Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er prøvere, det har vi vært siden sommeren. Vi har tatt oss god tid, ikke stresset med dette. Hatt sex når det selv passer oss.. Men nå er noe galt.

Forventet mens for noen dager siden, fikk brun og lyserosa utflod. Så begynte det å gjøre vondt, veldig vondt. I ryggen, ved hoftene, bekkene, og underlivet. Det verker, det dunker og svir, og jeg vil bare gråte. Jeg blør igjennom de største ob'ene (de grønne) iløpet av få minutter. Så på doen sitter jeg.. Det bare renner blod så fort jeg setter meg ned.. Det gjør vondt, vondt og atter vondt!!!! Hva er dette? Jeg tok en test sist uke, den viste negativ..

Anonym poster: 51c4ca433a8c43c3bd8fa1f48947696d

Videoannonse
Annonse
Gjest Ekstase
Skrevet

Tror jeg ville ringt fastlegen min om jeg var deg, for sikkerthets skyld :hug:

• Liker 2
Skrevet

Tror jeg ville ringt fastlegen min om jeg var deg, for sikkerthets skyld :hug:

Har prøvd å ringe opp, men fastlegen min er ikke å nå før Fredag. Jeg kunne få time til uken, eller kontakte legevakten etter fire.. Men om dette er normalt er det ingen poeng med å dra til legevakten. Bare gjør ufattelig vondt.. Aldri hatt sånn her før, og jeg pleier ha sterke menssmerter.

Anonym poster: fcf7aa61cfeda1d3549f411113817e4a

Skrevet

SA?

Anonym poster: 3337bb388e2a886bee3ea73aaea2e931

• Liker 1
Skrevet

Dra til legen, høres nesten ut som om du spontanaborterer... Ikke for å skremme deg, og husk. Jeg er ingen ekspert.

• Liker 2
Gjest Ekstase
Skrevet

Har prøvd å ringe opp, men fastlegen min er ikke å nå før Fredag. Jeg kunne få time til uken, eller kontakte legevakten etter fire.. Men om dette er normalt er det ingen poeng med å dra til legevakten. Bare gjør ufattelig vondt.. Aldri hatt sånn her før, og jeg pleier ha sterke menssmerter.

Det er du som kjenner kroppen din best, og om du føler at dette ikke er normalt ville jeg kontaktet legevakten i ettermiddag.

• Liker 2
Skrevet

Dra til legen, høres nesten ut som om du spontanaborterer... Ikke for å skremme deg, og husk. Jeg er ingen ekspert.

Hva gjør legen om det er noe sånt isåfall? Er en slags smerte som om noen presser nederst i magen. Ordentlig klemmer, blir igjen verre om jeg prøver å gå på do.., smerten er ihvertfall uutholdelig

Skrevet

Hvis du blør mye mer enn en vanlig menstruasjon ville jeg dratt på legevakten, men som de andre har sagt over her så er det du som kjenner din kropp best. Har du prøvd vanlige smertestillende? Ibux, naproxen eller paracet? Er det vondt spesielt mot den ene siden?

• Liker 2
Skrevet

Hvis du blør mye mer enn en vanlig menstruasjon ville jeg dratt på legevakten, men som de andre har sagt over her så er det du som kjenner din kropp best. Har du prøvd vanlige smertestillende? Ibux, naproxen eller paracet? Er det vondt spesielt mot den ene siden?

Prøvd ibux, paracette og naproxen de siste dagene uten noen virkning. Er helt nederst i magen, på midten

Skrevet

hmm, vanskelig å vite ut fra det du forteller hva det kan være. Men fortsetter du å blø så mye og ha så mye vondt ville jeg dratt på legevakten. Ikke for å skremme, men om det er en spontanabort kan det hende at kroppen ikke klarer å kvitte seg med alle "restene" i livmoren å noe kan bli liggende i livmorhalsen å skape kraftig blødning. Jeg ville derfor dratt på legevakten om det fortsetter sånn du forteller utover ettermiddagen.

Skrevet

Nå har jeg ringt legevakten og fått beskjed om å komme opp dit klokken fire da legen var der. For øyeblikket kommer jeg meg ikke opp av sengen en gang, og fortsetter det slik skulle min samboer ringe opp så kommer ambulansen å henter meg. Da må jeg til nabobyen.

Ligger å venter på at smertestillende skal slå inn nå, så håper på det beste. Dette var virkelig ikke noe gøy.

Skrevet

Huff! Jeg hadde på samme måte når jeg fikk mensen tilbake etter noen år etter kluss i systemet.

Det var grusomt!

Hvordan går det?

God bedring!

Anonym poster: 693750ad63a395b1f9b06af9b8d2250e

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet
:hug: Håper det ordner seg snart!
Skrevet

Setter veldig pris på de flotte svarene jeg har fått i dag. Nå kom jeg akkurat hjem fra legevakten der jeg har vært siden rundt fire idag, helt utslitt. Veldig deilig med en samboer som ble med, satt å ventet med meg og som nå dro hjem for å ta oppvask og lage mat til meg. Litt stas :-)

Vi tok graviditetstester som var negativ, og blodprøve som det ikke var noe feil med. Jeg ble sendt videre til sykehuset, men da jeg og min kjære ikke har noen bil som er oppe å går før Torsdag kom jeg meg rett og slett ikke inn. Sykehuset er litt over en time fra bygda vi bor i. Smertene har avtatt veldig siden morgen i dag, og jeg er så glad for det! Selv om det fortsatt er ufattelig vondt. Jeg ''doper'' meg nå på ibux og naproxen, og håper på det beste. Jeg klarer meg ihvertfall til i morgen. Da ringer jeg Gynekologen her. På sykehuset skulle de nemlig tatt Innvendig UL, testet HCG nivået og ultralyd.

Legen trodde det enten var en cyste som sannsynligvis hadde sprukket eller graviditet utenfor livmoren. Noe jeg ikke forstår ettersom graviditetstesten både der og den her hjemme var negativ. Ultralyd kan gynekologen her gjøre også, så jeg tar med lappen fra legen til henne tenkte jeg. Så får jeg forhåpentligvis sjekket!

Skrevet

Huff! Jeg hadde på samme måte når jeg fikk mensen tilbake etter noen år etter kluss i systemet.

Det var grusomt!

Hvordan går det?

God bedring!

Anonym poster: 693750ad63a395b1f9b06af9b8d2250e

Ja... Det er virkelig helt forferdelig.. Kan jeg spørre hva du tok for å få det bedre da?

Skrevet

Høres ut som en cyste. Det er helt ufarlig, og ingenting å gjøre med utover smertestillende. Kroppen ordner opp selv ganske raskt.

Skrevet

Jeg synes også det kan høres ut som en cyste som har sprukket eller noe. Har opplevd det selv, men da kom blødningene invendig og jeg måtte operere. Uansett - kontakt lege.

Anonym poster: c7f3128a827ff4fbc88851a45ddd50ad

Skrevet

Setter veldig pris på de flotte svarene jeg har fått i dag. Nå kom jeg akkurat hjem fra legevakten der jeg har vært siden rundt fire idag, helt utslitt. Veldig deilig med en samboer som ble med, satt å ventet med meg og som nå dro hjem for å ta oppvask og lage mat til meg. Litt stas :-)

Vi tok graviditetstester som var negativ, og blodprøve som det ikke var noe feil med. Jeg ble sendt videre til sykehuset, men da jeg og min kjære ikke har noen bil som er oppe å går før Torsdag kom jeg meg rett og slett ikke inn. Sykehuset er litt over en time fra bygda vi bor i. Smertene har avtatt veldig siden morgen i dag, og jeg er så glad for det! Selv om det fortsatt er ufattelig vondt. Jeg ''doper'' meg nå på ibux og naproxen, og håper på det beste. Jeg klarer meg ihvertfall til i morgen. Da ringer jeg Gynekologen her. På sykehuset skulle de nemlig tatt Innvendig UL, testet HCG nivået og ultralyd.

Legen trodde det enten var en cyste som sannsynligvis hadde sprukket eller graviditet utenfor livmoren. Noe jeg ikke forstår ettersom graviditetstesten både der og den her hjemme var negativ. Ultralyd kan gynekologen her gjøre også, så jeg tar med lappen fra legen til henne tenkte jeg. Så får jeg forhåpentligvis sjekket!

Det går an å ha ex.u (graviditet utenfor livmoren) selv om du har lave hcg-verdier, så du må være obs videre og absolutt gå til gynekolog i morgen sånn at de får sett med innvendig UL.

God bedring og lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...