AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #1 Skrevet 18. februar 2013 Jeg har en bekjent som jeg har blitt bedre kjent med de siste par ukene, vi har sendt my meldinger, flørta, og hadde i i går en date. Skal møtes igjen i løpet av uka, på en hjemmedate, og greia er at jeg har så utrolig lyst til å kysse han. Hvordan merker jeg om han er interessert i det samme? Jeg er veldig sjenert av meg, men vi to snakker kjempebra sammen og har en veldig fin kommunikasjon. Det er liksom bare det å tørre å ta initiativet til det kysset... (Og nei, vi er ikke veldig unge heller, vi er rundt 30 begge to... ) Anonym poster: fef879bed02f1411923d61a4963c2dfd
Purple Basil Skrevet 18. februar 2013 #2 Skrevet 18. februar 2013 Jeg vil tro du merker det på ham og stemningen om det blir kyss eller ikke 2
Charmander Skrevet 18. februar 2013 #4 Skrevet 18. februar 2013 (endret) Hvordan du merker det, når du står eller sitter litt tett opptil han så kan du jo prøve å ha øyekontakt for så se på leppene hans. Du merker om han han kunne tenke seg det eller ikke. Det er heller ikke for tidlig, vil vel heller si at det er ganske sent. Endret 18. februar 2013 av Charmander 1
espenk Skrevet 19. februar 2013 #5 Skrevet 19. februar 2013 Jo lengre tid det går uten at dere kysser, har sex etc desto mindre sjanse er det for at det kommer til å skje noe mer. Du blir da sett på som en venn der kyss og sex kan bli unaturlig når dere har etablert forholdet til ikke intime relasjoner. Jeg mener at både kyss, og sex er bra på første date. Hva venter du på? Da finner du fort ut om det er noe å satse på eller ikke... 2
Peculiar Skrevet 20. februar 2013 #6 Skrevet 20. februar 2013 Jeg synes ikke det er for tidlig. Hadde ikke daten min kysset meg etter 2 møter hadde jeg tenkt at dette var en vennskapsgreie.. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #7 Skrevet 20. februar 2013 Du vet at hjemmedate = sexdate? Det kan godt hende han har mer enn klining i tankene.... Anonym poster: 33d6d3d2e9f62b04154fa7623827b81c
kristian82 Skrevet 20. februar 2013 #8 Skrevet 20. februar 2013 (endret) Jo lengre tid det går uten at dere kysser, har sex etc desto mindre sjanse er det for at det kommer til å skje noe mer. Du blir da sett på som en venn der kyss og sex kan bli unaturlig når dere har etablert forholdet til ikke intime relasjoner. Jeg mener at både kyss, og sex er bra på første date. Hva venter du på? Da finner du fort ut om det er noe å satse på eller ikke... Sånn fungerer absolutt ikke alle menn. Noen foretrekker å bli kjent med en dame før sexen kommer på banen. En dame som ville ha sex på første date hadde jeg vurdert som helt uinteressant og overhodet ikke min type. Er du avhengig av å ha sex før dere blir kjent fordi du ellers mister lysten og bare får vennefølelser?....snodig (sjekkeblogg ja, der var forklaringen). Ja, hva venter man på? Det er da vitterlig ingen grunn overhodet til å kjenne den man har sex med. Sex bør man ha fortest mulig, helst før man vet hva karen/dama heter. Nei, måten å finne ut om en person er noe å satse på er å bli kjent med personen. Det er ikke noe man finner ut etter 3 minutters prat og et ligg spør du meg. Endret 20. februar 2013 av kristian82 5
Nettinettet Skrevet 20. februar 2013 #9 Skrevet 20. februar 2013 Jo lengre tid det går uten at dere kysser, har sex etc desto mindre sjanse er det for at det kommer til å skje noe mer. Du blir da sett på som en venn der kyss og sex kan bli unaturlig når dere har etablert forholdet til ikke intime relasjoner. Jeg mener at både kyss, og sex er bra på første date. Hva venter du på? Da finner du fort ut om det er noe å satse på eller ikke... Dette rådet vil jeg råde deg til å IKKE følge hvis du vil bli bedre kjent og kanksje utvikle ett forhold til denne mannen. Kysse han kan du godt gjøre, for det er jo også da man kjenner om det kommer sommerfugler i magen eller ikke, men ikke hopp til sengs med han før du har blitt bedre kjent med han og ser at dette er en du ser på som kjærestemateriale. Hvis du ser på han som en du kan kose med bare kan du ha sex akkurat når det passer seg. 1
espenk Skrevet 21. februar 2013 #10 Skrevet 21. februar 2013 Dette rådet vil jeg råde deg til å IKKE følge hvis du vil bli bedre kjent og kanksje utvikle ett forhold til denne mannen. Kysse han kan du godt gjøre, for det er jo også da man kjenner om det kommer sommerfugler i magen eller ikke, men ikke hopp til sengs med han før du har blitt bedre kjent med han og ser at dette er en du ser på som kjærestemateriale. Hvis du ser på han som en du kan kose med bare kan du ha sex akkurat når det passer seg. Av erfaring er den beste måten og bli kjent med jenter på og ha sex med en gang. Du bryter isen, og er det ikke det vi egentlig ønsker? I en tidlig datefase handler det jo om at man er sexuelt tiltrekt av hverandre. Funker sexen bra, og man trives rundt hverandre er det et naturlig steg og ta videre for noe mer. Ps. Er man ikke sexuelt tiltrekt av hverandre i starten er det jo ikke noe og satse på til et forhold uansett. Det ender som regel bare med bare vennskap, eller ingenting. Pps. hvorfor skal man holde tilbake følelsene? 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #11 Skrevet 21. februar 2013 Det er best å vente til du er sikker på om han er den du vil tilbringe resten av livet med. Et kyss kan fort lede til det ene eller det andre, med alle de problemer det kan medføre. Anonym poster: 2835cd8ddab5247506e603765b357c7a 2
Skjønningen Skrevet 21. februar 2013 #12 Skrevet 21. februar 2013 Kysse gjør man når det føles rett. Finnes ingen fasit, man bare vet når det passer seg. Sex bør man gjerne vente med til man kjenner personen bedre enn man gjør etter et par dater. Det er kanskje en icebreaker som en nevner her, men det gjør også at du "binder" deg på ett vis, og det er ikke smart før du kjenner vedkommende litt godt. I et par tilfeller fra fortiden har jeg nærmest følt at jeg har "måttet" bli sammen med de jeg har ligget med på første date, fordi de har blitt hodestups forelsket i meg og jeg allerede på en måte har "sealed the deal" med et ligg. Jeg har ikke vært typen til å bare kaste noen på dør etter å ha gått så langt med dem.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #13 Skrevet 21. februar 2013 Kysse gjør man når det føles rett. Finnes ingen fasit, man bare vet når det passer seg. Sex bør man gjerne vente med til man kjenner personen bedre enn man gjør etter et par dater. Det er kanskje en icebreaker som en nevner her, men det gjør også at du "binder" deg på ett vis, og det er ikke smart før du kjenner vedkommende litt godt. I et par tilfeller fra fortiden har jeg nærmest følt at jeg har "måttet" bli sammen med de jeg har ligget med på første date, fordi de har blitt hodestups forelsket i meg og jeg allerede på en måte har "sealed the deal" med et ligg. Jeg har ikke vært typen til å bare kaste noen på dør etter å ha gått så langt med dem. Så flott! Da fant du tidlig ut at disse typene ikke er noe å satse på, i stedet for senere, hvor du allerede har inngått et forhold med dem. Anonym poster: 30382545283e815bb4f05362ace911a6
Skjønningen Skrevet 21. februar 2013 #14 Skrevet 21. februar 2013 Så flott! Da fant du tidlig ut at disse typene ikke er noe å satse på, i stedet for senere, hvor du allerede har inngått et forhold med dem. Anonym poster: 30382545283e815bb4f05362ace911a6 Er jo nettopp det jeg snakker om, at vi begge følte at vi "måtte" inngå et forhold på tross av at ikke alt stemte, nettopp fordi vi hadde hatt sex sammen såpass tidlig. Kunne ikke akkurat bare si takk og farvel, for sex er ikke "noe man bare har med hvem som helst" for alle. 1
Nettinettet Skrevet 21. februar 2013 #15 Skrevet 21. februar 2013 Av erfaring er den beste måten og bli kjent med jenter på og ha sex med en gang. Du bryter isen, og er det ikke det vi egentlig ønsker? I en tidlig datefase handler det jo om at man er sexuelt tiltrekt av hverandre. Funker sexen bra, og man trives rundt hverandre er det et naturlig steg og ta videre for noe mer. Ps. Er man ikke sexuelt tiltrekt av hverandre i starten er det jo ikke noe og satse på til et forhold uansett. Det ender som regel bare med bare vennskap, eller ingenting. Pps. hvorfor skal man holde tilbake følelsene? Sex er lyst, og ikke følelser, og det er heller ikke en måte å bryte isen på. Når du har sex med en jente hvor intressert er du i å bli bedre kjent med henne etterpå? Hvor er spenningen med å tenke på hvordan det vil være å endelig ta på kroppen hennes, lukte på henne og være intim med henne? På samme måte har vi kvinner det også.. Når man har sex med en gang mister man mye av nysgjerrigheten som driver oss til å ønske å se hverandre igjen. I en blikjent fase handler det mye å kjenne på lysten men også hva det hele kan føre til. Er man ute etter å bare ha sex, flott, men for å finne den du skal dele livet med anbefales det ikke.. da må man grave dypere for å finne ut om man faktisk kan stå sterke sammen når de dårlige dagene kommer. 1
Nettinettet Skrevet 21. februar 2013 #16 Skrevet 21. februar 2013 (endret) Hvor mange lange forhold har du hatt Espen? Og har du noen gang vært skikkelig forelsket i en jente/kvinne? Endret 21. februar 2013 av Nettinettet 1
Nettinettet Skrevet 21. februar 2013 #17 Skrevet 21. februar 2013 Er jo nettopp det jeg snakker om, at vi begge følte at vi "måtte" inngå et forhold på tross av at ikke alt stemte, nettopp fordi vi hadde hatt sex sammen såpass tidlig. Kunne ikke akkurat bare si takk og farvel, for sex er ikke "noe man bare har med hvem som helst" for alle. Nettopp.. og det bør man også ta hensyn til når man involverer seg med noen. Forøvrig veldig fin signatur du har
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #18 Skrevet 21. februar 2013 Om det er for tidlig å kysse på andre date eller ikke tror jeg er ulikt fra person til person. Du må bare ta det som du føler for, TS. Ingen kan komme å si at det er feil for deg, selv om det kanskje er feil for dem, hvis du skjønner:) Og du merker det nok på stemninga om det er tid for kyssing eller ikke. Evt. kan du bare kysse ham på kinnet om du er usikker på hva han vil, det er ikke like intimt, samtidig som det kan invitere til "ordentlig" kyssing:) Selv kyssa jeg kjæresten min på andre daten, og vi er i lag på fjerde året:) Anonym poster: c206197b2fd6e93d1412a488b916270e
rockarollawoman Skrevet 21. februar 2013 #19 Skrevet 21. februar 2013 (endret) Sånn fungerer absolutt ikke alle menn. Noen foretrekker å bli kjent med en dame før sexen kommer på banen. En dame som ville ha sex på første date hadde jeg vurdert som helt uinteressant og overhodet ikke min type. Er du avhengig av å ha sex før dere blir kjent fordi du ellers mister lysten og bare får vennefølelser?....snodig (sjekkeblogg ja, der var forklaringen). Ja, hva venter man på? Det er da vitterlig ingen grunn overhodet til å kjenne den man har sex med. Sex bør man ha fortest mulig, helst før man vet hva karen/dama heter. Nei, måten å finne ut om en person er noe å satse på er å bli kjent med personen. Det er ikke noe man finner ut etter 3 minutters prat og et ligg spør du meg. Mener du virkelig at sex ikke er en bra måte å bli kjent på? Måten mange går frem for å finne en partner på i disse dager er ganske naturstridig, spør du meg. Det du skisserer i siste setning ville vært mye mer naturlig - fysiologisk sett tar det ikke mange sekundene før hjernen din har registrert blant annet bevegelsesmønsteret til den du har peilet deg inn, og deretter styres mye underbevisst av for eksempel lukt og smak (kyssing og utveksling av spytt gir ytterligere indikasjoner på om man har møtt en man er kompatibel med.) Til TS, så har jeg ikke annet råd enn som andre har nevnt her før, å føle på stemningen. Endret 21. februar 2013 av rockarollawoman 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #20 Skrevet 21. februar 2013 Skal møtes igjen i løpet av uka, på en hjemmedate, og greia er at jeg har så utrolig lyst til å kysse han. Hvordan merker jeg om han er interessert i det samme? Anonym poster: fef879bed02f1411923d61a4963c2dfd Eksempel: "Du, vi har ikke kyssa enda vet du " Det ville jeg sagt. Jeg er utadvendt av meg da, og blir ikke skjelven og nervøs av å prate med folk. Det er lett å skape stemning, og å si ting med humor, sammen med et snev av sannhet. Anonym poster: 36b6011201d883a6e6f08651d9ff01e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå