Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2002 #1 Del Skrevet 4. juni 2002 jeg tror jeg har fått underlivs sopp, men jeg har lege skrekk og vil slippe legen om dette går. Kan noen hjelpe meg? Hva er symptomene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley Skrevet 4. juni 2002 #2 Del Skrevet 4. juni 2002 Hei og hå!!! Underlivssopp har en del klare symptomer: 1. utflod- hvit 2. kløe i underlivet. Sterk!!! 3. rødflekket og ødem i underlivet. 4. Dersom du er fuktig og varm, vil kløen være sterkest. Jeg vil råde deg til å ta en tur til legen, og få en skikkelig undersøkelse på dette, for det kan være andre og farlige sykdommer som kan være årsaken til dine plager. Uansett så kan du prøve en kur som du får reseptfritt på apoteket. Denne heter Canesten, og den beste er kombinasjonspakning med krem som skal smørest på utenfor skjeden, og stikkpiller som skal føres inn. Denne er den mest effektive kuren. Uansett lykke til, og du bør som sagt ta kontakt med lege... Klem fra ei som har vert veldig plaget med underlivssopp i perioder...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2002 #3 Del Skrevet 4. juni 2002 tusen takk smiley. jeg må nok til legen, men det er bare det at jeg er så redd for dem. Men symptomene du beskrev passet. Tusen takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. juni 2002 #4 Del Skrevet 4. juni 2002 Den underlivssoppen er noe forbanna dritt som svært mange kvinner sliter med, så du er ikke unormal. Jeg får det ca 1-2 ganger i året og ta tar jeg en Canesten kur, men første gang jeg fikk det tok jeg en svipptur innom legen min bare for å være sikker og det bør du også gjøre Anonym. Bruk bomullstruser, dropp silketruser som ikke tåler vask på 60 grader. Ikke barber deg rundt kjønnsleppene mens du er sår og sov gjerne uten truse om natten slik at huden får luft. Og Canesten virker finfint, kløen og sårheten merker du ikke bare noen minutter etter at du har tatt på kremen. Milla12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2002 #5 Del Skrevet 4. juni 2002 Hei, det kan være feil på bakteriefloraen også. Spis yogurt eller smør yogurt naturell på kjeden. Gæsj inn og la det virke litt før du evt dusjer eller tørker det av. Dette er naturlige stoffer som du ikke tar noe skade av..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. juni 2003 #6 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg sliter også med noe jeg enda ikke vet hva er, men symptomene nevnt ovenfor passer perfekt. Likevel et par ting jeg lurer på; 1. Min kløe er stort sett konsentrert fremme ved klitoris/ urinåpningen. Er det likevel et tegn på sopp? 2. Kan det være klamydia? Om denne sykdommen har brutt ut, er da kløe et av symptomene??? Er livredd for at det skal være en kjønnssykdom, for har nylig fått meg kjæreste, og vil nødig fortelle ham at jeg kanskje har hatt med meg ulumskheter uten å vite det... Noen som vet noe? Please?? PS Ikke vits å skrive at jeg må gå til lege for jeg har time neste uke, men gruer meg bare så fryktelig at jeg knapt holder ut.. Jeg vet dessuten at jeg burde sjekket meg før vi hadde ubeskyttet sex, men ting gikk litt fortere i svingene enn planlagt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 16. juni 2003 #7 Del Skrevet 16. juni 2003 Clamydia gir som regel ingen symptomer. I alle fall ikke kløe, men i en del tilfeller magesmerter. Men er alvorlig og kan føre til sterilitet. Anbefaler alle å gå til innkjøp av slike melkesyrestikkpiller (fås reseptfritt på apoteket) - tas forebyggende par ganger i året. Tas også etter antibiotikakur - da antibiotika er drepen for den naturlige bakteriefloraen i kjeden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 16. juni 2003 #8 Del Skrevet 16. juni 2003 Vega peker på noe viktig her; hvis man får urinveisinfeksjon f.eks og må på antibiotika, kan man like gjerne ta med melkesyretabletter eller canesten fra apoteket når man henter antibiotikaen. Som jeg skrev i en annen sopp-tråd, så er ikke symptomet på sopp hvit tyktflytende utflod (det er eggløsningsutflod). Stikkord er cottage cheese. Har du ikke det, har du ikke sopp og bør gå til legen. Mange får visst en spesiell lukt også, men det har aldri jeg merket noe til. Hvis problemet er konsentrert rundt urinrørsåpning og ikke vagina, kan det være en annen type infeksjon. Kjøp deg en urinprøvekopp på apoteket, som du tisser morgenurin i før du går til legen. De finner nok ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå