseende henger ofte sammen med inntrykk elles. Hvordan skal hun vite at han har sagt at hun er feit og stygg på håret fordi han er usikker? Hva om hun også sliter med selvbildet? Slike ord sårer ofte dypt og lenge. Har han sagt til henne at han angrer og hvorfor han sa det? Og skjønner ikke helt hva du kan hjelpe til med her. Når han har oppført seg slik er det minste han bør gjøre fikse opp i det selv. Og nei, det er ikke "alvorlige forbrytelser", men det er antageligvis nok til at man ikke ønsker å bli sammen med en slik person. Hun sa til han at hun syntes han var kjekk når de jobbet sammen.Han ga ikke komplimenter tilbake fordi han har lett for å komme i forsvarsposisjon når noen er hyggelige mot han. Han er veldig usikker på seg selv og ender ofte opp med å slenge med leppa til folk han egentlig synes godt om .Det gjelder i grunnen mange situasjoner og ikke bare når han er forelsket.Han kan slenge dritt til meg også når han er sur,men meg tør han å be om unnskyldning fordi vi er så nære venner .Da griner han gjerne og kjøper smågodt og boller til meg når han har rast fra seg .Han er ikke voldelig.Det finnes ikke noe vondt i den gutten, men han er elendig på å kommunisere med andre mennesker.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2013 #16 Skrevet 18. februar 2013 Her var det mye negative svar.Skulle nesten tro han hadde begått alvorlige forbrytelser mot henne sånn som svarene her inne er. Han er forresten ikke psykopat .Regner med at han ikke hadde angret seg om han var det(nå er jeg ikke psykolog da,men kan aldri tenke meg at han er psykopat) Er forresten ingen stygg gutt dette her heller.Han er litt ustelt når han er i dårlig form,men en ganske ok mann.Han er ikke rusmisbruker. Kanskje noen menn her inne kan svare ? Hadde dere vært evig utilgivende om ei dame dere syntes var fin slengte dritt til dere og mobbet dere litt pga usikkerhet og psykiske problemer, for deretter å angre seg og samtidig vise interesse? høres ut som denne "vennen" er deg. svært så detaljert du vet hva som rører seg oppi topplokket til denne psykisk syke personen da?
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2013 #17 Skrevet 18. februar 2013 Hun sa til han at hun syntes han var kjekk når de jobbet sammen.Han ga ikke komplimenter tilbake fordi han har lett for å komme i forsvarsposisjon når noen er hyggelige mot han. Han er veldig usikker på seg selv og ender ofte opp med å slenge med leppa til folk han egentlig synes godt om .Det gjelder i grunnen mange situasjoner og ikke bare når han er forelsket.Han kan slenge dritt til meg også når han er sur,men meg tør han å be om unnskyldning fordi vi er så nære venner .Da griner han gjerne og kjøper smågodt og boller til meg når han har rast fra seg .Han er ikke voldelig.Det finnes ikke noe vondt i den gutten, men han er elendig på å kommunisere med andre mennesker. høres ut som det er masse vondt i denne gutten ettersom han behandler andre mennesker som dritt og mobber de, inkludert såkladte "venner". nei du bør råde han til å ligge langt unna denne forelskelsen med nav dama. kommer til å ende veldig dårlig for en av de så syk som han virker
Gjest Nigiria Skrevet 18. februar 2013 #18 Skrevet 18. februar 2013 Han kan slenge dritt til meg også når han er sur,men meg tør han å be om unnskyldning fordi vi er så nære venner. Da griner han gjerne og kjøper smågodt og boller til meg når han har rast fra seg. Høres utrolig slitsomt ut. Selv om han ikke er voldelig eller mener noe slemt, tror jeg få hadde taklet en sånn oppførsel i lengden. La jenta være i fred stakkars, og la han styre sine egne kjærlighetsproblemer. 1
Gjest Eurodice Skrevet 18. februar 2013 #19 Skrevet 18. februar 2013 Hun sa til han at hun syntes han var kjekk når de jobbet sammen.Han ga ikke komplimenter tilbake fordi han har lett for å komme i forsvarsposisjon når noen er hyggelige mot han. Han er veldig usikker på seg selv og ender ofte opp med å slenge med leppa til folk han egentlig synes godt om .Det gjelder i grunnen mange situasjoner og ikke bare når han er forelsket.Han kan slenge dritt til meg også når han er sur,men meg tør han å be om unnskyldning fordi vi er så nære venner .Da griner han gjerne og kjøper smågodt og boller til meg når han har rast fra seg .Han er ikke voldelig.Det finnes ikke noe vondt i den gutten, men han er elendig på å kommunisere med andre mennesker. En mann som er ufin og uhøflig overfor folk når han er sur for noe, og som surver og griner etterpå, er totalt turn-off for min del. 5
Gjest ts Skrevet 18. februar 2013 #20 Skrevet 18. februar 2013 Okei. Da fortjener han tydeligvis ingen ny sjangse da. Synd i grunnen for dette er en god gutt.Jeg tror ikke de to hadde blitt noe dårlig parti. Jeg føler vel at dere er litt raskt ute etter å dømme han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå