Gå til innhold

Bilbur til Border Collie

Anbefalte innlegg

Gjest Kaninpus
Skrevet

Hvilket bur i bilen har du til din Border Collie? Eventuelt hund i tilsvarende str. Har en tispe på ca 18 kg, høyde på 45 cm. Har et transportbur nå som tar altfor diger plass i bagasjerommet. Ho tar egentlig ikke så masse plass når ho ligger i buret som jeg trodde ho kom til å ta da buret ble kjøpt da ho var valp :laugh:

Skrevet

Jeg har kjøpt bur for å beregne at jeg snart for to stykker og de har Variocage sitt str M bur. Ikke verdens største plass inni der, men heller liten plass å bli slengt rundt på i f.eks en ulykke, enn stor plass!

Gjest Kaninpus
Skrevet

Da skal jeg ta en titt:) Trenger ikke et spesielt stort bur. Vi er ikke på kjempelange turer uansett. Og hvis vi er det, så har jeg hundesele så ho kan ligge i baksetet for litt variasjon:D

Skrevet (endret)

Sele til bil er livsfarlig! I de aller fleste tilfeller (vet om to som skal være godkjente) så vil selen som er festet i beltet i bilen ryke og du vil få en hund på flere tonns kraft i ryggen!

Endret av Gjest
Gjest Kaninpus
Skrevet (endret)

Sele til bil er livsfarlig! I de aller fleste tilfeller (vet om to som skal være godkjente) så vil selen som er festet i beltet i bilen tke og du vil få en hund på flere tonns kraft i ryggen!

Jeg har bilsele som er godkjent til bruk for hund. Og i følge påbud om sikring av hund i bil, så anbefales bur eller sele for hund. Og hvis det hadde vært livsfarlig, så syns jeg det er rart det anbefales?

Endret av Kaninpus
  • Liker 1
Skrevet

Godkjent ja, men godkjent betyr ikke sikkert ;) Du må også huske på at utstyret vi har til hund er for å sikre oss i ulykker, ikke hunden. Hvis ikke hadde de ikke solgt disse burene man kan klappe sammen, i en ulykke f.eks bakfra vil de i de aller fleste tilfeller klappe sammen og i verste fall ta livet av hunden!

Skrevet

Trønderburet :) Google deg, gode stabile bilbur som spesialtilpasses den enkelte hund/bil :) vi har 4 stk, 2 enkelt bur og 1 dobbel! Helt geniale :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...