Gå til innhold

Svigerfar "planlegger" skillsmissen vår

Anbefalte innlegg

Skrevet

På fredag giftet jeg meg med mannen i mitt liv <3 Det var en helt fantastisk dag med en kjempe fin feiring :)

På søndag fikk mannen min melding av faren sin, han ville ha bilder av alle gavene vi hadde fått til bryllupet. Dette var veldig merkelig for han var tilstede i bryllupet og fikk se alle gavene vi fikk, men fortsatt ville han ha bilder, av hver enkelte lille ting... Mannen min er 99% sikker på at det er fordi svigerfar ønsker å dokumentere hva vi fikk i tilfelle skillsmisse.

Jeg sitter her og er helt sjokkert. Det er ikke overraskende oppførsel fra denne mannen sin side for han er den typen, det første han sa da mannen min fortalte at vi hadde blitt sammen var en lang lekse om at han måtte sikre verdiene sine sånn at jeg ikke stakk av med alt (jeg var alenemor til en liten baby da vi møttes). Jeg blir utrolig lei meg, for meg virker det som om svigerfar ikke har noe tro på oss. Jeg er ganske klar over at det finnes en sjangse for at ekteskapet kan ta slutt, men vi er begge voksne mennesker som kan snakke sammen om dette selv, lage særeie avtale om vi måtte ønske det...

Sånn jeg ser på det så er gavene vi fikk til vårt bryllup felles gaver, man sitter ikke og fordeler felles ting når man er nygift i tilfelle vi blir skilt en dag og jeg mener svigerfar ikke har noe med dette å gjøre heller.

Jeg er så lei av det evige maset om verdier og sikkerhet. Jeg har lyst å sveve på den rosa skyen og kose meg som nygift, ikke planlegge en skillsmisse.

Måtte bare få blåst det ut

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper mannen din sier ifra til faren at han skal drite i å blande seg. Måte på frekkhet!

• Liker 16
Skrevet

Helt enig med deg, virker veldig rart at svigerfar skal dokumentere hver minste lille ting dere fikk til deres bryllup.

Har mannen din spurt rett ut hvorfor han vil det? Det er jo et veldig naturlig spørsmål.

Anonym poster: d785ef38fb491da9df6f60b24bcc08e0

• Liker 5
Skrevet

Hadde bedt mannen ta bilde av rompa si og sende det!

Anonym poster: 08d01e71bb12733419df89aa4ede3e5d

• Liker 15
Skrevet

Uakseptabel oppførsel.

Kanskje du skal begynne å blande deg inn i din svigerfar og din svigermor sitt liv og begynne å tjatre om det ene og det andre?

Folk tåler sinnsykt dårlig å få tilbake egen medisin.

Anonym poster: d45cb82e393777f968634b458898cbf7

• Liker 2
Skrevet

Helt enig med deg, virker veldig rart at svigerfar skal dokumentere hver minste lille ting dere fikk til deres bryllup.

Har mannen din spurt rett ut hvorfor han vil det? Det er jo et veldig naturlig spørsmål.

Anonym poster: d785ef38fb491da9df6f60b24bcc08e0

Han spurte og da ble svigerfar sur og sa at han ikke fikk tatt bilde av alt selv og om ikke mannen min ville være behjelplig så fikk det bare være. Skjønner jo tegninga. Vi var så gla for at det ikke ble noe særeie mas i bryllupet, men det gikk ikke lang tid før det maset starta...

Jeg er 100% sikker på at hvis mannen min hadde gått bort før meg så hadde svigerfar stått her på døra og krevd arv før han hadde kondolert. Mannen er jo ikke god i hue :S

Gjest Eurodice
Skrevet

Han spurte og da ble svigerfar sur og sa at han ikke fikk tatt bilde av alt selv og om ikke mannen min ville være behjelplig så fikk det bare være. Skjønner jo tegninga. Vi var så gla for at det ikke ble noe særeie mas i bryllupet, men det gikk ikke lang tid før det maset starta...

Jeg er 100% sikker på at hvis mannen min hadde gått bort før meg så hadde svigerfar stått her på døra og krevd arv før han hadde kondolert. Mannen er jo ikke god i hue :S

Denne mannen virker ikke normal. Med hensyn til ditt siste avsnitt, hvis så skulle skje, har ikke foreldre arverett etter gifte barn.

Så trist at folk kan oppføre seg slik som din svigerfar. Hva sier din svigermor til dette?

Gjest Bolsjevidkun
Skrevet (endret)

Veldig klokt tenkt av svigerfar. Din mann bør høre på ham og gjøre som han sier. Alt for mange menn blir rævpult når de skal ut av et forhold, så her gjelder det å være føre var og ikke tro at kjærligheten varer evig og at det ikke finnes konsekvenser når den tar slutt. All statistikk tilsier at din mann en dag kommer til å være glad for at han hørte på sin kloke far.

Endret av Bolsjevidkun
  • Liker 1
Skrevet

Jeg logget på med brukeren min så er derfor anonym nå

Svigermor og svigerfar er skilt så hu vet ikke om akkurat dette. Ang tidligere mas om særeeie så rister hu på hodet av det. Det er jo ikke svigerfar sin sak, det er en sak mellom meg og min mann. Jeg har sagt til svigermor at jeg blir såret av det maset, føler at han mener siden jeg var alenemor da jeg møtte mannen min så er jeg en golddigger. Jeg er sammen med min kjære fordi han er en fantastisk person og jeg elsker han, ikke pga penger eller verdier.

Jg vet han ikke har arverett nå som vi er gift, men han kommer til å troppe opp om det skulle skje og jeg syns det er så ubehagelig :( han oppfører seg som en gribb. Må få sagt ordentlig ifra til han selv neste gang jeg møter han

Anonym poster: 4f5b731809c4240b51191f7074bf2337

Skrevet

Bolsjevidkun: mener du virkelig at jeg om min mann skal sitte og skrive opp hvem som skal ha hva ved en eventuelt skillsmisse nå? Av hver minste lille småting vi finner i huset som er felles nå som vi er gift? Er du spik spenna gal?

TS

Gjest navnelapp
Skrevet (endret)
Veldig klokt tenkt av svigerfar. Din mann bør høre på ham og gjøre som han sier. Alt for mange menn blir rævpult når de skal ut av et forhold, så her gjelder det å være føre var og ikke tro at kjærligheten varer evig og at det ikke finnes konsekvenser når den tar slutt.
Eh... Rævpult for bryllupsgåver? Get real.Men det finst faktisk ein regel for dette, som eg og min eks brukte då vi gjekk frå kvarandre (sjølv om det då var 12 år sidan bryllupet). Eg beholdt gåver frå mi familie, han beholdt gåver frå hans familie. Pengar som gjekk inn i boet vart sjølvsagt holdt utanom.Edit: Skrivefeil Endret av Alt godt
  • Liker 1
Skrevet

Send en lang liste med bilder av masse ræl. "Og denne flotte saken fikk vi av Tante Anita".

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet

Eh... Rævpult for bryllupsgåver? Get real.

Men det finst faktisk ein regel for dette, som eg og min eks brukte då vi gjekk frå kvarandre (sjølv om det då var 12 år sidan bryllupet). Eg beholdt gåver frå hans familie, han beholdt gåver frå hans familie. Pengar som gjekk inn i boet vart sjølvsagt holdt utanom.

Det er vel ingen fastsatt regel for noe, men vanlig praksis kanskje når det blir brudd, Du mener vel at du beholdt gaver fra din familie og at mannen beholdt gaver fra sin familie?

• Liker 3
Gjest Bolsjevidkun
Skrevet

Bolsjevidkun: mener du virkelig at jeg om min mann skal sitte og skrive opp hvem som skal ha hva ved en eventuelt skillsmisse nå? Av hver minste lille småting vi finner i huset som er felles nå som vi er gift? Er du spik spenna gal?

TS

I hvor stor grad en skal flisespikke får være opp til hver enkelt, men det er klokt av din mann å sikre seg mest mulig i tilfellet skillsmisse. Det er vel også poenget svigerfar ønsker å få frem.

Gjest navnelapp
Skrevet

Det er vel ingen fastsatt regel for noe, men vanlig praksis kanskje når det blir brudd, Du mener vel at du beholdt gaver fra din familie og at mannen beholdt gaver fra sin familie?

Hahaha, sjølvsagt.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg logget på med brukeren min så er derfor anonym nå

Svigermor og svigerfar er skilt så hu vet ikke om akkurat dette. Ang tidligere mas om særeeie så rister hu på hodet av det. Det er jo ikke svigerfar sin sak, det er en sak mellom meg og min mann. Jeg har sagt til svigermor at jeg blir såret av det maset, føler at han mener siden jeg var alenemor da jeg møtte mannen min så er jeg en golddigger. Jeg er sammen med min kjære fordi han er en fantastisk person og jeg elsker han, ikke pga penger eller verdier.

Jg vet han ikke har arverett nå som vi er gift, men han kommer til å troppe opp om det skulle skje og jeg syns det er så ubehagelig :( han oppfører seg som en gribb. Må få sagt ordentlig ifra til han selv neste gang jeg møter han

Kanskje stygt å si det, men det er å håpe at svigerfar tar kvelden først da. Du skjønner hva jeg mener.

• Liker 4
Skrevet

Veldig klokt tenkt av svigerfar. Din mann bør høre på ham og gjøre som han sier. Alt for mange menn blir rævpult når de skal ut av et forhold, så her gjelder det å være føre var og ikke tro at kjærligheten varer evig og at det ikke finnes konsekvenser når den tar slutt. All statistikk tilsier at din mann en dag kommer til å være glad for at han hørte på sin kloke far.

Brutal mann? :klo: U back?

Gjest Bolsjevidkun
Skrevet

Brutal mann? :klo: U back?

Nei. Det er en annen.

Skrevet

Jeg er faktisk helt enig i at man skal sikre seg sin egne eiendeler! Men det er veldig sjelden det man kjøper etter man er gift er kun sitt eget i den grad. Og småprik er veldig sjelden verdt det.

Men hvis f.eks den ene eier hus, og den andre ikke bidrar med noe innadd i huset skjønner jeg godt at det er kjipt om det blir slutt og man må dele det 50/50!

Men alikevel, skjønner ikke hysteriet med småting altså. Og hvertfall ikke bildebeviser!

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg er faktisk helt enig i at man skal sikre seg sin egne eiendeler! Men det er veldig sjelden det man kjøper etter man er gift er kun sitt eget i den grad. Og småprik er veldig sjelden verdt det.

Men hvis f.eks den ene eier hus, og den andre ikke bidrar med noe innadd i huset skjønner jeg godt at det er kjipt om det blir slutt og man må dele det 50/50!

Men alikevel, skjønner ikke hysteriet med småting altså. Og hvertfall ikke bildebeviser!

...og i hvert fall ikke noe svigerfar har noe med å blande seg borti.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...