AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #1 Skrevet 18. februar 2013 Hei. Mannen min er "dødssyk", dvs han har bittelitt feber og snufsete. Han har enten ligget på sofaen hele helga eller sutret og klaget. Utifra klagingen skulle en trodd han var døende. Jeg har forsøkt å stelt med han så godt jeg kan. Ordna mat, massert han, gitt han masse omsorg, men nå begynner jeg å bli lei. Ikke bare pga denne gangen, men det er hver bidige gang han er dårlig. Han har det alltid så mye verre enn alle andre, likevel orker han omtrent aldri å dra til legen. Om jeg blir syk, og jeg plages med migrene og revmatisme, så blir han nesten sur og mener jeg overdriver, og at jeg må dra til legen om jeg ønsker omsorg. Og aller verst, han forteller de gangene han har vært syk og at det var så mye verre, men han klarte jo å fungere likevel...! Han forventer at jeg skal likevel lage mat, rydde, vaske og steller i huset om jeg er dårlig. Er så lei den forskjellsbehandlinga og at han alltid har det så mye verre enn meg i hans øyne. Jeg skjønner jo at det ikke er noe kjekt å være syk, ingen syns det, men det får da være grenser på syting. Hadde han faktisk vært skikkelig dårlig så er det jo nor annet. Hver gang han har åpnet kjeften de siste tre dagene så er det kun for å klage. Til og med nå på natta vekker hab neg bare for å si hvor ille han har det. Nå kjenner jeg at jeg snart går fra vettet og sier ting jeg vil angre på. Anonym poster: 934144582a9538043d5c0b9cb480be4b 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #3 Skrevet 18. februar 2013 Jeg forstår deg godt, TS. Det der er et kjent mannefenomen! Anonym poster: cbb3bd4793cb3f98cd71f123e0f16c0a
Gjest fjellhamster Skrevet 18. februar 2013 #4 Skrevet 18. februar 2013 Du vet vel at manneforkjølelse er det verste som finnes? Seriøst - snakk med han. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #5 Skrevet 18. februar 2013 Jeg ville behandlet han på samme måte som han behandlet meg. Bedt han skjerpe seg, dra til lege eller holde kjeft. Anonym poster: 9633b049fd9657497beb2fa9a3aeea8f 6
Gjest Mann på 47 Skrevet 18. februar 2013 #6 Skrevet 18. februar 2013 Jeg forstår deg godt, TS. Det der er et kjent mannefenomen! Anonym poster: cbb3bd4793cb3f98cd71f123e0f16c0a Sjekk hva forskningen viser: http://www.side2.no/...icle3558775.ece
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #7 Skrevet 18. februar 2013 Kan være greit å nevne at forkjølelser, influensaer og lignende faktisk er verre for menn enn kvinner. Uoverkommelig er det aldri, men kvinner har dobbelt opp av kromosomet som hjelper immunforsvaret å ta knekken på det. Menn har ett nesten helt ubrukelig kromosom (utover at det gjør dem til menn) og ett som virker. Det er mye derfor kvinner lever lengst, fordi forsvaret ikke brytes ned gjennom livet like mye som hos menn (i tillegg til at menn søker hjelp senere). Det er også derfor autoimmune sykdommer der forsvaret angriper seg selv i stedet vanligvis er verre for kvinner enn for menn. Likevel er det klart han ikke kan sutre som en drittunge. Det mest håpløse er egentlig hvordan han klager på deg når du er syk, ikke at han er umulig nå. Om han selv har det så ille når han er syk, burde vel han mer enn noen forstå tilsvarende. Du kan jo alltids spørre ham om det - hvorfor i all verden han, som etter egen oppførsel å dømme vet alt om å være skikkelig syk, ikke har forståelse for andres sykdom. Han snakker seg vel bort fra temaet, men det er vanskelig å forsvare. Anonym poster: 7638f3aa2152b53b99eea7d7698cd3ec
Gjest Skrevet 18. februar 2013 #8 Skrevet 18. februar 2013 Hvis du virkelig syntes det er så fælt så skjønner jeg ikke helt hvorfor du driver og duller så mye med han. Her i huset er det verken særbehandling for meg ellr samboern når en av oss er syke. Kanskje man heller velger å lage middag selv om den andre skulle gjort det o.l.
Eriks Skrevet 18. februar 2013 #9 Skrevet 18. februar 2013 Å bli stelt og dullet med av kjæresten mens man ligger døden nær av en vanlig influensa er noe av det herligste som finnes. Gleder meg litt til neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå