Gjest Bellibo Skrevet 18. februar 2013 #1 Skrevet 18. februar 2013 Min kjæreste som jeg har vært sammen med i 4 år nå har fortsatt bildene av eksen på facebook. Han har en 3,5 års fortid med denne eksen. Han har et barn med henne. Jeg har mange ganger spurt om han ikke kan fjerne taggene hvor han holder rundt henne, men han har aldri gjort det. Jeg har ikke sagt noe mer på det, og det plager meg ikke så lenge jeg ikke titter på de. Nå la han mamma til på facebook. Mamma har vært bekymret for meg og sett meg trist i dette forholdet flere ganger. Hun synes nok ikke at typen min er drømmemannen med en fortid, men har akseptert han. Jeg sa til han en gang, at dersom han legger til mamma, om han vennligst kan fjerne bildene av eksen hvor de er sammen etter at han traff meg. Han nekter, så nå har mamma virkelig fått sett bilder. Til og med søskenbarnet mitt spurte meg om det var eksen på alle bildene hans. Jeg synes det er urettferdig siden jeg ikke har bilder av eksen, det er få som har bilder av eksen, og jeg mener at barnet de har ikke er noe unnskyldning til ikke å fjerne bilder hvor bare de holder hender. Det er også bilder av eksen på fødestua, noe som er veldig privat. Det var for meg litt hard kost, men jeg forstår veldig godt at han ønsker å ta vare på det bildet. Jeg synes han kunne tatt litt mer hensyn, og om ikke til meg, i hvertfall til mamma. Jeg har mange bilder av eksen og meg, men det kunne ikke falle meg inn å ha de oppe. Jeg synes også at det var litt ubehgaelig å snakke med moren hans om eksen min en gang hun spurt og han måtte nevnes. Jeg tar veldig mye hensyn til hans følelser og sjalusi. Ber jeg han om å fjerne bildene får jeg beskjed om at jeg er sjalu. Han går så til alle og sier at jeg er verdens mest sjalu kjæreste. Han drikker pils med en annen eks, og det er greit. Har spist middag med en 3. eks av han, og det gjorde meg heller ikke noe. Jeg synes ikke jeg krever for mye, hva synes dere? Og hva kan jeg gjøre for at han kan respektere meg litt mer? Kjøre hardt mot hardt?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #2 Skrevet 18. februar 2013 Han kunne jeg aldri vært sammen med.. Anonym poster: 4b7d45508db4d888fedcf96928331bfd 1
Chloe- Skrevet 18. februar 2013 #3 Skrevet 18. februar 2013 Jeg har også bilder av eksen i gamle album på Facebook, men denne mannen virker det jo som ikke klarer å lukke et eneste kapittel fra fortiden. 1
Gjest Skrevet 18. februar 2013 #4 Skrevet 18. februar 2013 Jeg tror jeg aldri hadde giddi å gått over gamle bilder på fb for å fjerne de de gangene det har blitt slutt med noen.
Gjest bb. Skrevet 18. februar 2013 #5 Skrevet 18. februar 2013 Jeg tror jeg aldri hadde giddi å gått over gamle bilder på fb for å fjerne de de gangene det har blitt slutt med noen. Det er kanskje ikke bare bildene, men mange underliggende faktorer. Jeg har følt siden første dag vi møttes at jeg har kjempet meg til min plass. Han prøvde å få ting til å fungere med eksen etter at han var blitt sammen med meg. Det er jo bilder av dette også. Jeg føler meg så urettferdig behandlet og han vet det, men tviholder fortsatt på bildene og driter i skuffelsen han påførte meg. Jeg vet at dersom det var meg hadde jeg slettet alle bildene og vært takknemlig for at han fortsatt ønsket å fortsette med meg etter noe sånt. Jeg føler at han kjører over meg. Det er som om jeg kaller en person gjerrig etter å ha spist om hele middagen til en person. " Du må ikke være så gjerrig" Så kan jeg gå til alle å fortelle om hvor gjerrig han er som ikke gir meg en matbit når jeg er sulten. For meg er det urimelig og hensynsløst. Selv om det bare er bilder så skaper det mye ubehag. Det er også slitsom å føle at man må sette seg i respekt hele tiden. Hvordan kan jeg nå fram? Det å true med å gjøre det slutt er jo veldig teit, men jeg aner ikke hvordan jeg kan få han til å ta meg på alvor. Han hadde aldri taklet å se bilder av eksen min, han er meget sjalu.
Gjest Surrehodet Skrevet 18. februar 2013 #6 Skrevet 18. februar 2013 Jeg har bilder av far til mine barn på FB. Om noen syntes jeg burde fjerne dem hadde jeg ALDRI gjort det. Du trenger ikke like fortiden hans, men akseptere den må du -og iallefall når han har ett felles barn med eks. Akk, FB skaper til tider mer dritt enn glede. Be familien din slette ham som venn om det er ett stort problem å se ham med moren til hans barn. 1
Gjest bb. Skrevet 18. februar 2013 #7 Skrevet 18. februar 2013 Ja, da får jeg slette han jeg og be mamma om å slette han. Nå har du kanskje ikke holdt på med eksen mens du var med den nye kjæresten? Du snakker kanskje ikke konstant negativt om din eks til den nye? Jeg synes det er enveiskjørt hele forholdet. Han kan ha bildene, men hvorfor ha de på facebook? Da kan jeg ha bilder av eksen min i fred også, han og jeg fikk ikke barn, men vil alltid være min drømmemann til tross for barn med den nye typen min. Han er den eneste jeg kjenner som har bilder av eksen. Får jeg barn med han skal jeg be han fjerne dem- Jeg er også et barn av foreldre,som vil meg det beste, hvorfor kan ikke det respekteres...
Gjest Skrevet 18. februar 2013 #8 Skrevet 18. februar 2013 Jeg vil også faktisk være så sær at private bilder i en skuff med drømmemannen er langt verre enn bilder på facebook som uansett mest trolig alltid vil ligge der med mindre det er han selv som har lagt de ut.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2013 #9 Skrevet 18. februar 2013 . Nå la han mamma til på facebook. Mamma har vært bekymret for meg og sett meg trist i dette forholdet flere ganger. Hun synes nok ikke at typen min er drømmemannen med en fortid, men har akseptert han. Jeg sa til han en gang, at dersom han legger til mamma, om han vennligst kan fjerne bildene av eksen hvor de er sammen etter at han traff meg. Han nekter, så nå har mamma virkelig fått sett bilder. Til og med søskenbarnet mitt spurte meg om det var eksen på alle bildene hans. Jeg synes det er urettferdig siden jeg ikke har bilder av eksen, det er få som har bilder av eksen, og jeg mener at barnet de har ikke er noe unnskyldning til ikke å fjerne bilder hvor bare de holder hender. Det er også bilder av eksen på fødestua, noe som er veldig privat. Det var for meg litt hard kost, men jeg forstår veldig godt at han ønsker å ta vare på det bildet. Jeg synes han kunne tatt litt mer hensyn, og om ikke til meg, i hvertfall til mamma. Kanskje du ikke skal drive og klage til mora di om det her`? Og hva mener du med "drømmemannen med en fortid?"
dobri123 Skrevet 18. februar 2013 #10 Skrevet 18. februar 2013 Spørs vel litt på bildene da. Jeg hadde vel reagert om det hadde vel masse bilder av de kysse, stå å holde rundt hverandre og vise den store forelskelsen som var på tidspunktet. Men er det familiebilder med barnet ser jeg ikke helt problemet. Det finnes jo en grense også da. Forstår egentlig godt at foreldrene dine reagerer på det, jeg tror faktisk jeg hadde gjort det samma..
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #11 Skrevet 18. februar 2013 Ett sted går grensen (og ifølge det du skriver har han gått over mange grenser...), og jeg hadde overhodet ikke akseptert å bli behandlet slik som dette - og så i 4 år! Anonym poster: bae3bc76b7afdfcac2c8822333c03f7e
Gjest bb. Skrevet 18. februar 2013 #12 Skrevet 18. februar 2013 Jeg vil også faktisk være så sær at private bilder i en skuff med drømmemannen er langt verre enn bilder på facebook som uansett mest trolig alltid vil ligge der med mindre det er han selv som har lagt de ut. Typen min vet at eksen min var veldig viktig for meg og at jeg ble knust den dagen han gjorde det slutt. Jeg unngår alle samtaler om han og har skjult alle bilder av han. Jeg ønsker jo ikke å såre mannen jeg er med nå, som jeg ønsker en god framtid med. Jeg mener at det er grenser for hva man skal finne seg i. Jeg har ikke noe imot å være stemor, den rollen tar jeg på alvor. Det har ikke vært lett, men han vet hvor han har meg. Det plager meg at han ikke fjerner de gamle bildene som er tatt den gangen jeg trodde det bare var han og meg. Det er sårt at han tar så lite hensyn. Jeg føler at jeg ikke blir verdsatt til tross for all dritten vi har gjennomgått pga. hans fortid. Jeg hadde aldri gjort meg så sta. Får jeg barn med han og det en dag blir slutt så vil jeg ha bildene i et album som barnet vårt kan se i, kanskje vil jeg mimre selv, men jeg vil også respektere den nye partneren min sine følelser, og forstå at det ikke er like lett. Jeg ville nok tatt vare på en jeg kunne blitt gammel med og invistert i det nye forholdet. Det handler om å gi og ta, ikke bare lene seg tilbake og si at, "siden jeg har barn må du godta alt, du har ingen ting du skulle sagt." Jeg er så lei av den der. Jeg har sagt at bildene av barnet er helt greit, familiebilder også. Jeg ba tenke seg om, og fjerne bilder han ikke hadde likt at jeg hadde hatt. Bilder av han og henne på tidspunktet han var sammen med meg, hvor de oppfører seg som et par. Drømmemannen min var eksen som ga 100% av seg selv, han jeg ønsker å få barn med. Typen min vet dette siden jeg sa det før han og jeg ble sammen. Han er fortsatt sjalu på min eks, og derfor har jeg valgt å skjule alt om eksen min. Jeg ønsker en så god og "ren" framtid som mulig. Jeg unngår å skape trøbbel når det lett kan unngås.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #13 Skrevet 18. februar 2013 Kjæresten min har mange bilder av eksen på fb, men de er forholdsvis nøytrale, jeg visste om dem før vi ble sammen og han har ikke kontakt med henne. Det plager meg ikke i det hele tatt, og jeg kommer aldri til å be ham slette dem. Den eneste eksen han har kontakt med er henne han har barn med. I ditt tilfelle skjønner jeg at det er en del ting som skurrer - du har ikke blitt behandlet med respekt fra starten, han har såvidt jeg skjønner holdt på med henne etter at dere ble sammen, og han forventer noe annet av deg enn av seg selv. Det er jo absolutt ikke ok. Mulig bildene blir en "kampsak" for de underliggende større problemene? Anonym poster: 0ea442edb7ec5949908bb6b2730afd57
Gjest Skrevet 18. februar 2013 #14 Skrevet 18. februar 2013 Jaja, for meg er i hvertfall fysiske bilder noe helt annet enn facebook. Hadde jeg skulle gått over alt jeg har på facebook var det nok mye som skulle bort derfra, men det gidder jeg rett og slett ikke og slik er det bare! Men hva mener du med den gange du trodde det bare var deg og ham? Som i at han var utro? I såfall, hvorfor er du fortsatt sammen med han?
Chloe- Skrevet 18. februar 2013 #15 Skrevet 18. februar 2013 Ser nå du skriver at bildene er tatt fra en tid du trodde var han og deg. Jeg trodde det var snakk om bilder fra da de var sammen, jeg? Hva har jeg gått glipp av?
Gjest bb. Skrevet 18. februar 2013 #16 Skrevet 18. februar 2013 Kjæresten min har mange bilder av eksen på fb, men de er forholdsvis nøytrale, jeg visste om dem før vi ble sammen og han har ikke kontakt med henne. Det plager meg ikke i det hele tatt, og jeg kommer aldri til å be ham slette dem. Den eneste eksen han har kontakt med er henne han har barn med. I ditt tilfelle skjønner jeg at det er en del ting som skurrer - du har ikke blitt behandlet med respekt fra starten, han har såvidt jeg skjønner holdt på med henne etter at dere ble sammen, og han forventer noe annet av deg enn av seg selv. Det er jo absolutt ikke ok. Mulig bildene blir en "kampsak" for de underliggende større problemene? Anonym poster: 0ea442edb7ec5949908bb6b2730afd57 Jeg tror du har helt rett. Det er mye som ligger under og ulmer. Det er mange skuffelser og fortvilelse. Jeg føler at jeg fortjener en bedre behandling. Bildene blir en kampsak. Jeg vet at jeg har hatt beundrere som virkelig har gjort mye for å vinne min kjærlighet, som jeg har oversett. Jeg har fått hjelp til det utroligste og følt at de har prøvd hardt. I foholdet jeg er i så er det jeg som har hatt den rollen. Jeg har kjempet og godtatt det utroligste, men ser at han ikke gjør noe tilbake. Skulle han fjerne dem nå så føles det jo ikke noe bedre fordi det ikke ble gjort av han selv, men fordi han følte seg tvunget. Jeg skulle bare ønske at jeg kunne bli tatt på alvor og at han kunne gitt mer for å være sammen med meg.
Gjest bb. Skrevet 18. februar 2013 #17 Skrevet 18. februar 2013 Han holdt på med henne mens han og jeg var sammen. Jeg vet at han var forvirret og har tilgitt han. Vi gjorde det jo slutt for en periode etter dette, og fant sammen igjen. Faktum er at vi er sammen og at jeg har tilgitt han. Jeg synes allikevel han burde ha fjernet bildene fra da han og jeg var sammen, det er kanskje 2 bilder, resterende 9 er fra perioden før meg. For meg er det like sårende å se alle bildene. Jeg har forklart han hvordan jeg føler det, og hvordan det føles at mamma kan se de. Han gjemmer seg, skrur av telefonen og nekter å gjøre noe med det. Skal man starte med blanke ark etter så mye dritt synes jeg selv at bildene burde fjernes.
Chloe- Skrevet 18. februar 2013 #18 Skrevet 18. februar 2013 Hvis han er så dum at han er utro med deg, og attpåtil legger ut bilder underveis helt nonchalant, da... Ja, jeg har nesten ikke ord.
Frøken Smilla Skrevet 18. februar 2013 #19 Skrevet 18. februar 2013 Jeg synes det virker som om det er flere ting som skurrer i dette forholdet, jeg. Du omtaler konsekvent din egen eks som drømmemannen, noe som gir meg en følelse av at din nåværende kjæreste er "plan B" for deg, nest best. Kanskje du tror du er flink til å skjule dette, men det kan nok hende at han merker det og vet det allikevel, og at bildene er hans måte å "ta igjen" på. Ikke spesielt modent, det må sies. Du er ganske tydelig på at hans oppførsel ikke er grei for deg. Du må ta et valg: er dette en "dealbreaker"? I så fall må du si det til ham (på en rolig og saklig måte) så han forstår alvoret, og så må du gå videre. Enten alene, med ham uten bildene, eller med ham OG bildene. Valget du tar må du stå for, og ikke la dette bli et evig tilbakevennene tema i alle fremtidige diskusjoner.
Gjest bb. Skrevet 18. februar 2013 #20 Skrevet 18. februar 2013 I tillegg er jeg rene klagemuren. Han snakker dritt om henne til meg veldig ofte. Han har til og med sagt at han hater henne og at livet nesten hadde vært bedre om hun ikke levde. Hvorfor var han da sammen med henne, og det gjør det heller ikke lettere for meg at han har et så anstrengt forhold til henne. Ber jeg han fjerne bildene så nekter han. Er så sliten av disse tankene mine også som kommer og går. Hvis han vil at jeg skal komme meg over fortiden, hvorfor vil han da gi meg en evig påminnelse med bildene. Jeg fatter det ikke. Ønsker bare å føle meg verdsatt og respektert. Eksen min var kanskje ikke noe drømmemann, men han skjemte meg bort og respekterte meg. Han gjorde nesten det umulige for meg. Da han fant seg en ny dame etter at det var slutt kuttet han all kontakten med meg, og det er i grunn greit.De er lykkelige sammen, og han valgte å starte med blanke ark. Skulle ønske typen min kunne fatte at det må til før det er for sent. Jeg er temmelig lei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå