AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #1 Skrevet 18. februar 2013 Det har seg sånn at kjæresten min ALDRI tar telefonen. Enten har han den på lydløs eller så har han ikke strøm. Hans definisjon på å lade mobilen er å sette den i laderen 10 minutter rett før han skal et sted, men det holder jo ikke lange tiden om den var helt tom for strøm da han begynte.. Dessuten, når den først har strøm, er lyden alltid av. Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg fikk tak i han på telefonen, og det er ikke en overdrivelse en gang. Jeg må som regel ringe vennene hans for å gi beskjeder, og familien hans ringer meg for å gi beskjed til han igjen. Det er helt håpløst... Et eksempel er om vi skal være sammen en ettermiddag etter jobb, men jeg er usikker på om jeg slutter 6 eller 8. Vi er relativt sjelden sammen, så dersom vi får de to ekstra timene, betyr det en god del. Så har vi avtalt at han skal sjekke telefonen sin, sånn at jeg kan gi beskjed om når jeg er ferdig på jobb, slik at vi møtes til riktig tid. Jeg sender melding så fort jeg vet noe, men får aldri svar. Når jeg er ferdig på jobb, ringer jeg, men telefonen er avslått. Med andre ord har jeg ingen som helst ide om når eller hvor vi skal møtes. Det blir sånn hver eneste gang; vi avtaler å møtes et sted, men så slipper han f.eks. tidlig fra skolen og går rett hjem til meg, mens jeg sitter/går rundt på skolen etter skoletid og leter etter han fordi han ikke har gitt beskjed om at han allerede har dratt.. Jeg blir så utrolig lei, og han har lovet endring så enormt mange ganger, men ingen ting har skjedd... Noen tips til hvordan jeg kan takle dette? Det er kanskje ikke verdens største problem, men det har ført til veldig mange misforståelser. Et annet eksempel er at han skulle være "søt" og overraske meg ved å sette seg på en buss for å møte meg i en annen by hvor jeg bare handlet noen matvarer, men mobilen var på lydløs. Derfor så ikke han at jeg hadde ringt og sendt melding om at jeg var ferdig, og hadde kommet hjem. Hva gjør jeg? Anonym poster: 80545eacad384c160cee43db402d7c5c
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #2 Skrevet 18. februar 2013 Enten har han telefonskrekk eller så er han veldig sløv. Jeg har selv telefonskrekk men passer heller på å svare folk fort på sms når det ringer. Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg rett og slett satt et eksempel ved å bare slutte å kontakte han på telefon. Når han møtes deg neste gang sier du at det er jo ikke noe vits i å ringe/melde deg for du er jo umulig å få tak i uansett. Kanskje det får han til å skjerpe seg Anonym poster: f5fc7a855f962c2d5339526a393ed498 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #3 Skrevet 18. februar 2013 Enten har han telefonskrekk eller så er han veldig sløv. Jeg har selv telefonskrekk men passer heller på å svare folk fort på sms når det ringer. Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg rett og slett satt et eksempel ved å bare slutte å kontakte han på telefon. Når han møtes deg neste gang sier du at det er jo ikke noe vits i å ringe/melde deg for du er jo umulig å få tak i uansett. Kanskje det får han til å skjerpe seg Anonym poster: f5fc7a855f962c2d5339526a393ed498 Han har ikke telefonskrekk Ja, kunne kanskje prøvd det... Konsekvensen blir jo at vi kanskje får mindre tid sammen, men om det er det som skal til, så.. Anonym poster: 80545eacad384c160cee43db402d7c5c
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2013 #4 Skrevet 18. februar 2013 Jeg tar heller nesten aldri tlf. Det må folk bare finne seg i dessverre. Jeg har den på lydløs og hører den ikke. Ikke sjekker jeg den ofte heller
Gjest Bolsjevidkun Skrevet 18. februar 2013 #5 Skrevet 18. februar 2013 (endret) Han har ikke telefonskrekk Ja, kunne kanskje prøvd det... Konsekvensen blir jo at vi kanskje får mindre tid sammen, men om det er det som skal til, så.. Sikker på at at ikke "mindre tid sammen" er nettopp det han forsøker å oppnå? Ikke vondt ment, men det er ganske normalt at en fyr har lyst til å komme seg litt bort fra dama, vet at han får null gehør for å foreslå det rett ut og derfor tyr til denne typen spill for å oppnå det han vil: Fritid. Jeg er selv en av dem som skrur av telefonen, ikke plukker den opp og ikke svarer på meldinger. Det har ingenting med "telefonskrekk" eller noen generell "sløvhet" å gjøre, for min del. Er bare så enkelt som at jeg har lyst til å være alene uten å bli forstyrret, uten å måtte forholde meg til andre og forklare hvorfor jeg ikke gidder akkurat der og da. Endret 18. februar 2013 av Bolsjevidkun
Gjest Sobril Skrevet 18. februar 2013 #6 Skrevet 18. februar 2013 Dere som ikke gidder å ha på lyden: Hva er grunnen? Hvorfor har dere telefon? Sist men ikke minst: hvorfor har dere kjæreste?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #7 Skrevet 18. februar 2013 Sikker på at at ikke "mindre tid sammen" er nettopp det han forsøker å oppnå? Ikke vondt ment, men det er ganske normalt at en fyr har lyst til å komme seg litt bort fra dama, vet at han får null gehør for å foreslå det rett ut og derfor tyr til denne typen spill for å oppnå det han vil: Fritid. Jeg er selv en av dem som skrur av telefonen, ikke plukker den opp og ikke svarer på meldinger. Det har ingenting med "telefonskrekk" eller noen generell "sløvhet" å gjøre, for min del. Er bare så enkelt som at jeg har lyst til å være alene uten å bli forstyrret, uten å måtte forholde meg til andre og forklare hvorfor jeg ikke gidder akkurat der og da. Men hvis du ser på det siste eksempelet; han dro for å møte meg, men sjekket ikke mobilen for å se at jeg allerede var tilbake. Jeg tror ikke det har noe med det å gjøre. Anonym poster: 80545eacad384c160cee43db402d7c5c 1
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2013 #8 Skrevet 18. februar 2013 Dere som ikke gidder å ha på lyden: Hva er grunnen? Hvorfor har dere telefon? Sist men ikke minst: hvorfor har dere kjæreste? fordi jeg er overfølsom mot ringelyder,ringeklokker,dørklokker,spillelyder osv. dessuten har jeg ikke behov for alt det maset på fritida. jeg liker å være for meg selv vanligvis eeh, hvorfor skulle jeg ikke ha kjæreste?
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 18. februar 2013 #9 Skrevet 18. februar 2013 Jeg ville også gjort som AB#2, og sluttet å kontakte han på tlf. Om du allikevel ikke får tak i han, hva er vitsen? Det er rett og slett latskap fra hans side, og om dette plager deg skjønner jeg virkelig ikke hvorfor han ikke skjerper seg. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #10 Skrevet 18. februar 2013 Jeg ville også gjort som AB#2, og sluttet å kontakte han på tlf. Om du allikevel ikke får tak i han, hva er vitsen? Det er rett og slett latskap fra hans side, og om dette plager deg skjønner jeg virkelig ikke hvorfor han ikke skjerper seg. Ok, da får jeg prøve det:) Anonym poster: 80545eacad384c160cee43db402d7c5c
Gjest Bolsjevidkun Skrevet 18. februar 2013 #11 Skrevet 18. februar 2013 Dere som ikke gidder å ha på lyden: Hva er grunnen? Fordi det er irriterende med mennesker som forventer at en skal være tilgjengelig og at en skal måtte forklare hva en driver med til enhver tid, bare fordi en har telefon. Hvorfor har dere telefon? Fordi det er nødvendig med telefon noen ganger? Sist men ikke minst: hvorfor har dere kjæreste? Fordi vi forventer en kjæreste og ikke en fangevokter? 1
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 18. februar 2013 #12 Skrevet 18. februar 2013 Dere som ikke gidder å ha på lyden: Hva er grunnen? Hvorfor har dere telefon? Sist men ikke minst: hvorfor har dere kjæreste? Så om man har kjæreste kan man ikke ha telefonen på lydløs? Jeg har ofte telefonen på lydløs, rett og slett fordi jeg ikke gidder å være tilgjengelig 24 timer i døgnet, 7 dager i uken. Når ble det et krav? Det er et ganske stort spenn mellom det å ha telefonen på lydløs og det å aldri ta telefonen.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2013 #13 Skrevet 18. februar 2013 etter mobiltelefonen kom (og internett) så forventer folk at man skal være tilgjengelig 24 timer å døgnet. jeg har av lyden på tlf fordi jeg ikke har behov for eller ønsker å være tilgjengelig 24 timer i døgnet.
Gjest Sobril Skrevet 18. februar 2013 #14 Skrevet 18. februar 2013 Så om man har kjæreste kan man ikke ha telefonen på lydløs? Jeg har ofte telefonen på lydløs, rett og slett fordi jeg ikke gidder å være tilgjengelig 24 timer i døgnet, 7 dager i uken. Når ble det et krav? Det er et ganske stort spenn mellom det å ha telefonen på lydløs og det å aldri ta telefonen. Jeg tenkte vel heller på hvorfor ha kjæreste hvis man ikke ønsker kontakt med noen...
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #15 Skrevet 18. februar 2013 etter mobiltelefonen kom (og internett) så forventer folk at man skal være tilgjengelig 24 timer å døgnet. jeg har av lyden på tlf fordi jeg ikke har behov for eller ønsker å være tilgjengelig 24 timer i døgnet. Jeg er enig i at man ikke trenger være tilgjengelig absolutt hele tiden, men det stiller seg annerledes når man har en avtale om å sjekke telefonen, eller når man endrer den opprinnelige avtalen uten å gi beskjed. TS Anonym poster: 80545eacad384c160cee43db402d7c5c 2
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2013 #16 Skrevet 18. februar 2013 Jeg tenkte vel heller på hvorfor ha kjæreste hvis man ikke ønsker kontakt med noen... å ha av lyden på tlf er ikke ensbetydende at man ALDRI vil ha kontakt med noen
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2013 #17 Skrevet 18. februar 2013 Jeg er enig i at man ikke trenger være tilgjengelig absolutt hele tiden, men det stiller seg annerledes når man har en avtale om å sjekke telefonen, eller når man endrer den opprinnelige avtalen uten å gi beskjed. TS Anonym poster: 80545eacad384c160cee43db402d7c5c om jeg hadde hatt en slik avtale med min samboer så tror jeg nok at jeg hadde greid å surre likevel. jeg er vant med å ha tlf på lydløs og tlf er noe jeg sjeldent tenker på så å forandre meg slik at jeg skal sjekke den hyppigere hadde jeg sikkert glemt i løpet av en uke uansett. vanskelig å huske noe når man ikke tenker på det
Gjest Sobril Skrevet 18. februar 2013 #18 Skrevet 18. februar 2013 å ha av lyden på tlf er ikke ensbetydende at man ALDRI vil ha kontakt med noen Nei, men når man bryter avtaler osv på grunn av dette kan det jo virke slik.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2013 #19 Skrevet 18. februar 2013 Nei, men når man bryter avtaler osv på grunn av dette kan det jo virke slik. hva slags avtaler er det han har brutt?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #20 Skrevet 18. februar 2013 Kan kanskje legge til at han skulle komme til meg i dag morges, men han er fortsatt ikke her, og mobilen er avslått... Anonym poster: 80545eacad384c160cee43db402d7c5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå