Gå til innhold

Når er svigerforeldre, svigerforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja.. Når kaller dere hans/hennes foreldre for svigerforeldre? Når dere er gift, forlovet, eller hvor lang tid skal dere ha vært sammen før dere sier dette? Tilsier da også at dere har et godt forhold til disse da..

Anonym poster: 463a8823c11c805e1404fe49be48ebf9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på. Vil kalle dem svigerforeldre i et samboerforhold som er såpass seriøst at man omgås dem.

Anonym poster: 9a83e8de38357193e7aa3d2d7a3b4133

Skrevet

Både jeg og samboern kan godt si svigers nå bare for å gjøre det enklere enn å si foreldrene til samboeren!

Skrevet

Har omtalt de for svigers nesten helt fra starten, av enkelthetsskyld.

Svigerfar har vi veldig lite kontakt med, så tenker ikke på han som svigerfar, og har aldri sagt svigerfar slik at han har hørt. Og omtaler han sjelden.

Svigermor har vært "skikkelig" svigermor fra vi ble samboere, og jeg kan også si svigermor til henne, selv om jeg ikke tiltaler henne som det til vanlig. Vi er ennå ikke gift, og det ser ut til at vi ikke tar oss råd til det med det første.

Skrevet

Har omtalt dem som svigers nesten fra starten av, for enkelhets skyld her også (e.g. "feirer jul hos svigers i år"). Har aldri falt meg inn å bruke tittelen som tiltaleform - er det noen som gjør det? Det var i så fall nytt for meg :) Ved behov bruker jeg fornavn (ikke at jeg er så flink til å bruke folks navn, så jeg gjør ikke dét så mye heller). "Svigermor, vil du sende meg sukkeret?" virker veldig tungt og formelt for meg. Så som tiltaleform kommer jeg nok aldri til å gjøre det. Og vi har vært samboere i 3 år, vært sammen i drøyt 5. Kommer nok til å gifte oss etterhvert, men det blir når vi har tid og råd - det er ikke prioritert for øyeblikket, ihvertfall.

Skrevet

Er vel eegentlig ikke før man er gift, men vi sier svigers.. Mest fordi det er mest lettvint 0:-) Er samboere og er sammen på 9. året da:)

Skrevet

Jeg sier svigers, selv om vi er samboere.

Skrevet

Egentlig gift.

Men skjønner at mange sier det fordi det er enklere.

Skrevet

Jeg sier svigers og vi er samboere.

Skrevet

Jeg sier hele rekka ("mamman/pappan til samboern") fordi de har ektefelle/samboer på hver sin kan. Vet ikke helt hvordan jeg skal omtale dem. "Kona til pappa til samboern" og "samboern til mamman til samboern" blir det som oftest, men det er jo litt tungt da..

Anonym poster: 47a84050a8a2d463efa8b3bfa4acac94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...