Gå til innhold

Hva er det han driver med...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gitt opp å prøve å snakke med typen. Vi har vært sammen i 3 år. begge 25, alt har vært supert og vi har det helt topp når vi er sammen. Det siste halvåret har han fått mye mer å gjøre på jobb, og jobber fra 8 til 7-8 på kvelden. Vi henger da sammen et par ganger i uken, siden vi ikke bor sammen nå.

Greia er at han ikke vil være med meg i helgene. Han sier han er i dårlig humør og vil være alene, hver helg. Personlig anser jeg jo dette som vår tid sammen som kjærester. Jeg forstår jo at han vil være alene litt, og respekterer det. Men alt er så selvmotsigende, når han hver gang vi er sammen sier at han vil gifte seg med meg og at han elsker meg over alt på jord. Hvem vil gifte seg med noen når de ikke orker å være sammen med de i helgene engang? Noen som har et annet pespektiv å gi meg? Er jeg urimelig? Føler meg ganske dum nå. Begynner å lurer litt på om han er utro...

Anonym poster: c975727d8468d7d589100b597477cfdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff det der er vondt.. Jeg føler så med deg.. Jeg er like blank som deg. Det virker som at han har ett helt annet liv utenom deg jo!

Jeg skjønner godt at du lurer på om han er utro.

Skrevet

Forstår godt følelsene dine... og etter 3 år hadde jeg i alle fall blitt utålmodig... Tror det enkleste her er å prøve å snakke med ham, si hva du føler, hva du tenker, og grunnene til at du tenker slik... Deretter må han ta en avgjørelse, enten satse på dere eller la deg gå...

Skrevet

Har det vært sånn hele tiden? Hvordan forklarer han det? han forstår vel at det ikke kan være sånn om dere skal bli gift?

Skrevet

8 til 8? Hjelp.. Hvis han er han introvert kan jeg godt skjønne at han vil være alene i helgen for å lade opp. Hvor lenge skal han jobbe slik?

Anonym poster: d3864012029f01a78bf4699c49e8e73b

• Liker 3
Skrevet

TS her. Han skal jobbe sånn hele tiden, men har jo masse fri midt på dagen. Han jobber ikke med folk hele tiden, og er ikke introvert. Han bare sier han vil være alene. For meg så handler ekteskap i hvert fall om at man skal kunne være alene sammen. Akkurat som om jeg er et bryderi for han om vi er sammen i helgen. Før så brukte han all fritiden sammen med meg, nå ser jeg han kanskje et par ganger i uka. Eller et par ganger i måneden. Nå drar han heller ut med venner eller sitter alene hjemme. Det er i hvert fall det han sier... Men sier fortsatt at han vil gifte seg med meg når vi er sammen. Gah, blir ikke klok på han. Og han blir bare sur når jeg spør om det.

Skrevet

Jeg syns du bør ta det som et hint. Det ville i alle fall jeg gjort. Jeg har en partner som også jobber veeeldig mye, og noen ganger revurderer jeg forholdet pga. det. Men samtidig vet jeg at når han er hjemme fra jobben ønsker han å tilbringe hvert eneste minutt med meg omtrent. Han er sjeldent ute med kompiser, sjeldent alene, fordi han selv ønsker å være med meg. Det er på en måte hva som holder meg i forholdet...

Du er i tvil, så kanskje du egentlig ikke er i tvil. Du bare liker ikke svaret på ditt eget spørsmål.

Anonym poster: a3c8ea1609caaa67b4ff6a58db08de23

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg hadde jo tatt et hint om han hadde vært sånn hele tiden. Men når vi er sammen så har vi det så flott. Og han snakker om fremtiden og hva barna våre skal hete. Derfor jeg blir så forvirra. Jeg har sagt at jeg syns det er rart at han ikke vil bruke noe tid på meg, da sier han bare at han er opptatt. Aner ikke hva jeg skal gjøre. TS.

Skrevet

Det høres ut som om han enten sliter med noe og isolerer seg, eller som om han er usikker på dere, synes jeg ...

Min eks gjorde som din kjæreste, og var omtrent på samme alder: han trakk seg unna meg, ville helst være alene eller sammen med en kamerat, og vi sluttet helt å gjøre ting sammen som par ute blant folk. Jeg hadde en følelse av hvor det bar, men helt fram til den kvelden han gjorde det slutt bedyret han at han var elsket meg og ville bli gammel sammen med meg. Jeg tror ikke hun han drev på med samtidig satte så stor pris på det ...

Dessverre er det bare én mulighet til å finne ut av hva som skjer, og det er å spørre direkte. Si at du blir usikker og synes det er vanskelig når han trekker seg unna, og spør om det er noe du kan gjøre for å hjelpe.

Anonym poster: 15ac8fa5f3822f9d574ee6aa2a11fb36

• Liker 1
Skrevet

Du er vel ganske deilig og digg da, men masete og kjedelig ellers?

Anonym poster: 34e8f85874a84a77baafeb2f42dafe9c

Skrevet

Dette høres merkelig ut. Han burde da iallefall ha satt av en dag i helga til deg og forholdet deres. Har han forandret seg veldig i det siste?

Det er jo mange muligheter for oppførselen hans. Han kan være sliten, begynnnt å bli lei forholdet, utroskap og kan det være en mulighet for at han kan ha rusproblemer?

Det kan jo også sef. være en haug med andre grunner for at han ser deg så lite.

Men hvis du ikke er fornøyd med hvordan forholdet deres er nå, så må du tenke godt over hva du vil godta. Du må også si klart i fra hva du ønsker og hva du trenger.

Du kan ikke forandre han , men du kan selv bestemme hva du vil akseptere av oppførselen hans.

Grunnen til at jeg nevnte rusmisbruk som en årsak var at jeg har vært sammen med en mann som gradvis trakk seg mer og mer unna og var ofte sliten etter å ha jobbet masse i uka.

Det viste seg at han ruset seg i helgene og derfor ikke "orket" å treffe meg da.

Men jeg håper sef. ikke at det er en av grunnen til oppførselen til din kjæreste.

Skrevet

Nei, jeg vet ikke lenger. Orker ikke å sitte og vente på at han skal ta kontakt når han aldri vil se meg. Har ikke sett han på en uke nå. Siste året har vært veldig ensomt. Tviler på at han ruser seg, men har noen familieproblemer. Allikevel trenger han ikke å ignorere meg. Blir bare sur når jeg spør, sier at jeg maser. Og nei, jeg er ikke bare dritdeilig og masete. Vi nyter gode samtaler og har det veldig fint. Spørs om han har det finere med noen andre... Æsj, dritlei hele opplegget. Hvorfor slår han ikke opp??

Skrevet

Nei, jeg vet ikke lenger. Orker ikke å sitte og vente på at han skal ta kontakt når han aldri vil se meg. Har ikke sett han på en uke nå. Siste året har vært veldig ensomt. Tviler på at han ruser seg, men har noen familieproblemer. Allikevel trenger han ikke å ignorere meg. Blir bare sur når jeg spør, sier at jeg maser. Og nei, jeg er ikke bare dritdeilig og masete. Vi nyter gode samtaler og har det veldig fint. Spørs om han har det finere med noen andre... Æsj, dritlei hele opplegget. Hvorfor slår han ikke opp??

Hvorfor slår ikke du opp?

Du har det jo slett ikke greit i forholdet.

Skrevet

Hvorfor slår ikke du opp?

Du har det jo slett ikke greit i forholdet.

Jeg vil jo ikke slå opp, jeg elsker han. Vi har det så flott når vi er sammen. Og vi har planlagt fremtiden sammen. Prøver bare å forstå hvorfor han er sånn her. Om man elsker noen så er det ikke "mas" å være sammen med de? Forstår meg ikke på han... Vil la han få tid alene, men hele tiden?

Skrevet

Jeg vil jo ikke slå opp, jeg elsker han. Vi har det så flott når vi er sammen. Og vi har planlagt fremtiden sammen. Prøver bare å forstå hvorfor han er sånn her. Om man elsker noen så er det ikke "mas" å være sammen med de? Forstår meg ikke på han... Vil la han få tid alene, men hele tiden?

Kanskje han tar deg for gitt?

Men uansett høres det ikke bra ut.

I et godt forhold skal man kunne prate sammen om det meste. Det er jo ikke sånn at du kan drøfte dette med han. Selv om du elsker han, så har du det ikke bra.

Noen ganger får man råd man ikke vil ha i samlivsproblemer. Har vært der selv. Men noen ganger ser folk ting bedre når de har litt avstand.

Du må kunne sette krav til han og prate med han om ting du ikke forstår og ting som er problematiske.

Hvis ikke, så er han ikke mannen for deg uansett.

Derfor, om du vantrives i et forhold så ikke vent på at den andre gjør noe. Ta tak i det selv. Sett krav, få det bedre, eller gå videre.

Uansett, lykke til.

• Liker 1
Skrevet

Det høres akkurat ut som da exen min var utro. han hold også på å si masse flotte ting om fremtiden vår mens jeg var usikker fordi jeg følte at han tok meg for gitt.

Jeg lærte ihvertfall av det forholdet at tomme ord uten handling faktisk ikke betyr noen ting! hadde han virkelig elsket deg så ville han jo møte deg og inkludere deg i livet hans. Vage lovnader om ekteskap i fremtiden er jo bare ord han bruker for å holde på deg

Anonym poster: ba35296fe8d5d3db5b6c397b4cc5562c

• Liker 1
Gjest Frexinett
Skrevet

Hvis du ikke synes noe om at dere treffes så lite , så må du si klart i fra om dine ønsker. Ikke pakk inn noe men si det som det er.

Betyr du så mye for han som han gjør for deg vil han antagelig ta hensyn til deg, så fremt det ikke ligger andre årsaker bak.

I mens så må du leve ditt liv og ikke la det være på vent mens du venter på at han skal sette av litt tid til deg..

Det er det fort gjort å gjøre ( har selv vært der)

Jeg hadde ikke orket å gå sånn på gress uten at jeg hadde fått en skikkelig forklaring på hvorfor. Og har han problemer, så bør han søke hjelp for de og innvolvere deg i de. I allefall om det er snakk om at dere har et seriøst forhold og går med tanker om å dele livet deres sammen.

Jeg ville trodd at er man glad i hverandre og er seriøse så setter man av mer tid sammen enn det det har blitt gjort her.

Du har vært helt klar på hva du ønsker av denne mannen? Sagt at du trenger og ønsker mer tid? Da mener jeg at du ikke driver å hinter men er helt klar i din tale til han.

Er det noe jeg har lært meg etter å ha levd en stund er at menn ikke så ofte oppfatter hint på samme måte som oss damer, men sier man klart i fra om ting så tar de den :)

Lykke til! Håper at det ordner seg for deg og husk å nyte livet og gjør ting som gjør deg glad :)

Skrevet

TS her. Tusen takk for fine svar. Jeg har sagt VELDIG klart i fra minst tjue ganger, og da blir han bare sur. Han er som to forskjellige personer. Jeg tror faktisk han tar meg veldig for gitt eller at han er utro, men har jo ikke bevis. Så nå gidder jeg ikke mer. Det er mitt første forhold, men jeg antar at det finnes menn som faktisk VIL bruke tiden sin på kjæresten sin.

• Liker 2
Gjest Amazing
Skrevet

Hvis alle levde etter: handlinger sier mer enn tusen ord, så hadde alt vært enklere!

Du sier ting klart fra osv, men handlingene dine viser at du aksepterer hans oppførsel. Da kan han selvfølgelig fortsette.

Han sier så mye riktig og planlegger fremtid med deg, men handlingene hans viser at han IKKE er interessert i så mye tid med deg.

Analysere ord vs handlinger er jo bortkastet tid. Han sier sånn,men gjør sånn.

"AnonymBruker; jeg elsker deg mer enn alt, du betyr hele verden for meg, jeg gleder meg til vi er gift og kan være en familie". Dette kan til og med jeg, som ikke kjenner deg, si uten kvaler. Men kommer jeg til å gifte meg med deg? Mest sannsynlig ikke.

Sier selvsagt ikke at dere bare skal slå opp, det syns jeg ikke. Men du må VISE at du ikke aksepterer sånt. Da kan han VISE om han vil ha deg eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...