Gjest apekatt82 Skrevet 18. februar 2013 #1 Skrevet 18. februar 2013 Hei Jeg vil spørre dere om hvordan det er å bo i Arendal og hvilken område vi skal se på. Jeg og mannen min har veldig lyst å kjøpe oss bolig i Arendal men er ikke sikkert om hvilken område vi skal velge. Vi har tre barn 11-8-2 år og vil gjerne få tips og flere om barnehager og skoler Mvh. Apekatt82
Gjest GjestArendal Skrevet 18. februar 2013 #2 Skrevet 18. februar 2013 Hisøya! Der er det såå fint. Lyst til å flytte tilbake!
Gjest apekatt82 Skrevet 18. februar 2013 #3 Skrevet 18. februar 2013 Vet du noe om Birkelundskole, er de noe område som man ikke skal kjøpe i???? Vil gjerne vite alt som dere vet om skolene og barnehage
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #4 Skrevet 18. februar 2013 Da jeg vokste opp på 80/90-tallet var Birkenlund en bra skole (bedre miljø enn Stinta f.eks), men det kan ha forandret seg. Regner med at det er mer flerkulturelt nå, siden det er slik i nesten hele Arendalsområdet. Birkenlundsområdet er for det meste veldig koselig med kort vei til friluftsområde (lysløypa), byen og sjøkanten. Det går buss ned til byen hver halvtime. Ellers er jeg nok enigi at Hisøy er et av de beste områdene i Arendal for de som har råd til det. Anonym poster: 4a38cd794f52caaf209956a66e1622ec
Gjest apekatt82 Skrevet 19. februar 2013 #5 Skrevet 19. februar 2013 Da jeg vokste opp på 80/90-tallet var Birkenlund en bra skole (bedre miljø enn Stinta f.eks), men det kan ha forandret seg. Regner med at det er mer flerkulturelt nå, siden det er slik i nesten hele Arendalsområdet. Birkenlundsområdet er for det meste veldig koselig med kort vei til friluftsområde (lysløypa), byen og sjøkanten. Det går buss ned til byen hver halvtime. Ellers er jeg nok enigi at Hisøy er et av de beste områdene i Arendal for de som har råd til det. Anonym poster: 4a38cd794f52caaf209956a66e1622ec Men vet du om noen område har flere "utlendinger" men andre?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #6 Skrevet 19. februar 2013 Det er nok mest minoritetsspråklige på Nyli og området rundt, Moltemyr skole har mottak. Moltemyr er ikke en spesielt god skole, jeg ville ha styrt unna den. Vil ikke legge ut på åpent forum, men det er veldig mange grunner til å ikke velge Moltemyr. Rykene bør du heller ikke velge, der er det mye gjenger, kriminalitet osv. Birkenlund er et relativt nytt skolebygg, svømmebassenget er fint. Nær lysløype, men den er veldig bratt og passer ikke så godt for små barn. Da jeg bodde på Birkenlund trivdes jeg ikke der. Min favorittplass i Arendal er uten tvil Tromøya. Har hørt mye bra om skolene der, det er bra miljø, fin natur osv. Hadde jeg kunnet velge, hadde jeg flyttet dit, uten tvil. Hisøya ser ok ut på utsiden, men er litt "posh", så det passer ikke for meg. Bare spør om det er noe mer Anonym poster: f440e73b11ed542efe7d3cfe17c04f1c
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #7 Skrevet 19. februar 2013 Tromøya er ei mere "folkelig" øy. Hisøya er litt "finere", men hyggelig nok alikevel. Stølsviga ligger der og er et fint ute-lekeområde med to mindre sandstrender. Tromøy er større og har mye mere naturareale, sandstrender, rullesteinsstrender ut mot åpent hav. På Tromøy ligger friluftsplassen "Hove", som er hele omegnens utfartssted hele året. Og der er det liv hele sommere,n i forhold til leiropphold for diverse organsisasjoner + "Hove-festivalen". Ikke noe problem. Hove har også en liten aktivitetspark inne mellom trær: http://www.wannado.no/ Folk, omgivelser og "lynne" er best på Tromøy syns jeg. Øst på Tromøy ligger forresten Bjellandstrand (ut mot havet-opplevelse) og denne koselige kafeen/butikken: http://www.bjellandstrand.no/ Kommer jo an på hva en selv liker. Mange fine og rolige områder i selve Arendal. Styr unna Nyli. Personlig ville jeg heller ikke ha bodd på Saltrød. Vinden står ofte i en slik retning at det er en kvalmende stank fra den store avfallsplassen som heter "Heftingsdalen" og da er det ofte ekkelt å sitte ute eller lufte om sommeren. Anonym poster: bacba00e642124eb681430302cc7e621
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #8 Skrevet 19. februar 2013 Jeg ville også absolutt holdt meg unna Saltrød, Eydehavn, Rykene og Nyli. I tillegg er jeg veldig skeptisk til Sandnes skole på Tromøy øst. Der har det vært en vannvittig befolkningsvekst i det siste, så skolen har vokst altfor fort, og har masse problemer. Mye positivt å si om Hisøya og Myraområdet. Anonym poster: 2cdbeb372c0b0faafb86c39090006a5c
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #9 Skrevet 19. februar 2013 Hisøy er byens posh-strøk, det ser man også på prisene (som riktignok er veldig lave ift Oslo eller Stavanger, men det er lønningene også). Nedenes er også et bra sted, vil da nevne Natvigheia som har et stort og nyere boligfelt. Spesielt Nedenes-skole er bra. Alt som ligger øst for tunnelen hadde vært uaktuelt for oss. Anonym poster: fd3e608e6dcdbed2e61ea21a3d0cd222
Gjest apekatt82 Skrevet 19. februar 2013 #10 Skrevet 19. februar 2013 Tusund takk for alle tipsene, jeg tror at vi prøver å kjøpe oss bolig i Nedenes, er veldig interessant om den område nå :D
Gjest apekatt82 Skrevet 19. februar 2013 #11 Skrevet 19. februar 2013 Men et til, hvilken barnehage anbefaler dere?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #12 Skrevet 26. oktober 2014 Kommer an på hvilket område som er aktuelt det. Anonymous poster hash: d3072...dab
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #13 Skrevet 26. oktober 2014 Ikke Natvigheia barnehage. Hørt mye dårlig om den Anonymous poster hash: efc89...46e
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #14 Skrevet 18. november 2015 Nå er dette en gammel tråd, men hvorfor er det så mye fordommer mot Saltrød (bortsett fra potensiell stank fra Heftingdalen nå og da) og Eydehavn? Dette er jo nydelige områder rett ved sjøen og marka? Er dette noe som henger igjen fra gammelt av, eller er det noe jeg som innflytter ikke har fått med meg? Anonymkode: 82211...3b3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #15 Skrevet 18. november 2015 Nå er dette en gammel tråd, men hvorfor er det så mye fordommer mot Saltrød (bortsett fra potensiell stank fra Heftingdalen nå og da) og Eydehavn? Dette er jo nydelige områder rett ved sjøen og marka? Er dette noe som henger igjen fra gammelt av, eller er det noe jeg som innflytter ikke har fått med meg?Anonymkode: 82211...3b3Det er nok noe som henger igjen fra gamle dager (80-90 tallet). Saltrød var/er kjent for lavt utdanningsnivå, endel rus blant ungdom, mye uføre/arb.ledighet osv. Så scorer jo Arendal/Aust-Agder i sin helhet dårlig på levekårsundersøkelsen da.. når jeg begynte på videregående i byen ble det fleipet endel med at jeg var fra Saltrød husker jeg. Eydehavn hadde vel minst like dårlig rykte. Lukt fra Heftingdalen har jeg aldri opplevd forresten! Jeg vokste selv opp på Saltrød på 80 og 90-tallet, og har fine minner fra oppveksten. Hadde greie venner og det føltes veldig trygt. Men jeg hadde også foreldre med høyere utdanning, og fikk kanskje mer ballast med hjemmefra en andre unger i nabolaget. Det var oversiktlig for foreldrene mine og korte avstander til skole, så jeg tror foreldrene mine synes det var ok. Hadde greie fritidstilbud, og kort vei til strand og skau. Nå er det jo bygget ny skole på Stuenes også.Jeg ville nok ikke bosatt meg der idag, men det har nok mest med at jeg ikke har noe til felles med gamle klassekamerater. De jeg kjenner som tok høyere utdanning har ikke bosatt seg i Arendal, så miljøet for min del hadde nok blitt litt snevert. Anonymkode: c2d7e...38b
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #16 Skrevet 18. november 2015 Det er nok noe som henger igjen fra gamle dager (80-90 tallet). Saltrød var/er kjent for lavt utdanningsnivå, endel rus blant ungdom, mye uføre/arb.ledighet osv. Så scorer jo Arendal/Aust-Agder i sin helhet dårlig på levekårsundersøkelsen da.. når jeg begynte på videregående i byen ble det fleipet endel med at jeg var fra Saltrød husker jeg. Eydehavn hadde vel minst like dårlig rykte. Lukt fra Heftingdalen har jeg aldri opplevd forresten! Jeg vokste selv opp på Saltrød på 80 og 90-tallet, og har fine minner fra oppveksten. Hadde greie venner og det føltes veldig trygt. Men jeg hadde også foreldre med høyere utdanning, og fikk kanskje mer ballast med hjemmefra en andre unger i nabolaget. Det var oversiktlig for foreldrene mine og korte avstander til skole, så jeg tror foreldrene mine synes det var ok. Hadde greie fritidstilbud, og kort vei til strand og skau. Nå er det jo bygget ny skole på Stuenes også.Jeg ville nok ikke bosatt meg der idag, men det har nok mest med at jeg ikke har noe til felles med gamle klassekamerater. De jeg kjenner som tok høyere utdanning har ikke bosatt seg i Arendal, så miljøet for min del hadde nok blitt litt snevert. Anonymkode: c2d7e...38bJeg holder på å skal kjøpe meg bolig, og har luktet litt på leilighet i det gamle skolebygget på Eydehavn. Hele bygget er nyrenovert og omgjort til boliger siste årene. Mye bolig for pengene, men jeg kjenner liksom ikke området særlig da jeg jeg har bodd på andre siden av byen den tiden jeg har vært i Arendal. Kjenner du noe til det bygget/området? Anonymkode: 82211...3b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå