Gjest *kokos* Skrevet 17. februar 2013 #1 Skrevet 17. februar 2013 Forloveren til bruden kjenner kun bruden, ingen andre i bryllupet. Mannen til forloveren har truffet bruden etpar ganger,og kjenner heller ingen andre der. Det er 40-60 middagsgjester. Skal forloverens ektemann inviteres?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #2 Skrevet 17. februar 2013 Ja! Anonym poster: 8d3a9a856ce17a28d3fdc8247684d3d2 9
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #3 Skrevet 17. februar 2013 Ja, noe annet er helt uhørt! Anonym poster: bc26f0b56720c1c8bf875af8fdcc38e5 11
attegløyma Skrevet 17. februar 2013 #5 Skrevet 17. februar 2013 Mannen til forlovaren min hadde berre møtt nokre av gjestene, inkludert brudgommen, ein gong før og sjølvsagt var han invitert! Vi hadde 15 gjester. 1
Skjønningen Skrevet 17. februar 2013 #7 Skrevet 17. februar 2013 Absolutt! Jeg lar forøvrig alle gjester komme med følge så lenge det er seriøse forhold. 1
augustbrud2013 Skrevet 17. februar 2013 #8 Skrevet 17. februar 2013 JA! Jeg hadde blitt fryktelig lei meg hvis jeg var forlover i et bryllup med så mange gjester og min mann ikke ble invitert. Spesielt dersom "alle" andres partner er med. Hadde det vært et nytt forhold hadde jeg skjønt det. Vi inviterer alle med partner, selv om vi ikke kjenner vedkommede godt. Synes det blir veldig feil å forskjellsbehandle, og vurdere om hver partner er "verdig" en invitasjon eller ikke. 1
Anglofil Skrevet 18. februar 2013 #9 Skrevet 18. februar 2013 Ja, noe annet synes jeg er rart. Mvh Yvonne
Moderfavn Skrevet 18. februar 2013 #10 Skrevet 18. februar 2013 Med mindre de har møtt hverandre etter svarfristen, eller at han er en voldelig alkoholiker, er det helt forferdelig om han skulle utelates. Inviteres han ikke, er det som å gi beskjed en gang for alle om at dere ikke kan fordra han og at han skal holde seg langt unna dere for fremtiden. 2
Gjest *kokos* Skrevet 18. februar 2013 #11 Skrevet 18. februar 2013 Takk for svar. Hvordan går en så fram hos bruden, for å overbevise henne om at forloverens mann skal inviteres? De kjenner nesten ikke hverandre, og bruden synes derfor at det er unaturlig å invitere ham.
Chloe- Skrevet 18. februar 2013 #12 Skrevet 18. februar 2013 Takk for svar. Hvordan går en så fram hos bruden, for å overbevise henne om at forloverens mann skal inviteres? De kjenner nesten ikke hverandre, og bruden synes derfor at det er unaturlig å invitere ham. Hva er relasjonen din til bruden? Er du forloveren? 2
Anglofil Skrevet 18. februar 2013 #13 Skrevet 18. februar 2013 (endret) Takk for svar. Hvordan går en så fram hos bruden, for å overbevise henne om at forloverens mann skal inviteres? De kjenner nesten ikke hverandre, og bruden synes derfor at det er unaturlig å invitere ham. Vel, det handler om normal folkeskikk slik jeg ser det, det er rett og slett uhøflig å ikke be mannen. Men dette burde egentlig bruden klare å se selv, jeg blir forundret at hun i det hele tatt tenker slik. Jeg kjente heller ikke en av mine venninners samboer så godt, men det kunne ikke falle meg inn å ikke be samboeren. Jeg så på det som en fin anledning til å bli mer kjent med de som er viktige i min venninnes liv. Det er da bare en positiv ting. For meg var den en fin anledning til å komme "nærmere" på. Er det i tillegg forlover det er snakk om forundrer det meg egentlig at bruden ikke er mer interessert i å bli kjent med partneren til sin venninne (jeg regner med at de står relativt nære hverandre siden det er snakk om forlover). Mvh Yvonne Endret 18. februar 2013 av Yvonne 2
Gjest *kokos* Skrevet 18. februar 2013 #14 Skrevet 18. februar 2013 Hva er relasjonen din til bruden? Er du forloveren? Jeg er forloveren, ja. Vi er barndomsvenninner, men har hatt lite kontakt etter ungdomsskolen. De siste 3 årene har vi fått tilbake kontakten,og møtes uten menn og barn ca en gang i kvartalet, og prater mye på Facebook. Vi snakker om det meste, men bare safe emner, altså aldri noe som kan skape diskusjon.
Chloe- Skrevet 18. februar 2013 #15 Skrevet 18. februar 2013 Jeg er forloveren, ja. Vi er barndomsvenninner, men har hatt lite kontakt etter ungdomsskolen. De siste 3 årene har vi fått tilbake kontakten,og møtes uten menn og barn ca en gang i kvartalet, og prater mye på Facebook. Vi snakker om det meste, men bare safe emner, altså aldri noe som kan skape diskusjon. Da ville jeg bare sagt noe sånt som "du, jeg hadde satt veldig pris på om mannen min hadde blitt invitert også." - Eller har dere allerede hatt del 1 av denne samtalen?
Petalouda Skrevet 18. februar 2013 #16 Skrevet 18. februar 2013 Jeg har aldri møtt kona til min manns forlover. Kommer ikke til å se henne før bryllupet heller. Mannen min har møtt henne tre ganger. Å ikke invitere henne hadde vi aldri kommet på å tenke på engang. Ektefeller skal inviteres i bryllup. Enten det nå er forloverens eller andres. 2
Ella1981 Skrevet 18. februar 2013 #17 Skrevet 18. februar 2013 Så absolutt! Som Petalouda sier så bør ihvertfall ektefeller inviteres. Noe annet blir helt feil for min del. Vi velger også å be samboer/kjæreste, dersom et er seriøst og de var i forhold da invitasjonene ble sendt ut - men dette er jo avhengig av hva man har plass og råd til. 2
juliane Skrevet 18. februar 2013 #18 Skrevet 18. februar 2013 Selvfølgelig burde de invitere mannen din! Kanskje du kunne foreslå at dere skaffet barnevakt og gikk ut og spiste en dag alle fire? Eller invitere hele familien hjem til dere?
Evie Skrevet 18. februar 2013 #19 Skrevet 18. februar 2013 Jeg ville prøvd i første omgang å forklare henne hvor viktig dette var for deg. Jeg hadde ikke ville vært forlover for en som ikke inviterte mannen min i bryllupet. Jeg er forloveren, ja. Vi er barndomsvenninner, men har hatt lite kontakt etter ungdomsskolen. De siste 3 årene har vi fått tilbake kontakten,og møtes uten menn og barn ca en gang i kvartalet, og prater mye på Facebook. Vi snakker om det meste, men bare safe emner, altså aldri noe som kan skape diskusjon. 1
Gjest lisha Skrevet 18. februar 2013 #20 Skrevet 18. februar 2013 Forloveren til bruden kjenner kun bruden, ingen andre i bryllupet. Mannen til forloveren har truffet bruden etpar ganger,og kjenner heller ingen andre der. Det er 40-60 middagsgjester. Skal forloverens ektemann inviteres? inviterer selvfølgelig forlover med partner! noe annet syns jeg er uhørt! selv inviterer vi alle som er i parforhold med partner - samme om vi kjenner partner eller ikke! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå