Gå til innhold

Er det flere her inne som har problemer med sjalusien?

Anbefalte innlegg

Gjest Sjalu
Skrevet

Føler at jeg er den eneste som har problemer med den.. Vil gjerne høre fra andre som også har sjalusi-problemer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var fryktelig sjalu for noen år siden, men vokste det heldigvis av meg.

Det er vondt å være sjalu, men det er også en uting!

Det bunner og grunner i usikkerhet, og er svært ødeleggende i et forhold.

Nå er jeg gift med verden beste mann, som aldri har gitt meg noen grunn til å bli sjalu.

-Og det er deilig!

Skrevet

Jeg sliter også litt med det...

Har aldri vært sjalu før jeg møtte han jeg er sammen med idag.

Og det er slitsomt, man kan bli til tider gal av det.

Men som Barbie sier, så er det svært ødelegggende for forholdet.

Min samboer har nok ikke merket så mye til det, for jeg er egentlig altfor stolt til å vise det. Men det gnager meg skikkelig til tider, og da forsvinner jeg inn i tenkeboksen, og DET merker han.

Jeg håper jeg også vokser det av meg veldig fort!

Prøver å tenke at alt har en mening, er han utro eller lignende så er han ikke den jeg skal dele livet mitt med likevel... Høres enkelt ut, men det hjelper å tenke sånn. Littegrann hvertfall... :oops:

Skrevet

Jupp. Fordi jeg synes at kjæresten min passer så utrolig mye bedre sammen med bestevenninna mi enn han gjør med meg. Jeg er sjalu på alt de har til felles som ikke jeg kan noe om eller interesserer meg for, og (ja, ejg vet det er teit) irritert over at han ikke blir sjalu på at jeg har det samme forholdet til hans bestevenn.

Skrevet

Mulig alle ,på ett eller annet tidspunkt har kjent seg litt sjalu. Og det er absolutt ikke feil - bare det ikke tar overhånd.

Å være litt sjalu,er rett og slett et tegn på at man bryr seg,mener nå jeg.

Men blir det mye,tror jeg det har noe med ens egen selvtillit å gjøre, og ikke så mye med partnerens oppførsel.

Det er jo også en kjennsgjerning at mange forhold har tatt slutt pga for mye sjalusi. Hvis det hemmer deg selv ,eller partneren blir det vanskelig å være seg selv,og dermed vanskelig å være i et forhold sammen.

Viktig å holde fokus på det som er viktig....man må stole på folk,til det motsatte er bevist,synes jeg.

Det er ofte en grunn til at partneren har valgt å være sammen med nettopp deg. Det må man ha tro på.

Skrevet
Jupp. Fordi jeg synes at kjæresten min passer så utrolig mye bedre sammen med bestevenninna mi enn han gjør med meg.
:-? :-?
Skrevet

:oops: De har bare veldig mange like interesser som jeg ikke deler med noen av dem. Det er jo selvsagt bare jeg i hele verden som egentlig passer sammen med han ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ubegrunnet sjalusi er den sikreste måten å ødelegge et forhold på.

Gjest Jente_22
Skrevet

Jeg er helt sykelig sjalu, og det er slitsomt... både for meg og hun jeg er sammen med. Hun er verdens herligste jente, men jeg er sjalu på så og si alt og alle! Bortsett fra krangler om noe som har med sjalusi og gjøre, så krangler vi aldri! Bortsett fra sjalusi, et lykkelig par...! Har aldri vært så sjalu før som jeg har vært i dette forholdet, men tror det er det at jeg er veldig redd for å miste henne... At hun skal slutte å elske meg... At noen andre kan få henne til å slutte med det lissom! Prøver alt jeg kan å skjerpe meg, men det blir da til at jeg holder det inni meg, og blir irritert og sur hvis det er ett eller annet som skjer, og at hun skjønner at det er noe allikevel... Prøver å få hjelp, så får vi se hvordan det går... Håper det går bra med sjalusien din! Min har hjulpet en del, men hadde det aldri klart det uten kjæresten min, hun er en utrolig støtte, og hun hjelper meg mye med det! Og det er viktig at man har en til å hjelpe seg, ellers går det ikke...

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg er helt sykelig sjalu' date=' og det er slitsomt... både for meg og hun jeg er sammen med. Hun er verdens herligste jente, men jeg er sjalu på så og si alt og alle! Bortsett fra krangler om noe som har med sjalusi og gjøre, så krangler vi aldri! Bortsett fra sjalusi, et lykkelig par...! Har aldri vært så sjalu før som jeg har vært i dette forholdet, men tror det er det at jeg er veldig redd for å miste henne... At hun skal slutte å elske meg... At noen andre kan få henne til å slutte med det lissom! Prøver alt jeg kan å skjerpe meg, men det blir da til at jeg holder det inni meg, og blir irritert og sur hvis det er ett eller annet som skjer, og at hun skjønner at det er noe allikevel... Prøver å få hjelp, så får vi se hvordan det går... Håper det går bra med sjalusien din! Min har hjulpet en del, men hadde det aldri klart det uten kjæresten min, hun er en utrolig støtte, og hun hjelper meg mye med det! Og det er viktig at man har en til å hjelpe seg, ellers går det ikke...[/quote']

Du er heldig som har en kjæreste som hjelper deg med sjalusien.

Jeg har tenkt til å gå en tur til psykologen for å få hjelp, ikke bare på grunn av sjalusien, men litt pga den også.

Skrevet

Jeg er og veldig sjalu, har ikke vært det med de som jeg var sammen med tidligere, men han jeg er sammen med nå er jeg vedig sjalu... Er han på byen med komiser, er jeg urolig helt til han er kommet hjem, dette er vondt, jeg tror ikke at han kommer til å være utro, men jeg kan ikke noe for at jeg er slik...

Skrevet

har aldri vært spesielt sjalu, men vet av mange som er helt syke når det gjelder å være sjalu.. du er ikke den eneste, men som oftest er det ikke noe å være sjalu over da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...