Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har begynt på Norsk igjennom Opus voksenopplæring.

Nå er det vinterferie og jeg får ikke tak i noen for svar og ting går virkelig kjapt i svingene..

Mna kan velge enten privatist eller å ha elevstatus, og jeg har fått det siste slik at jeg kan møte opp å ta prøver og kanskje slipper jeg eksamen og bare får evalurering i faget.

Men, jeg friker ut på dette med itslearning.

Skjønner ikke hva slags informasjon som gjelder meg.

Finner ikke ut om jeg skal møte opp i "timer"!?

Ser ikke noe dato for disse prøvene, jeg har bare et ark hjemme der det står hvilke uker de er i.

Spurte en lærer over itslearning og får beskjed om å lese igjennom papirene mine og komme på studieverksted og føler meg så teit når jeg ikke finner ut av ting selv!

Noen som har vært der og kan hjelpe meg? :/

Videoannonse
Annonse
Gjest Skjæra
Skrevet

Hei

Jeg har begynt på Norsk igjennom Opus voksenopplæring.

Nå er det vinterferie og jeg får ikke tak i noen for svar og ting går virkelig kjapt i svingene..

Mna kan velge enten privatist eller å ha elevstatus, og jeg har fått det siste slik at jeg kan møte opp å ta prøver og kanskje slipper jeg eksamen og bare får evalurering i faget.

Men, jeg friker ut på dette med itslearning.

Skjønner ikke hva slags informasjon som gjelder meg.

Finner ikke ut om jeg skal møte opp i "timer"!?

Ser ikke noe dato for disse prøvene, jeg har bare et ark hjemme der det står hvilke uker de er i.

Spurte en lærer over itslearning og får beskjed om å lese igjennom papirene mine og komme på studieverksted og føler meg så teit når jeg ikke finner ut av ting selv!

Noen som har vært der og kan hjelpe meg? :/

Du må altså møte opp til den obligatoriske undervisningen for å få bestått i faget hvis du har elevstatus. Dato for prøvene blir gjerne ikke satt enda, da de må klaffe for alle lærere og elever.

Ikke freak ut! Det er mye å sette seg inn i :)

Skrevet

Men jeg friker ut til tross :P

Det er to uker siden jeg kom inn og siden alt gikk så fort har jeg ikke vært tilstede for å kunne møtt opp uansett og nå lurer jeg på om jeg har gått glipp av viktig informasjon nede på selve Opus :S

Jeg har tre jobber, hva skjer om jeg absolutt ikke finner tid den dagen de setter opp prøver, får man en sjangse til?

Er det faste dager med studieverksted?

hjelp! Føler jeg allerede har grusa skikkelig

Håper du eller noen kan svare meg for kjenner nervene står på høykant nå, hadde det ikke vært for at jeg ikke fikk tak i noen pga vinterferie så er jeg glad for denne "pausen" så jeg får bruke uka på å komme meg litt inn i ting :P

Skrevet

Du må altså møte opp til den obligatoriske undervisningen for å få bestått i faget hvis du har elevstatus. Dato for prøvene blir gjerne ikke satt enda, da de må klaffe for alle lærere og elever.

Stemmer det her.

TS: Har du ikke noen timeplan? Hvis du har norsk på torsdager fra 10 til 2, og det på et annet skjema står at du skal ha prøve i uke 16, antar jeg det er innen det samme tidsrommet.. Men dette må du dobbelsjekke.

Gjest Skjæra
Skrevet

Men jeg friker ut til tross :P

Det er to uker siden jeg kom inn og siden alt gikk så fort har jeg ikke vært tilstede for å kunne møtt opp uansett og nå lurer jeg på om jeg har gått glipp av viktig informasjon nede på selve Opus :S

Jeg har tre jobber, hva skjer om jeg absolutt ikke finner tid den dagen de setter opp prøver, får man en sjangse til?

Er det faste dager med studieverksted?

hjelp! Føler jeg allerede har grusa skikkelig

Håper du eller noen kan svare meg for kjenner nervene står på høykant nå, hadde det ikke vært for at jeg ikke fikk tak i noen pga vinterferie så er jeg glad for denne "pausen" så jeg får bruke uka på å komme meg litt inn i ting :P

Du får ikke en ny sjangs på prøver nei, så det må du bare få til. Slik er det desverre på skolen... Du mååå møte opp i undervisningen, ellers kan ikke læreren gi deg en vurdering og du får ikke bestått. Jeg tok norsk i fjord og da hadde vi faste dager med skole, men vet ikke om det er slik for deg. Kunne ha 15% fravær uten at det gjorde noe, men mer en det så var sjangsen for å stryke stor. Du bør avtale møte med læreren din for å sjekke opp alt du lurer på, for det er mye info de første dagene.

Skrevet

Hvis ikke du har tid til å følge undervisningen burde du jo vært meldt opp til privatist istedet.

Skrevet

Eksamen i norsk er obligatorisk uansett om man er elev eller privatist. I ditt tilfelle må du altså bestå både vurdering i faget og eksamen.

Anonym poster: 1c3a0ecd24d02bf675380b836007ce6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...